Τέσσερα δεύτερα θέματα στα ρευστά.

Όχι όλα ίδιας ευκολίας.

Όχι όλα ίδιας αισθητικής. Κάποιο μπήκε για να προκαλέσει ενστάσεις και συζήτηση.

Οι μαθητές που θα τα διαβάσουν δεν θα κουραστούν και θα ήθελα να μην κομπλάρουν αν κάτι δεν ξέρουν.

Μαθαίνω σημαίνει ότι μου λένε κάτι που δεν ξέρω. Δεν αξίζει ένα θέμα αν το λύνεις μηχανικά, με τις μεθόδους που έχεις αποστηθίσει, χωρίς να τις καταλαβαίνεις.

Συνέχεια σε pdf

Συνέχεια σε word

 

(Visited 6,256 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
36 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλησπέρα Γιάννη με τα 4! Β θέματα.

Γιατί λες ότι το ένα μπήκε για να προκαλέσει αντιδράσεις; Ποιο είναι αυτό και δεν το είδα;surprise

Δεν μου άρεσε πολύ το 3ο αλλά, όχι και να δημιουργήσω αντιδράσεις. Είναι το πιθανότερο από όλα, να το δούμε στις εξετάσειςlaugh

Διόρθωσε, στο α΄στην τελευταία πρόταση, δεχόμαστε το β δοχείο

Στο γ΄  το ρ>ρλ.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη, καλησπέρα Διονύση.

Μια ερώτηση για το τρίτο, "Νερό και λάδι":

Αν ο μαθητής γράψει ότι:

"Αν η πυκνότητα του σώματος ήταν μικρότερη του λαδιού, το σώμα θα επέπλεε στο λάδι (ένα μέρος του θα ήταν στον αέρα και το υπόλοιπο μέσα στο λάδι, χωρίς να φτάνει στο νερό, αφού το ύψος του σώματος είναι μικρότερο από το ύψος του στρώματος του λαδιού). Αν η πυκνότητα του σώματος ήταν μεγαλύτερη του νερού, θα πήγαινε στον πάτο, βυθισμένο ολόκληρο στο νερό (το ύψος του είναι μικρότερο και από το ύψος του στρώματος του νερού). Άρα, εφόσον ισορροπεί μεταξύ των δύο υγρών, η πυκνότητά του είναι ανάμεσα σε εκείνες των δύο υγρών". 

Θα θεωρούσατε σωστή την απάντηση;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλησπέρα Ελευθερία.

Αν και έχω ένα "προβληματάκι" όσον αφορά τη δικαιολόγηση γιατί "Αν η πυκνότητα του σώματος ήταν μικρότερη του λαδιού, το σώμα θα επέπλεε στο λάδι", αφού είναι ερώτημα θεωρίας, όπου πρέπει να γράφονται οι δικαιολογήσεις αναλυτικά… νομίζω ότι μια γρήγορη απάντηση, είναι αυτή που αναφέρεις.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη.

Καλά το είπα πως μάλλον τα ΄΄υστερότοκα΄΄ (με το γαϊδαράκι) θα χάσουν το τίτλο.

Τώρα τετράδυμα που μόλις βγήκαν στον αέρα , …να τα κανακίσουμε .

1ο : Μου άρεσε … την πάτησα γιατί έβλεπα το ίδιο ύψος και τσέκαρα το δ)crying

2ο: Για ότι πω εσύ φτες. ¨όταν το ρευστό πάει από τη διατομή Α στη Β και επειδή στο στένεμα έχομε ορθές γωνίες θα έχομε φαινόμενο vena contracta και η ΑΒ ροής θα είναι ποιο μικρήcheeky

3ο: Ωραίο το κόλπο για να βγούν οι ανισώσεις.Μου θύμισε την δικαιολόγηση ότι στη παράλληλη σύνδεση αντιστατών Rολ< όλων

4ο: α)Ένσταση…δεν αδειάζει κανένα γιατί είναι ταπωμένα από κάτω .

(ξέρεις να τα ξεταπώνεις ε; βάζεις μια γραμμούλα μπλέ στη τάπα και εξαφανίζεται.)wink

β) Αυτή η αντικατάσταση ( ΡΒ=Ρatm+ρgψ ) θέλει δικαιολόγηση μήπως;

Με το καλό στην επόμενη γέννα .

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.

Στη Β Γυμνασίου, στην παράγραφο της πλεύσης, γράφει:

Χρειάζεται κάθε φορά απόδειξη, προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε το συμπέρασμα για τη σχέση των πυκνοτήτων σώματος και υγρού, στις περιπτώσεις που το σώμα επιπλέει ή βυθίζεται στο υγρό;

Δε θεωρείται γνωστό;

Λέμε "ο φελλός επιπλέει στο λάδι, άρα έχει μικρότερη πυκνότητα". Χρειάζεται απόδειξη;

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Γιάννη, τώρα είδα την απάντησή σου. 

Το ότι η μεσοκάθετος είναι και διχοτόμος στο ισοσκελές τρίγωνο το αποδεικνύουμε μόνο αν ζητήσουν την απόδειξη, διαφορετικά λαμβάνεται ως γνωστό.

Έτσι και εδώ. Αν ζητούσε να αποδείξουμε πως ένα σώμα με μικρότερη πυκνότητα από ένα υγρό θα επιπλέει σε αυτό, τότε θα ήταν απαραίτητη η απόδειξη. Τώρα όμως γιατί να είναι;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλησπέρα και πάλι Ελευθερία.

Αυτό είναι ένα πρόβλημα του τι σημαίνει "εξετάζουμε την θεωρία"!

'Οπως έχουν γίνει τελευταία τα Β θέματα, θυμίζουν ασκήσεις και σαν ασκήσεις τις αντιμετωπίζουμε…

Αλλά η θέση μου είναι ότι όταν απαντά ένας μαθητής ένα ερώτημα θεωρίας, πρέπει να δικαιολογεί την σκέψη του. Δεν κρατά μόνο το  συμπέρασμα ή το πόρισμα που κάποτε, κάπου, διδάχτηκε.

Από κει και πέρα, πού θα μπουν οι διαχωριστικές γραμμές, όπου το α να θεωρείται γνωστό και το β να θέλει δικαιολόγηση, δεν είναι ούτε εύκολο να ειπωθεί, ότι εύκολη η συμφωνία.

Γι΄αυτό και κάθε χρόνο γίνεται η ισορροπία στο κατώτερο "επίπεδο συμφωνίας", αποτέλεσμα του οποίου είναι αυτό το ρημάδι, χρόνο με το χρόνο να κατεβαίνει…

 

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Και στο τέλος οι μαθητές γράφουν μόνο εξισώσεις, θεωρώντας τα όλα αυτονόητα ή όχι απαραίτητα, νομίζοντας ότι γράφουν θεωρία και μεις το παίρνουμε ως σωστό…