Εδώ μπορείτε να γράψετε σχόλια, ερωτήματα, παρατηρήσεις, για τα σημερινά θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία.
Τα θέματα και από εδώ.
Αλλά και τα θέματα των εσπερινών Λυκείων, εδώ.
Οι απαντήσεις των θεμάτων από την ΕΕΧ εδώ.
(Visited 29.485 times, 1 visits today)
153 σχόλια στο “Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2017.”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Η παρατήρηση αφορά στο Β3.
Δ4:
"Πόση ποσότητα αερίου ΗΙ από το δοχείο 1 πρέπει να διαλυθεί πλήρως σε 100 mL διαλύματος ΝΗ3 συγκέντρωσης 0,1 Μ και pH=11 (Υ3), ώστε να μεταβληθεί το pH του κατά δύο μονάδες; "
Δεν θα έπρεπε να μιλάει για stp συνθήκες;
Στο δοχείο 1 η θερμοκρασία είναι θ….
Λέγοντας ποσότητα (μάλλον) αναφέρονται σε mol…
Ναι Διονύση. Συγγνώμη. Λύνω ταυτόχρονα, απαντώ σε τηλέφωνα γονιών….
Καταλαβαίνω Παναγιώτη, δεν υπάρχει λόγος για συγγνώμες…
Με μια πρώτη ματιά…
Πολλά δεν ήταν???
Μήπως θα μπορούσε να λείπει το ένα εκ των Δ4, Δ5.
Στο Δ3 για ποιο λόγο δίνονται δεδομένα που δεν χρειάζονται?
Στο Γ3 ίσως χρειαζόνταν καλύτερη διατύπωση.
Με επιφύλαξη και σε αναμονή των σχολίων των συναδέλφων Χημικών….
Ας μιλήσουν οι Χημικοί Σπύρο, πράγματι.
Απλά να θέσω ένα ερώτημα:
Η πληροφορία που φτάνει σε μένα ότι τα παιδιά σήμερα, δεν πήγαν καλά, επιβεβαιώνεται;
Μετα απο διορθωση περιπου 100 γραπτων, αυτο που βλεπω εγω ειναι πολλά κακα γραπτα, αλλα το μεγαλυτερο ποσοστο λαθών ειναι στο Β θεμα οπως παντα. Επισης τα θεματα ηταν πολλά για τα παιδια, με αποτελεσμα να ειναι σε συγχυση φτανοντας στο Δ4…
Καλησπερα στο Γ3 υπολογισα λαθος τα μολ του προπενιου δηλαδη ξεχασα να πολλαπλασιασω με το δεκα στη μειον ενα και βρηκα 1.5 mol ..και στην ποσοστο εγραψα κανονικα αυτα που διαιρω αλλα βρηκα 8% θα μου κοψουν ολο το ερωτημα?
1 μοριο
Επισης στο Β θεμα εκει που ελεγε να βρουμε τοΔΗ. εγραψα το νουμερο ανα μολ ειναι λαθος?
Τα A1 και Δ3 αναφέρονται σε στερεό και χημική ισορροπία. Το Δ3 δεν χρειαζόταν. Αν ήθελαν να εξετάσουν την αρχή Le Chatelier, θα μπορούσαν να ρωτήσουν κάτι διαφορετικό στο Δ3.
Τα Δ4 και Δ5 (β) οδηγούν σε επίδραση κοινού ιόντος και τα δύο! Το ίδιο δύο φορές………….
Γ3 λίγο πιο απαιτητικό από όλα.
Σωστό. Θα μπορουσαν στο Δ5 τουλάχιστον να ζητησουν pH=12 για παράδειγμα ή καποιο τελος πάντων μεγαλύτερο του 11 ωστε να περισσευει ΝαΟΗ και κα προκυπτει διαφορετική περιπτωση Ε.Κ.Ι.
Δεν είμαι σίγουρος Διονύση αλλά μάλλον έτσι είναι. Κυρίως για τον όγκο των θεμάτων
Να σε ρωτήσω κάτι Αντιγόνη, αφού εσύ είσαι μάχιμη και γω, μπορεί να έχω χάσει επεισόδια
Ο νόμος προέβλεπε ότι το Γ και Δ θέμα αποτελείται από μια άσκηση ή ένα πρόβλημα που μπορεί να αναλύεται για την διευκόλυνση ( και καθοδήγηση θα πρόσθετα εγώ) των μαθητών σε υποερωτήματα.
Άλλαξε κάτι θεσμικά, οπότε μπορούμε στο θέμα Γ ας πούμε, να βάζουμε 3 ανεξάρτητες ασκήσεις;
Κ. Μάργαρη στο Γ θέμα πολλές χρονιές τα Γ1, Γ2, Γ3 για παράδειγμα ήταν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.
Δεν άλλαξε κάτι στο θέμα Γ!
Εκτός βέβαια από την πληροφορία για το πλέξιγκλας…..που δεν χρειάζεται βέβαια στην άσκηση (προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η πληροφορία, τέτοιες στιγμές που οι μαθητές γράφουν και έχουν την αγωνία τους, είναι περιττή)
Στο Δ θέμα είδαμε φέτος αλλαγές αφού δεν πρόκειται για άσκηση από το διάλυμα των ιοντικών διαλυμάτων, αλλά ένα θέμα που συνδυάζει οξειδοαναγωγή, χημική ισορροπία και ιοντικά διαλύματα. Και πέρυσι στις επαναληπτικές το Δ ήταν συνδυασμός χημικής και ιοντικής ισορροπίας. Μάλιστα, το κάθε ερώτημα δεν εξαρτάται από το προηγούμενο, εκτός από το Δ4 στο οποίο γίνεται ο υπολογισμός της Kb της ΝΗ3, η οποία χρειάζεται στο Δ5 για τον υπολογισμό της Ka του συγυγούς της οξέος.
Αυτό που θα έπρεπε να είναι διαφορετικό είναι το Δ3. Ας ρωτούσαν κάτι άλλο. Θα μπορούσε να είναι συνέχεια του Δ2 με κάποια μεταβολή στην κατάσταση ισορροπίας που προκύπτει στο Δ2.