Θέματα Φυσικής Β Γυμνασίου

Με τα θέματα επιχειρείται ο έλεγχος της ικανότητας των μαθητών να αναγνωρίζουν τον 1ο & 3ο Νόμο σε μη τετριμμένα περιβάλλοντα, της ικανότητας των μαθητών να αναγνωρίζουν τα αποτελέσματα της διανυσματικής σύνθεσης δυο δυνάμεων ίσων μέτρων σε καταστάσεις ισορροπίας και της ικανότητας να περιγράφουν την αδυναμία εξισορρόπησης τριών συντρεχουσών δυνάμεων, της ικανότητας των μαθητών να αναγνωρίζουν καταστάσεις κίνησης και ακινησίας σε διάγραμμα θέσης-χρόνου και της δυνατότητας να διεκπεραιώνουν απλούς λογισμούς μέσης ταχύτητας,
της ικανότητας των μαθητών να αναγνωρίζουν καταστάσεις υδροστατικής ισορροπίας με παραμέτρους δυνάμεις, πιέσεις και πυκνότητες,
της ικανότητας των μαθητών να αντιλαμβάνονται τις μεταβολές κινητικής και δυναμικής ενέργειας, είτε διατηρείται η μηχανική ενέργεια, είτε όχι.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
20/06/2017 8:36 ΜΜ

Ευχαριστώ και τους  δυο Γιώργηδες για τα θέματα που μοιράστηκαν μαζί μας.

Να τους συγχαρώ δε, για τα πολύ όμορφα και γεμάτα Φυσική, θέματα.

Αλλά για να μην θεωρηθεί "λιβάνισμα" να διατυπώσω και δύο ενστάσεις!

Στο 1α, έχουμε τριγωνικά δοχεία, όπως και στο 2β.

Γιατί στο 2α το σώμα να είναι τριγωνικό; Δεν παραπέμπει σε δοχείο; Υπάρχει λόγος;

Μήπως είναι λίγο "βαριά" θέματα για Β΄Γυμνασίου; Για παράδειγμα το 8ο, είναι "Κυριακοπούλειο" κατάλληλο για το φόρουμsmiley

 

Βαγγέλης Κουντούρης

!!!

Νομίζω πολύ δύσκολα θέματα (ιδιαίτερα τα 1, 2, 4 (!) και 6)

Έχει ανέβει τόσο πολύ η επίδοση των μαθητών στο Γυμνάσιο ή τα είχατε επεξαργαστεί στη διάρκεια της χρονιάς;

Αν, όμως, η ανταπόκριση είναι ικανοποιητική (θα περιμένουμε), τότε μπράβο τους και μπράβο σας.

 

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
20/06/2017 11:01 ΜΜ

Γιώργηδες ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ

Αλλά ξεφύγατε … και αν αυτό έγινε μαζί με τους μαθητές σας … ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ 

αν τρέχετε μπροστά μόνοι … κοιτάξτε ξανά πίσω … 

Λοιπόν κάποια ερωτήματα

α) μου αρέσουν τα μενίρ αλλά η περιστροφή τους στην αυλή του Ιδρύματος Νιάρχου μου δημιούργησε πολλές αποριες για την σχέση αδράνειας με περιστρεφόμενη μάζα . Για παράδειγμα η ομπρέλα μου περιστρέφεται εύκολα γύρω από τον κύριο άξονα αλλά κρατώντας από την λαβή δύσκολα επιταχύνεται και επιβραδύνεται παρά το γεγονός πως δεν άλλαξε μάζα .., Μήπως με παραπλάνησαν σε σκοτεινά μονοπάτια οι δάσκαλοί μου φορτώνοντας  εμένα με παρανοήσεις που θα δυσκολευτούν να ανασκευάσουν οι επόμενοι δάσκαλοι μου ; ( άσε που βλέπω πια λίγες καραμέλες στο σακουλάκι μου )

β) στο 8β φαντάζομαι θα κατέβει η στάθμη στο δοχείο ( δεν πιστεύω να έχει άπειρο βάθος το εικονιζόμενο δοχείο … ) Μάλλον έτσι θα πρέπει να δικαιολογήσω την επιλογή "θα μειωθεί" … με προβληματίζει όμως το γεγονός πως ίσως έτσι πρέπει να βρω τρόπο να δικαιολογήσω την μείωση της πίεσης σε τιμές χαμηλότερες της ατμοσφαιρικής … Χρειάζομαι βοήθεια .

γ) Και μια ερώτηση φυσικού και φιλολογικού περιεχομένου : Γιατί ο Κουντούρης δεν σχολίασε την σύνταξη των ελληνικών της 9γ ( τι έγινε το "είχε" πως κολλάνε οι δευτερεύουσες προτάσεις 😉 και κυρίως το λογικό ερώτημα  : αν στην Α θέση έχει τώρα μηχανική ενέργεια 20 j  … και πριν είχε στην θέση Α μηχανική ενέργεια 25 J … ποιος ξέχασε να στερεώσει το όνομα της θέσης  Α ; 

Να είστε καλά … Μάλλον δίνετε ιδέες για την φυσική σε μεγαλύτερες ηλικίες …
 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Γιώργο

είδα τη βαθμολογία και άρα: μπράβο τους και μπράβο σας

θα είχε ενδιαφέρον πάντως, (σου ξαναβάζω δουλειά…), το ποσοστό επιτυχίας στα ερωτήματα 1β, 2α (η σύνθεση υπό γωνία επανήλθε στο Γυμνάσιο;) και 4β

καλημέρα Μήτσο

θα έπαιρνα το "οι αντιστάσεις…" από την προμετωπίδα και θα το έβαζα στο τέλος του 9α, άλλως στο 9γ υπάρχει πλεονασμός

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
21/06/2017 2:31 ΜΜ

Γιώργο και Γιώργο 

ναι είδα κι εγώ τα αποτελέσματα … εξαιρετικά για το επίπεδο των θεμάτων

Συνεπώς Συγχαρητήρια στους  μαθητές και στους καθηγητές τους.

Αλλά και για τον περιστρεφόμενο βράχο … ναι όσο περισότερο το σκέφτομαι 

τόσο καταλήγω ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα ,,,

Ρε λες η πρώτη αντίδρασή μου να ήταν από ζήλια ;…

Αδράνεια και στην περιστροφή από Β γυμνασίου … ίσως δεν ανήκει στην minimum απαίτηση …

αλλά είναι πιασάρικο και δημιουργεί θετικό ερέθισμα προς αναζήτηση … 

Βαγγέλης Κουντούρης

ευχαριστούμε Γιώργο

ήμουν βέβαιος ότι η μεγαλύτερη δυσκολία θα ήταν στην προσέγγιση του 4β

(αδράνεια, αλλά και φαινόμενο πεδίο βαρύτητας!)

Βαγγέλης Κουντούρης

Προφανώς επιλέγω το 5γ (για λόγους που φαίνονται στην κριτική μου για το φετινό Β3 των Πανελληνίων)

Με την ευκαιρία να θυμίσω ότι είχα και παλιά δημοσιεύσει, και εδώ, την άποψη

οι επαναληπτικές εξετάσεις στα Γυμνάσια να διενεργούνται τέλος Ιουνίου έως αρχές Ιουλίου,

μετά από 10ήμερο επανάληψης

Είναι, άρα, το πρώτο σημείο με το οποίο συμφωνώ με το Υπουργείο Παιδείας

Άντε μωρέ σεις και στο δεύτερο…