ΙΕΠ: Χωρίς αλλαγές η Α΄ Λυκείου.

Στον προγραμματισμό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τη διαμόρφωση των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς, επίσης, και στις προτάσεις του προς το υπουργείο για την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε νωρίτερα σήμερα.

Ο κ. Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα μαθήματα κατά την ερχόμενη σχολική χρονιά, 2017-18. Οι μεταβολές θα ξεκινήσουν από το σχολικό έτος 2018-19, με διαφοροποιήσεις και αλλαγές στην Α’ και Β’ λυκείου.

Οι τελικές αλλαγές είναι προγραμματισμένες για το 2019-20, οπότε αναμένεται να εφαρμοστεί και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, αυτήν τη στιγμή προχωράει η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας, με την υπεύθυνη επιστημονική επιτροπή, που απαρτίζεται από πανεπιστημιακούς, να έχει προχωρήσει το αρχικό πόρισμά της σε μία διευρυμένη επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν και συνεργάτες από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. «Πρόκειται για πρόταση αδρών γραμμών», σχολίασε ο κ. Κουζέλης. Παράλληλα, με νέα προγράμματα σπουδών πραγματοποιούνται, ήδη, οι ξένες γλώσσες (ώστε να συμβαδίζουν με τη δυνατότητα χορήγησης πιστοποίησης) και τα Θρησκευτικά. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ σημείωσε ότι αυτά τα προγράμματα «ήταν ήδη στο συρτάρι» έτοιμα και γι’ αυτό έχουν προχωρήσει.

Συγκεκριμένα για τα Θρησκευτικά, ο κ. Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι το 2017-18, το μάθημα θα γίνει με φακέλους μαθητή, ενώ από την επόμενη σχολική χρονιά, 2018-19, θα είναι έτοιμα τα νέα βιβλία. Επίσης, ανακοίνωσε ότι μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση επιστημονικών επιτροπών, που θα ασχοληθούν με τη διαμόρφωση προτάσεων για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών για τα μαθήματα φυσικών και κοινωνικών επιστημών, καθώς επίσης και για το μάθημα της Γλώσσας. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ αναφέρθηκε και στην πρόταση του Ινστιτούτου προς το υπουργείο Παιδείας για τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που έχει δει το φως της δημοσιότητας εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό, όμως, που είναι καινούριο στην πρόταση του ΙΕΠ, είναι το ότι προσανατολίζεται σε ενός είδους «συγχώνευσης» των ενδοσχολικών και των πανελλαδικών εξετάσεων και τη δυνατότητα απολυτηρίου «διπλής όψης». Αναλυτικά, το ΙΕΠ υποστηρίζει τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων και την «πανελλαδικώς οργανωμένη» -όπως τόνισε ο κ. Κουζέλης- εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων στο τέλος της χρονιάς. Από εκεί και πέρα, θα υπάρχει μία ποσόστωση, με συντελεστές βαρύτητας, από την οποία, ανάλογα τη χρήση του απολυτηρίου, θα βγαίνει ο τελικός βαθμός. Στην ουσία, πρόκειται για ένα «απολυτήριο απόλυσης», για τον βαθμό του οποίου θα προσμετράται με μεγαλύτερο συντελεστή τα αποτελέσματα των ενδοσχολικών βαθμών και με μικρότερο εκείνα των πανελλαδικών και παράλληλα, για ένα «απολυτήριο εισαγωγής», για τους υποψηφίους που θα θέλουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια, στο οποίο όμως θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα οι βαθμοί των πανελλαδικών και μικρότερη εκείνοι των ενδοσχολικών.

Ωστόσο, τα παραπάνω, όπως υπογράμμισε και ο κ. Κουζέλης, είναι στο πλαίσιο πρότασης που απηύθυνε το ΙΕΠ προς το υπουργείο και τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Μάλιστα, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών για τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης του υπουργείου, που θα «μεταφραστεί» σε σχέδιο νόμου, είναι ακόμα σε εξέλιξη, με την τελευταία συνάντηση του κ. Κουζέλη και του κ. Γαβρόγλου να είναι προγραμματισμένη για σήμερα, μετά τη συνέντευξη Τύπου. Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκε και η ιστοσελίδα του ΙΕΠ (www.iep.edu.gr), η οποία αναμορφώθηκε με στόχο να είναι πιο φιλική στους χρήστες, παρέχοντας, μάλιστα, στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να αντλούν ευκολότερα εκπαιδευτικό υλικό, μέσω του «ψηφιακού αποθετηρίου» που δημιουργήθηκε.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
25 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τα Θρησκευτικά δεν βλέπω να αντέχουν στην επίθεση των "αρπακτικών ειδικοτήτων".

Στα πρόσφατα σεμινάρια των Θεολόγων παρουσιάστηκε το νέο πρόγραμμα ως περίπου άμυνα. Ως αγώνας επιβίωσης.

Πολλοί ονειρεύονται ένα μάθημα τύπου "Κοινωνία-Θρησκειολογία" που θα διδάσκουν διάφοροι μη Θεολόγοι.

Σας θυμίζει κάτι δικό μας;

Ψάχνω στις σελίδες του ΙΕΠ, στις επιστημονικές ομάδες. Δεν συναντώ Θεολόγους.

Συναντώ έναν Φυσικό στην ομάδα "Φυσικές Επιστήμες" μαζί με δύο δασκάλους , 5 Μαθηματικούς, 3 Πληροφορικούς, 1 Χημικό, 1 Βιολόγο, 1 Γεωλόγο. Υποθέτω πως βάλανε και τα Μαθηματικά με τις Φυσικές Επιστήμες. Ίσως εννοούν "Θετικές Επιστήμες".

Οι Κοινωνικές Επιστήμες όμως δεν μπήκαν στο ίδιο τσουβάλι με τις "Ανθρωπιστικές Επιστήμες".

Βρήκα εκεί 10 δασκάλους, Νομικούς, Κοινωνιολόγους κ.λ.π.

Να υποθέσω ότι αυτοί σχεδιάζουν τα του Λυκείου;

Μετά βλέπω τι συνέβη στο σχολείο μου.

Οι ώρες Φυσικής ήταν 23.

Οι ώρες που "κοινωνιολογίζουν" ήταν 26!!!!

Φυσικά δεν έχω τίποτα με την συνάδελφο που τα περασμένα χρόνια έτρεχε και σε άλλα σχολεία, ενώ τώρα "ενισχύεται" από και άλλην συνάδελφο. Τι σημαίνει όμως αυτή η διαφορά;

Η επίθεση "επέκτασης" είναι αναμενόμενη. Τα Θρησκευτικά είναι μάλλον το επόμενο θύμα.

Εκεί είναι και πιο εύκολη η δουλειά. Αν τώρα με τη μείωση της Φυσικής τους κράζουμε και τους λέμε κάφρους, με τα Θρησκευτικά παρουσιάζονται και ως "ωραίοι τύποι". Πολυπολιτισμικοί και υποστηρικτές της ανεξιθρησκείας και της διαφορετικότητας.

Όμως ο καυγάς είναι για το πάπλωμα.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θέλετε άλλο;

Δύο ώρες η Άλγεβρα (με Τριγωνομετρία μαζί), 2 ώρες η Γεωμετρία, 2 ώρες η Φυσική.

Τρεις ώρες η Πολιτική Παιδεία. Ίσως διότι παρασκευάζει καλούς πολίτες.

Ο βαθμός της μετράει όσο μετράνε μαζί Φυσική-Χημεία-Βιολογία.

Με το μάθημα των Θρησκευτικών που ονειρεύονται θα πάρουν και άλλες ώρες. Προσωρινώς βέβαια.

Έπειτα θα διαπιστώσουν ότι οι ώρες τους είναι συνολικώς λιγότερες από τις ώρες των ΠΕ04 συνολικώς.

Θα προσπαθήσουν  να αρθεί αυτή η "ανισότητα".

-Εμείς δεν είμαστε επιστήμονες;

Σε τέτοιες αναμπουμπούλες η Φυσική είναι το εύκολο θύμα. Είναι και δύσκολη η άτιμη!

Όμως ο περαιτέρω περιορισμός των ωρών της Φυσικής κακοχαρακτηρίζει τον "πατέρα¨του μέτρου. Έτσι υπάρχει η "σοφή" λύση.

Καθιστούμε το μάθημα επιλεγόμενο.

-Εγώ σας φταίω που δεν σας γουστάρουν τα παιδιά;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.

ΙΕΠ->Επιστημονικές ομάδες, Β΄ Κύκλος-> Φυσικές Επιστήμες.

ΙΕΠ->Επιστημονικές ομάδες, Β΄ Κύκλος-> Κοινωνικές Επιστήμες.

Μη βλέποντας ομάδα Μαθηματικών, υποθέτω πως ασχολούνται με τις Θετικές Επιστήμες.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τρόπος του λέγειν το "υποθέτω".

Στην παρουσίαση φαίνεται καθαρά ότι ασχολούνται με ένα κάρο αντικείμενα. 

Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία και Γεωγραφία, τα Μαθηματικά, την Πληροφορική, τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και την Τεχνολογία.

 

Φυσικόπουλος Δημήτρης

Καλημέρα κύριε Μάργαρη . Είναι λογικό και δυνατόν να συμβεί αυτό με τη φυσική στις επιστήμες υγείας;

Φυσικόπουλος Δημήτρης

Διονύση, όλα τα χρόνια που θυμάμαι εγώ αλλά και σε προηγούμενα εξεταστικά συστήματα η Φυσική  σχετιζόταν με τις επιστήμιες υγείας. Προφανώς στις αντίστοιχες σχολές (ή τουλάχιστον στο πολύ μεγάλο μέρος τους ) είναι μέσα στο περιεχόμενο σπουδών . Τώρα τι έχει αλλάξει;  Απευθύνομαι και σε όλους τους άλλους συναδέλφους .

Φυσικόπουλος Δημήτρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση σε καμμιά περίπτωση δεν παρεξήγησα τη θέση σου. Απλώς έθεσα και εγώ τις σκέψεις μου σε κοινό τόπο. Καλημέρα και πάλι.