Πώς γράφουμε τη θεμελιώδη εξίσωση

Εκτοξεύουμε σώμα σε οριζόντιο επίπεδο και η μόνη οριζόντια δύναμη είναι η τριβή.

Ποιά σχέση θα γράφουμε :

α. Τ=ma

β. -T=ma

γ. -Τ=m(-a)

δ. Απόλυτο (Τ)= m (απόλυτο a)

 

(Visited 2,810 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
41 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Πολύ ωραία Γιάννη.

Είσαι, κάθε στιγμή, σε καλύτερη πορεία.

Συνέχιζε να βρίζεις και να προσβάλεις τα μέλη του δικτύου και μένα προσωπικά.

Ξέρεις, έτσι αποδεικνύεις την ανωτερότητά σου, αλλά κυρίως επιτιθέμενος με κάθε σχόλιό σου στο χώρο που σε φιλοξενεί, αποδεικνύεις και πόσο αντιδημοκρατικός είναι.  Γιατί τι άλλο μπορεί να είναι ένας χώρος που σου επιτρέπει να βρίζεις και να προσβάλλεις διαρκώς το διαχειριστή του, παρά ακραία αντιδημοκρατικός;

Δεν πρόκειται να σου απαγορεύσω να εκφράζεσαι και ας με προσβάλεις. Ελπίζω να αντέξω χωρίς να μπαίνω επί της ουσίας

Εσύ όμως συνέχισε…

Πού θα πάει, κάποια στιγμή θα βρεις και ένα φυσικό, να συνομιλήσει μαζί σου (εμένα προσωπικά μου αφαίρεσες το πτυχίο…).

Αρκεί το μέλος, να έχει ένα πτυχίο πάνω από 8,5 (να ζητήσεις να στο καταθέσει όμως…) και τότε θα δικαιωθείς!

Δεν μπορώ όμως να μην τονίσω, ότι το δίκτυο αυτό είναι εκπαιδευτικό (έστω και αν ο δημιουργός του δεν είναι φυσικός, αλλά αφεντικό!!!) και δεν μπορώ να φανταστώ αντίστοιχη συμπεριφορά ανθρώπου, που θέλει να ονομάζεται εκπαιδευτικός. Δάσκαλος.

Αυτό διδάσκεις καθημερινά τα νέα παιδιά; Τέτοια συμπεριφορά;

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
3 έτη πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Σε ευχαριστώ Διονύση για τον πρόλογο , μπορώ να πως πως από τον πρόλογο έμεινα ευχαριστημένος ..Το ερώτημα είναι αν με αντιγράφεις; μπορείς να απαντήσεις με ένα Ναί ή ένα όχι!  

 

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
3 έτη πριν

Καλό είναι ότι λέγεται να τεκμηριώνεται 

1. Με ποιό τρόπο σου αφαίρεσα το πτυχίο Διονύση ;

2. Αν κάποιος που δεν τον ξέρω -δεν με ξέρει και γράφει πως η συζήτηση μου είναι άνευ νοήματος , με ενδιαφέρει η άποψη του και θέλω να ξέρω ποιός το λέει ..Ζητάω να μάθω το βαθμό πτυχίου ..Ξέχασα πως η αριστεία είναι ρετσινιά ..

3. Αν δεν αγαπούσα τα παιδιά και τη φυσική ύστερα από 60.000 ώρες μέσα στις αίθουσες θα είχαν σηκωθεί τα θρανία και οι πίνακες και θα με είχαν αποβάλλει.

ΥΓ. Στο χωριό μου την Κυδωνιά Ναυπακτίας υπάρχει μια παροιμία που λέει:

" Γελάτε κότες που είναι τα γουρούνια σιούτα"

 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γιάννη καλησπέρα. Για το θέμα Φυσικής που θέτεις αν θέλεις κοίταξε το άρθρο "Ποια είναι η δύναμη που λείπει"που αναφέρεται σε ισορροπία συγγραμικών δυνάμεων. Νομίζω αυτό κάνεις και συ. Επίσης στο άλλο θέμα που έθεσες σε διπλανή συζήτηση, για το πως αποδεικνύουμε ότι ένα σώμα κάνει α.α.τ., μετά από σκέψη και επειδή στις ταλαντώσεις τα σύμβολα F, N, W κ.λ.π. των δυνάμεων πρέπει να δίνουν αλγεβρικές τιμές, κάνω ΑΥΤΟ. Και όπου είναι μέτρο βάζω |F|, |N|. Στην Α΄Λυκείου συνήθως λέω στα παιδιά ότι τα σύμβολα των δυνάμεων παριστάνουν μέτρο ενώ τα σύμβολα των κινηματικών μεγεθών υ, α αλγεβρικές τιμές, για να μπορούν να διαβάσουν και το σχολικό βιβλίο. Διδάσκω μόνο μια εξίσωση ταχύτητας υ = υ0 +α t.
Άρα ΣF = m a (αλγεβρικές τιμές και στα δυο μέλη), ορίζω πάντα θετική φορά τη φορά της κίνησης, οπότε -Τ = m a. Προφανώς θα βγει a<0 δηλαδή προς την αρνητική κατεύθυνση.

Τώρα για το θέμα της έντονης αντιπαράθεσης με το Διονύση δεν ξέρω τι σε έκανε να θυμώσεις αλλά μερικές φορές όπως γράφουμε, μπορεί άθελά μας να προκαλέσουμε κάποιον συνάδελφο, κάτι που δε θα συνέβαινε αν τον είχαμε μπροστά μας, γιατί το γράψιμο μένει και κοιτώντας τι έγραψε κάποιος μπορεί να το ερμηνεύσουμε λάθος.
Στο χώρο αυτό δεν πιστεύω ότι υπάρχουν χειροκροτητές του Διονύση αλλά χειροκροτητές όλων των συναδέλφων, που συμμετέχουν με μεράκι για τη Φυσική, τη Χημεία, την Αστρονομία και όχι μόνο. Χειροκροτούμε κάθε όμορφη άσκηση ή άρθρο ή video ή σκέψη ή απορία σαν αυτή που έθεσες. 

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
3 έτη πριν

Καλησπέρα Αντρέα ..συμφωνώ με όσα γράφεις και με όλα τα παραδείγματα που αναφέρεις ..Όντως η σχέση ΣF είναι άθροισμα αλγεβρικών τιμών ..όπου τα άγνωστα διανύσματα τα θεωρούμε θετικά ..το ίδιο κάνουμε σε όλες τις σχέσεις με διανύσματα ..Ως προς το θέμα της αντιπαράθεσης θα πρέπει να απαλλαγούμε ο καθένας από το σύστημα αναφοράς του για να κατανοήσει τον άλλο.. Ο Γ.Μ. γράφει χρησιμοποιώντας το υστέρημα του χρόνου πχ σε κάποια διαλείματα ή κάποιες βραδυνές ώρες και είναι εξ ανάγκης πάντα συνοπτικός !

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Όλα θα ξεκαθάριζαν αν για να δηλώσουμε τα μέτρα συγγραμμικών  μεγεθών χρησιμοποιούσαμε το σύμβολο της απόλυτης τιμής. Διαφορετικά θα πρέπει να "μαντεύουμε" όπως  όλοι κάνουμε. 

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
3 έτη πριν

Καλησπέρα Μανώλη ..Είναι τόσο απλό να βάζουμε απόλυτες τιμές , ίσως κάποτε γίνει.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Συνάδελφοι γεια σας Και όχι μόνο σε διανυσματικούς νόμους αλλά και σε εξισώσεις μονόμετρων μεγεθών
π.χ. ισχύς P = |F|.|υ|.συνθ και αφήνουμε το συνθ να κάνει τη δουλειά με το πρόσημο.