Σύνθεση (;) ομόρροπων συγγραμμικών δυνάμεων

Η δική μου απάντηση: διαπιστώνω ότι οι επιμηκύνσεις είναι ίσες και συμπεραίνω ότι μία δύναμη είναι ίση με τον εαυτόν της (!)

Αυτό, όμως, δεν το ήξερα και χωρίς το πείραμα;

συνέχεια…

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη εννοείς ότι δύναμη ίση με το βάρος του κάτω ασκείται στο πάνω σώμα και όχι στο ελατήριο;

Διονύσης Μάργαρης
01/12/2017 5:18 ΜΜ

Καλησπέρα Βαγγέλη. Συμφωνώ με την θέση σου, αλλά το πρόβλημά μου, είναι πολύ μεγαλύτερο…

Πάντα ήταν (και όταν δίδασκα…), αλλά μιας και τώρα ήρθε στην επιφάνεια…

Μπαίνουμε στη δυναμική και ορίζουμε το τι είναι δύναμη και στη συνέχεια περνάμε στην σύνθεση με την παραπάνω εργαστηριακή δραστηριότητα. Δεν έχουμε διδάξει τι είναι το βάρος έτσι;

Κρεμάω το βαρίδιο 0,5Ν. Ε και;

Τι σημαίνει αυτό; Ασκώ κάποια δύναμη και πόση;

Τι σημαίνει βαρίδι 0,5Ν; Μήπως σημαίνει ότι το σώμα έλκεται από τη Γη με δύναμη 0,5Ν; Και αν δέχεται δύναμη 0,5Ν, πόση δύναμη ασκεί το βαρίδι στο ελατήριο; Γιατί είναι 0,5Ν; Πού το ξέρουμε;

Το ξέρουμε από την ισορροπία; Μα, δεν έχουμε κάνει ισορροπία ακόμη…

Ούτε τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα ξέρουμε…

Μήπως το βάρος του μικρού κυλίνδρου ασκείται στο ελατήριο; Αυτό διδάσκουμε;

Και τότε πώς ερμηνεύουμε; Πώς δικαιολογούμε την εξάσκηση στο ελατήριο συγκεκριμένης δύναμης; Στο περίπου.

Ένα θολό πράγμα, χωρίς σχεδιασμό δυνάμεων, χωρίς ισορροπίες, χωρίς δράση-αντίδραση, όλα στο περίπου….

Άντε μετά να πείσεις τους μαθητές να σχεδιάζουν δυνάμεις στα σώματα και να μην τα κάνουν μπάχαλο!

Διονύσης Μάργαρης
02/12/2017 9:16 ΠΜ

Καλημέρα Βαγγέλη.

Αν και δεν βλέπω να συμφωνείς με την προηγούμενη τοποθέτησή μου, στο σημείο που επισημαίνεις, να προτείνω αντί να κρεμάσουμε το Βι κάτω από το Β2, να κρεμαστούν και τα δύο άμεσα στο ελατήριο, το ένα δίπλα στο άλλο.

Διονύσης Μάργαρης
02/12/2017 9:39 ΠΜ

Καλημέρα Βαγγέλη.

"(πόσο δύσκολο είναι, άραγε, να σταλλεί μια τέτοια υπόδειξη;"

Μα αυτό είναι το μόνιμο πρόβλημά μας…

Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ, το ΙΕΠ να στείλει μια οδηγία που να επισημαίνει προβληματικά σημεία που ανευρίσκονται στα βιβλία! ΑΔΥΝΑΤΟΝ!!!

Λες και ζητάμε να διορθώσουμε το Ευαγγέλιο και αντιδρά η Εκκλησία για δογματικούς λόγους…

Κατερίνα Αρώνη
02/12/2017 10:47 ΠΜ

Συνάδελφοι, καλημέρα και καλό μήνα

Το παράδειγμα του βιβλίου όντως δεν είναι το σωστό, αλλά στον εργαστηριακό οδηγό της Β' Γυμνασίου γίνεται καλύτερη προσέγγιση στη σύνθεση δυνάμεων (Εργ. άσκηση 8) και από εκεί πρέπει να διδάσκεται το πείραμα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κατερίνα Αρώνη
02/12/2017 3:10 ΜΜ

Βαγγέλη όλα καλά…

Όμως πού θα βρούνε οι συνάδελφοι το "κομμένο" βιβλίο;

Δεν αμφιβάλλω ότι είναι καλύτερο, αλλά άντε να βρεις το δίκιο σου!!

Όσο για την εργαστηριακή άσκηση που προτείνεις, τι να πω…Τέλεια!!