Υλικό Φυσικής – Χημείας

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Menu

Skip to content
  • Αρχική
  • Δημοσιεύσεις
  • Περιεχόμενα
  • Ιστολόγια
  • Φόρουμ
  • Αναρτήσεις
  • Φυσική
    • Ανά τάξη-κεφάλαιο
  • Χημεία
    • Χημεία ανά τάξη
  • Άρθρα
    • Άρθρα Φυσικής
    • Άρθρα Χημείας
    • Γενικά θέματα
  • Υπόλοιπα
    • Διάφορα
    • Διδασκαλία
    • Χρήσιμα
    • Blogspot
  • Δραστηριότητα
    • Δίκτυο
    • Βοήθεια
    • Οροι χρήσης
    • Πολιτική απορρήτου
  • Φωτογραφίες
    • Βίντεο
    • Εκδηλώσεις
  • Μέλη

Μέτρηση δύναμης-Δυναμόμετρο

Αναρτήθηκε την 13/12/2017 από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης. Το ιστολόγιο του/της Βαγγέλης Κουντούρης

Ιδανικό θεωρείται το ελατήριο που δεν έχει μάζα, δεν εμφανίζει απώλεια ενέργειας κατά την παραμόρφωσή του και την επάνοδό του στην αρχική του κατάσταση και η παραμόρφωση που τυχόν εμφανίζει είναι ελαστική παύει δηλαδή να υπάρχει όταν πάψει να υπάρχει η δύναμη που την προκάλεσε  (είναι προφανές ότι το ιδανικό ελατήριο υπάρχει μόνο κατά προσέγγιση)

 

συνέχεια…

(Visited 884 times, 1 visits today)
Δημοσιεύτηκε σε: Φυσική Α. Bookmark the permalink.

Post navigation

← Πειράματα στο ΤΕΙ Αθηνών
Ισορροπία ράβδου →

16 σχόλια στο “Μέτρηση δύναμης-Δυναμόμετρο”

Comment navigation

Νεώτερα σχόλια →
  1. Βαγγέλης Κουντούρης says:
    13/12/2017 at 9:23 πμ

    …διότι αν μια παρουσίαση δεν σου αρέσει

    και δεν έχεις να προτείνεις κάποια άλλη, κατά την άποψή σου, καλύτερη,

    τότε, κακώς δεν σου αρέσει!

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  2. Διονύσης Μάργαρης says:
    13/12/2017 at 9:27 πμ

    Καλημέρα και από εδώ Βαγγέλη.

    Σε ευχαριστούμε που προτείνεις μια άλλη εκδοχή, αλλά δεν με βρίσκει σύμφωνο η ρήση σου ότι:

    "και δεν έχεις να προτείνεις κάποια άλλη, κατά την άποψή σου, καλύτερη,

    τότε, κακώς δεν σου αρέσει!"

    Μπορεί να μην μου αρέσει κάποια εκδοχή, αλλά δεν διαθέτω και κάποια άλλη καλύτερη… Τι να κάνω;

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
    • Βαγγέλης Κουντούρης says:
      13/12/2017 at 10:33 πμ

      …ε, χμ, να  αποδέχεται ως καλύτερη την υπάρχουσα, ελλείψει άλλης καλύτερης, διότι αν δεν γνωρίζεις άλλη καλύτερη, παραμένει η πρώτη ως καλύτερη, επείδη πάντα επιθυμούμε την καλύτερη, έναντι της μη καλύτερης, δυγκριτικός βαθμός της καλής, καλλίων αρχαιοπεπώς και λανθασμένα χρησιμοποιούμενη σήμερα, διότι κανονικά καλύτερη σημαίνει ομορφότερη, καμμία σχέση δηλαδή, η παρουσίαση δεν είναι κορασίδα, σε μπέρδεψα αρκετά; 

      Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  3. Διονύσης Μάργαρης says:
    13/12/2017 at 11:14 πμ

    Προσπαθείςwink Αλλά:

    Αλλά έχω μία και μόνη δυνατότητα, να διδάξω αυτό το ένα και μοναδικό σχολικό βιβλίο, δεν μου αρέσει η παρουσίαση του θέματος, είτε γιατί ο Halliday, που διάβασα, το αποδίδει καλύτερα, είτε απλά "δεν μου αρέσει", αλλά δεν μου είναι και εύκολο να γράψω ένα δικό μου κείμενο ή αν το γράψω, μου είναι δύσκολη η μεταφορά του  στους μαθητές, είτε γιατί ο Διευθυντής φωνάζει για τις πολλές φωτοτυπίες, είτε είδα, την προηγούμενη φορά, οι μισοί μαθητές να πετούν την φωτοτυπία στο δάπεδο (να τις πετούσαν τουλάχιστον στο κάλαθο αχρήστων, θα έδειχνε ένα πολιτισμό…), οπότε τι κάνω; 

    Διδάσκω αυτό που μου έδωσαν έτοιμο…

    (ελπίζω να βγάλεις το νόημα της μεγάλης παραγράφου…)

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  4. Κατερίνα Αρώνη says:
    13/12/2017 at 4:29 μμ

    Βαγγέλη,

    Αναλυτικότατη η παρουσίασή σου στο θέμα "μέτρηση δύναμης-δυναμόμετρο"!!

    Ας σκεφτούμε όμως τι έχουν διδαχθεί τα παιδιά μέχρι την Α' Λυκείου.

    Στην Α' Γυμνασίου όπου ασχολούνται με πειράματα έχουν έρθει σε πρώτη επαφή με το ελατήριο, στο κεφάλαιο της μάζας. Δηλαδή κάνουν βαθμονόμηση του ελατηρίου, κρεμάνε σταθμά γνωστής μάζας σε αυτό, μετράνε την επιμήκυνση και φτιάχνουν το διάγραμμα επιμήκυνσης-μάζας. Με τη βοήθεια αυτού μπορούν να υπολογίζουν τη μάζα ενός σώματος όταν ξέρουν την επιμήκυνση που προκαλεί.

    Στη Β' Γυμνασίου ασχολούνται πάλι με το δυναμόμετρο, αυτή τη φορά η βαθμονόμηση γίνεται έτσι ώστε να μετράνε δύναμη από αντίστοιχο διάγραμμα δύναμης-επιμήκυνσης.

    Μεσολαβεί το "κενό" της Γ' Γυμνασίου…..

    Φτάνουμε λοιπόν αισίως στην Α' Λυκείου, όπου θα πρέπει να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. 

    Η αναφορά του σχολικού για το δυναμόμετρο είναι πολύ συνοπτική και δεν βοηθάει τα παιδιά να ξαναφέρουν στη μνήμη τους ή να καταλάβουν τα του δυναμόμετρου. Εδώ, τη στιγμή που ο διδάσκων δεν έχει το κατάλληλο "εργαλείο" στα χέρια του, πρέπει μάλλον να βάλει τη δική του πινελιά για να τους δώσει να καταλάβουν πώς λειτουργεί αυτό το όργανο. Δηλαδή να γίνει πιο αναλυτικός στην παρουσίαση του συγκεκριμένου θέματος, εστιάζοντας σε κάποια βασικά σημεία για τα οποία τα παιδιά θα πρέπει να κρατήσουν σημειώσεις. Είναι όμως άποψη του κάθε εκπαιδευτικού πώς θα χειριστεί το θέμα σ'αυτήν την περίπτωση, όπως και σε άλλες παρόμοιες με αυτήν…

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  5. Νίκος Παναγιωτίδης says:
    13/12/2017 at 6:33 μμ

    Αγαπητέ Βαγγέλη,

    Ευχαριστώ που μου δίνεις τη δυνατότητα να προβάλλω ακόμα μια φορά τις αντιρρήσεις μου σε σχέση με το πως μετριέται μια δύναμη ή, εν γένει, πως μετριέται κάτι.

    Ξέρω δύο τρόπους μέτρησης ενός πράγματος. Ο ένας είναι "η μέθοδος της ισορροπίας". Έτσι μετράμε, πχ, μια αντίσταση στη γεφυρα Wheatston. Για να μετρήσουμε μια δύναμη με αυτή τη μέθοδο, χρειαζόμαστε ένα μοχλό με μεταβλητούς βραχίονες. Στη μια άκρη του μοχλού ασκείται γνωστή δύναμη και στην άλλη η προς μέτρηση δύναμη. Ρυθμίζουμε τους βραχίονες ώστε να έχουμε ισορροπία και με τα μήκη των βραχιόνων και την τιμή της γνωστής δύναμης, βρίσκουμε την άγνωστη.

    Ο άλλος είναι να χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο όργανο που διαθέτει κλίμακα με την οποία προσδιορίζεται η προς μέτρηση ποσότητα μέσα σε συγκεκριμένα όρια και με συγκεκριμένη ακρίβεια. Χρησιμοποιώντας δυναμόμετρο ελατηρίου, η κλίμακα του δυναμομέτρου είναι γραμμική γιατί το ελατήριο ακολουθεί το νόμο του Hook. Αν το ελατήριο δεν ακολουθούσε το νόμο του Hook θα συνέχιζε να είναι κατάλληλο για τη μέτρηση της δύναμης. Αρκεί να είχε μια σωστά βαθμονομημένη κλίμακα, ακόμα κι αν αυτή δεν ήταν γραμμική.

    Εμείς, αντί να μαθαίνουμε στους μαθητές ότι για να μετράει σωστά ένα όργανο πρέπει να διαθέτει μια σωστά βαθμονομημένη κλίμακα, τους διδάσκουμε ότι για να μετράει σωστά το δυναμόμετρο πρέπει να ακολουθεί το νόμο του Hook. Εγώ αυτό το θεωρώ λανθασμένη διδακτική πρακτική.

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  6. Διονύσης Μάργαρης says:
    13/12/2017 at 7:01 μμ

    Καλησπέρα Νίκο.

    Επί της ουσίας η θέση σου με βρίσκει σύμφωνο. Πράγματι και ένα ελατήριο, το οποίο δεν υπακούει στο νόμο του Hooke θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για μέτρηση δύναμης. 

    Δεν ξέρω όμως διδακτικά, αν πρέπει να πάμε σε κάτι άλλο. Για παράδειγμα η χρήση μοχλού είναι απαγορευτική για μαθητές πριν τη Γ΄Λυκείου…. Εκεί μόνο διδάσκονται ροπές.

    Το να  μιλήσουμε στα παιδιά για βαθμονομημένο όργανο και πάνω εκεί να στηρίξουμε μια διδασκαλία, μου φαίνεται αόριστο και πολύ δύσκολο. 

    Αν θέλεις ανάλυσε περισσότερο την πρότασή σου.

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  7. Νίκος Παναγιωτίδης says:
    13/12/2017 at 7:20 μμ

    Γιάννη δεν συμφωνώ με την άποψή σου, γιατί όλα από μικρή ηλικία βλέπουν να ζυγίζουν πράγματα στη ζυγαριά και μαθαίνουν ότι το βάρος είναι "εκεί που δείχνει η βελόνα". Επίσης από μικρή ηλικία βλέπουν ότι στο κοντέρ η ταχύτητα μετριέται με παρόμοιο τρόπο.

    Τους εξηγείς ότι αυτός ο τρόπος είναι και ο επιστημονικός τρόπος μέτρησης μιας ποσότητας. Το να τους λές ότι για να μετρήσουμε δύναμη μετράμε την επιμήκυνση κάποιου ελατηρίου και μετά κάνουμε μαθηματικά, είναι σα να τους λες ότι για ν΄  ανάψουμε φωτιά τρίβουμε δυο ξύλα για πολλή ώρα.

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  8. Διονύσης Μάργαρης says:
    13/12/2017 at 7:21 μμ

    Ευχαριστώ για την απάντηση Θεοχάρηwink

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  9. Διονύσης Μάργαρης says:
    13/12/2017 at 7:22 μμ

    Θα μου πεις, ποιος Θεοχάρης;

    Θεοχάρης, Θανάσης, ξέρω γω πώς σε φωνάζουν; Εμένα πάντως δεν με λένε Γιάννηlaugh

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  10. Νίκος Παναγιωτίδης says:
    13/12/2017 at 7:24 μμ

    Σορρυ Διονύση, δεν ξέρω πως σε είπα Γιάννη. Είναι λάθος κατ΄ επανάληψη.

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
1 2 Επόμενο »

Comment navigation

Νεώτερα σχόλια →

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Αναρτήσεις
Άρθρα
Βίντεο
Δημοσιεύσεις
Διάφορα
Ομάδα Α.
Ομάδα Β.
Υπόλοιπα
Φόρουμ
Φυσική
Φυσική Α
Φυσική Β
Φυσική Γ
Φυσική Γυμνασίου
Φωτογραφίες
Χημεία
Χημεία Α
Χημεία Β
Χημεία Γ
Χημεία Γυμνασίου

Πρόσφατα σχόλια

  • Τερλεμές Σπύρος 08/12/2019 at 12:40 πμ on Στρεφόμενος αγωγός εντός κυκλικού ΟΜΠ
  • Διονύσης Μάργαρης 07/12/2019 at 10:55 μμ on Η μέγιστη ενέργεια  ταλάντωσης
  • Διονύσης Μάργαρης 07/12/2019 at 10:54 μμ on Στρεφόμενος αγωγός εντός κυκλικού ΟΜΠ
  • Χρήστος Αγριόδημας 07/12/2019 at 8:58 μμ on Από τη γραφική παράσταση της δύναμης…
  • Παναγιώτης Κουμαράς 07/12/2019 at 8:54 μμ on Γιατί αυξάνεται η αρνητική κλίση στην ελληνική εκπαιδευτική «Πίζα»;

 

Πρόσφατες επιλογές 

Ιστορικό

Menu

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
  • ΦΟΡΟΥΜ
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
  • ΦΥΣΙΚΗ Γ
  • ΦΥΣΙΚΗ Β
  • ΦΥΣΙΚΗ Α
  • ΦΥΣΙΚΗ Γυμν.
  • ΧΗΜΕΙΑ Γ
  • ΧΗΜΕΙΑ Β
  • ΧΗΜΕΙΑ Α
  • ΧΗΜΕΙΑ Γυμν.
Proudly powered by WordPress | Theme: Able by Automattic.
Scroll Up
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων
  • Σχετικά με το WordPress
    • WordPress.org
    • Τεκμηρίωση
    • Υποστήριξη
    • Η γνώμη σας
  • Σύνδεση
  • Εγγραφή