Πειράματα Χημείας στο…

Πειράματα Χημείας στο Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι & Φύλλο Εργασίας !

Θέλετε να κάνετε 2 πειράματα να εντυπωσιάστε τους καλεσμένους σας στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι; Να 2 απλές ιδέες!

 

Δείτε το σχετικό βίντεο για τον ακριβέστερο τρόπο διεξαγωγής των ‘πειραμάτων’.

 

Πείραμα Α

Καύση Οργανικών Ενώσεων (π.χ. Λεμονένιο ή Λιμονένιο) που υπάρχουν στη φλούδα εσπεριδοειδών.

Περισσότερα στο φύλλο εργασίας.

2017 – Christmas – ΦΕ

 

Πείραμα Β

Καύση Οργανικών Ενώσεων (πχ C31H64)  που υπάρχουν στο κερί.

Περισσότερα στο φύλλο εργασίας.

2017 – Christmas – ΦΕ

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !

 

 

 

 

 

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μόνο για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι;

Το υλικό που μοιράζεσαι μαζί μας αποτελεί αιτία για να μείνει το εργαστήριο ανοιχτό, γιορτινό και κυρίως ζωντανό την Παρασκευή 22/12

Εδώ η μήτρα των «χριστουγεννιάτικων πειραμάτων»

Χρόνια πολλά Παναγιώτη!

Κατερίνα Αρώνη
19/12/2017 5:23 ΜΜ

Παναγιώτη, καλησπέρα και συγχαρητήρια για τα εντυπωσιακά πειράματα!!

Μου έφεραν στη μνήμη μου ένα άλλο πείραμα με κερί, σου παραθέτω το βίντεο που βρήκα (αναφέρομαι στο 2ο πείραμα)

 

Κατά την καύση του κεριού αντιδρά το οξυγόνο που βρίσκεται μέσα στο ποτήρι ,αλλά τη θέση του παίρνει το CO2  ,οι υδρατμοί και κάποια άλλα αέρια που εξαρτώνται από την τέλεια/ατελή καύση της παραφίνης.

Το θέμα είναι κατά πόσο δικαιολογείται η αρκετά μεγάλη ανύψωση του νερού μέσα στο ποτήρι κατά τη διάρκεια της καύσης.
Για τους υδρατμούς μπορούμε να πούμε ότι υγροποιούνται. Για το COεπίσης ότι ένα μέρος του διαλύεται στο νερό. 
Αν ισχύουν όλα αυτά που είπα, η απορία μου είναι πότε "προλαβαίνει" και διαλύεται το διοξείδιο του άνθρακα στο νερό;; Τόσο "γρήγορο" είναι; smiley
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Παναγιώτη.

Παρ'όλο που δεν αντιδρώ με θέματα χημείας ,ελλείψη σφαιρικής γνώσης ,τα χριστουγενιάτικα σου με τράβηξαν και είδα …

Το δεύτερο με τα κεριά ( δικαιούται ν'ανεβεί και το Πάσχα)..δεν το γνώριζα και εννοείται με εντυπωσίασε το φαινόμενο και η εξήγησή του.

Με το πρώτο τα παιδιά στα χωριά ,που έχουν στους μπαξέδες εσπεριδοειδή ,το γνωρίζουν στη πράξη όταν την φρέσκια πορτοκαλόφλουδα πετούν στο τζάκι και παρακολουθούν με όραση και ακοή τους σπινθηρισμούς .Επίσης βάζοντας κομμμάτι φλούδας μεταξύ αντίχειρα και δείκτη και πιέζοντας μπροστά στο μάτι δάκρυζε και …καθάριζε ,εγώ βέβαια δεν το προτείνω …δεν είμαι χημικός, πάντως πράμα δεν επάθαμε. Οι πορτοκαλόφλουδες δεν αφήνουν ασυγκίνητες γεύση – γλυκό κουταλιού και αφή όταν με τα χέρια καθαρίζουμε το πορτοκάλι αντιλαμβανόμαστε  την ιδιαιτερότητα των ουσιών που εκλύονται.

Τις φλούδες τις κρεμούσαμε  στα πλαινά του τζακιού ,να χάσουν την περισσότερη από την

υγρασία τους και τη χρησιμοποιούσαμε μαζί με τα προσανάμματα και προς τέρψη οσφρητική.

Χρόνια πολλά ,καλές γιορτές

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Γιώργο ευχαριστούμε για τη "μήτρα"!

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
19/12/2017 7:36 ΜΜ

Καλησπέρα

Δεν είναι τα πειράματα που μου άρεσαν όπως σε όλους …

είναι η εξαιρετική επιμέλεια των παρουσιάσεων ( βίδεο , παρουσίαση , φύλλο εργασίας )

Σίγουρα όλα αυτά σχεδιάστηκαν από Δάσκαλο ( με κεφαλαίο Δ )

Ευχαριστώ πολύ.

 

Βαγγέλης Κουντούρης

εντυπωσιακά πειράματα, Παναγιώτη, και καλή η όλη δουλειά σου

(το πρώτο το εγνώριζα και το εφάρμοζα παλιά στο χωριό μου, ως ο Παντελής

το δεύτερο το γνωρίζω τώρα, ποτέ δεν είναι αργά, λένε…)

Διονύσης Μάργαρης
19/12/2017 8:27 ΜΜ

Καλησπέρα Παναγιώτη και σε ευχαριστούμε για τα "χριστουγεννιάτικα δώρα" σου!

Το πείραμα με τα κεριά, μου ήταν και μένα άγνωστο…

Καλές γιορτές!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μπράβο Παναγιώτη!

Αντώνης Χρονάκης
Αρχισυντάκτης
19/12/2017 10:48 ΜΜ

Σε ευχαριστούμε Παναγιώτη που τα μοιραστηκες μαζί μας!!!

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

«Γιαυτο και η αποπειρα ενσωματωσης του φαινομενου του θερμοκηπιου και των μπουκαλιων με το νερο -σαν πιο αμεσο μεσο μαθησης».

Σχετικά με το «θερμοκήπιο στο μπουκάλι»:

Οι Wagoner at al (2010) κριτικάρουν εργαστηριακά και με μαθηματικά μοντέλα την κατασκευασμένη σε κλειστό διαφανές δοχείο ατμόσφαιρα εμπλουτισμένη με διοξείδιο που φωτίζεται με λαμπτήρα πυράκτωσης. Οι ερευνητές αναδεικνύουν ότι η θερμοκρασιακή αύξηση δεν οφείλεται στην απορροφητικότητα του διοξειδίου στο υπέρυθρο, όπως προβλέπει το μοντέλο υπερθέρμανσης, αλλά στην διαφορά πυκνότητας μεταξύ διοξειδίου και αέρα που ελαττώνει τη μεταφορά θερμικής ενέργειας εμποδίζοντας έτσι την ανάμειξη με τον εξωτερικό αέρα. Χρησιμοποιούν ως αέριο σύγκρισης το Αργό που δεν απορροφά στο υπέρυθρο, αλλά έχοντας συγκρίσιμη πυκνότητα με το διοξείδιο δημιουργεί παρόμοια θερμοκρασιακή άνοδο, χωρίς να είναι αέριο θερμοκηπίου. Επισημαίνω ότι αυτή η εκπαιδευτική δραστηριότητα είναι γνωστή στην εκπαιδευτική κοινότητα και αποδίδει θετικά διδακτικά αποτελέσματα (Lueddecke et al, 2001). Αλλά, όπως συνοψίζουν οι Wagoner at al, πρόκειται για περίπτωση «καλών» αποτελεσμάτων με «κακή» επιστημονική ερμηνεία. Αυτή η ελλειμματική διαχείριση υπογραμμίζει τα ιδιαίτερα προβλήματα που προκύπτουν όποτε χρησιμοποιούνται απλά θεωρητικά μοντέλα και συναφείς εργαστηριακές αναλογίες για να αναπαραστήσουν σύνθετα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Lueddecke, S.B., Pinter, N. and McManus, S. A. (2001). “Greenhouse effect in the classroom: A project- and laboratory-based curriculum”. J. Geosci. Educ. 49, 274–279.

Wagoner P., Liu C., and Tobin P., (2010). Climate change in a shoebox: Right result, wrong physics, American Journal of Physics, 78 -5. http://rtobin.phy.tufts.edu/Wagoner%20AJP%202010.pdf

 

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Όχι Παναγιώτη,

δεν έκανες το «το θερμοκήπιο στο μπουκάλι».

Πολύ προσεκτικά ανέδειξες με τους υπολογισμούς σου μια ακόμα απλή διαδικασία παραγωγής μεγάλης ποσότητας διοξειδίου.

Σε όσους θελήσουν να κάνουν την επέκταση απευθύνεται η αναφορά,

αφού υπάρχει ως πειρασμός, σχετική άσκηση στη Φυσική της Α Γυμνασίου.