Σύγχρονες Δεξιότητες για Διεθνώς Ανταγωνιστικές Επιχειρήσεις: 12 + 1 προκλήσεις για να μειώσουμε το χάσμα δεξιοτήτων στην Ελλάδα. Έχουμε μπροστά μας ως κοινωνία, ως οικονομία, ως επιχειρήσεις, ως εργαζόμενοι, ως άνεργοι, ως πολίτες, ως συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης μία μείζονα πρόκληση. Εν μέσω διεθνών τεχνολογικών και παραγωγικών ανακατατάξεων, να δράσουμε ώστε να μην εγκλωβιστεί και να μην καθηλωθεί η Ελλάδα, στις χώρες περιορισμένης παραγωγικής βάσης, χαμηλής προστιθέμενης αξίας, χαμηλών ειδικοτήτων και χαμηλών μισθών. Το παρόν Special Report περιγράφει και εντοπίζει τις κύριες όψεις αυτής της πρόκλησης αναλύοντάς την σε 12+1 προκλήσεις
Γεια σου Άρη
Τον όρο "οριζόντιες δεξιότητες" δεν τον ήξερα μάλλον εννοεί "καπατσοσύνη"
Και όντως χρειάζεται να είσαι πολύ καπάτσος για να γράψεις 40 σελίδες "ειδικής αναφοράς" που λένε τι ;
Αν αλλάξει ο προσανατολισμός της Εκπαίδευσης και οι στόχοι του Εκπ. συστήματος δεν θα έχουμε τόση ανεργία ;
Αν αλλάξει ο νόμος περί μαθητείας του ΟΑΕΔ θα γίνουν οι νέοι αποδοτικότεροι των παλιοτέρων ;;
Αν η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ελεγχθεί άμεσα από τις Επιχειρήσεις θα γίνουν οι επιχειρήσεις ανταγωνιστικότερες με χρήση της …"νεας τεχνολογίας όχι μόνο στις εργασίες ρουτίνας αλλά και στην διοίκηση και την λήψη αποφάσεων στρατηγικού χαρακτήρα" ;;; !
Γιατί εγώ τα βλέπω κομμάτι ανορθολογικά όλα αυτά … σαν κάποιος να γύρισε τα μέσα έξω και τα πρώτα τελευταία ;
Όση καπατσοσύνη να έχεις δεν κρύβεται η μεγάλη απάτη των νέων ελαστικών σχέσεων εργασίας … Κάποιος που εργάζεται σε μόνιμη εργασία γίνεται καλύτερος και… "ο πολυτεχνίτης θα είναι πάντα ερημοσπίτης"
το έχω ξαναγράψει : Ο Homo Habilis λένε οι ειδικοί πως ήταν ο άμεσος πρόγονος του Homo Ergaster από τον οποίο κατάγονται όλα τα κατοπινά είδη ανθρωπιδών και ο σύγχρονος Homo Sapiens…
Ο "καπάτσος" δεν μπορεί ποτέ να γίνει αποδοτικότερος του "εργατικού" πόσο μάλλον όταν με τα χρόνια αυτός γίνεται "σοφότερος" …
*(υ.σ. τα εισαγωγικά του παραπάνω σχολίου μου έχουν ως στόχο την επίταση και όχι την σχετικοποίηση της σημασίας των όρων που περιέχονται στα εισαγωγικά αυτά )
Φαίνεται στραβά αρμενίζεις Μήτσο μου.
Σκέψου πόσο καλά θα πάμε αν αφήσουμε να λειτουργήσουν :
«Εθνικό σύστημα παραγωγής δεξιοτήτων».
«Δείκτες» παντού, φτάνει να μην ρωτάς ποιος τους όρισε.
«Έμφαση στη μάθηση με βάση την εργασία και την συνεργασία επιχειρήσεων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όλων των βαθμίδων.»
«Δημιουργία συμβουλίων δεξιοτήτων (skills councils) με εκπροσώπους των επιχειρήσεων και της εκπαίδευσης…»
«Η ουσιαστική αναβάθμιση της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή των επιχειρήσεων σε όλα τα επίπεδα διαμόρφωσης και εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής»
«Η θεσμοθέτηση ειδικού τύπου σύμβασης για την πρακτική άσκηση θα διευκολύνει και θα ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να αναλάβουν περισσότερες ή και μεγαλύτερης έκτασης πρωτοβουλίες υποστήριξης των νέων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας.»
Κοίτα σύμπτωση!!!!!!!
Πειράματα σε ανθρώπους, που είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου – τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων – είχε παραγγείλει ερευνητικός οργανισμός ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αποκαλύπτει η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung.
Ο όμιλος αυτός χρηματοδοτείτο από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW. Ο σκοπός και τα αποτελέσματα των πειραμάτων δεν έχουν αποσαφηνιστεί.
Oμως, οι αποκαλύψεις καταγράφονται την ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με απαγορεύσεις της εισόδου των αυτοκινήτων με ντιζελοκινητήρες στα κέντρα πόλεων σε όλον τον κόσμο, μετά τις αποκαλύψεις το 2015 για πειραγμένο λογισμικό σε βάρος της VW.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Stuttgarter Zeitung, περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Ααχεν, στη Γερμανία.
Έλα ! Πέφτω από τα σύννεφα …
Από τέτοιες επιχειρήσεις δεν το περίμενα … ("στην γειτονιά έλεγαν τα καλύτερα")
Τώρα τον καταλαβαίνω τον ΣΕΒ και την μελέτη του.
Σε όλα αυτά που κάποτε δίναμε μαθήματα οι Έλληνες και τώρα να μας προσπερνάνε και οι "οργανωμένοι" Γερμανοί ;