Πειράματα μέσω ανάλυσης βίντεο. Μια γνωριμία με το Tracker.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εξέλιξη του λογισμικού, επιτρέπουν πειράματα που παλιότερα δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν. Συνήθως πειράματα με γρήγορη εξέλιξη.

Θέλουμε για παράδειγμα να μετρήσουμε το g. Η πρώτη μας σκέψη είναι να χρονομετρήσουμε την πτώση σώματος που πέφτει από γνωστό ύψος. Όμως μπορούμε να πατήσουμε εγκαίρως το κουμπί έναρξης και λήξης του χρονομέτρου;

Συνέχεια:

(Visited 619 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
4 έτη πριν

Γιάννη είσαι απίστευτος, ειδικά στο τελευταίο με το φεγγάρι, υποκλίνομαι!

Πέραν του  αστείου δεν ήξερα για το πρόγραμμα αυτό μέχρι σήμερα. Φοβερά ενδιαφέρον.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλημέρα Γιάννη.

Για να μην κάθομαι τώρα και εγκαθιστώ το πρόγραμμα, δώσε μερικές ακόμη λεπτομέρειες…

Η λειτουργία του μοιάζει με το Multilong;

Πάνος Μουρούζης
4 έτη πριν

Η χρήση του tracker Γιάννη κατά την ταπεινή μου άποψη είναι πείραμα με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η χρήση αυτή έχει τα υπέρ και τα κατά. Κάποιοι βλέπουν μόνο τα υπέρ και είναι φανατικοί οπαδοί αυτών των τεχνολογιών ( ονόματα δε λέω ) και κάποιοι κατά ( πάλι δε λέω ονόματα). Εγώ είμαι ακριβώς στη μέση. Κάθε φορά υποστηρίζω την ομάδα η οποία είναι η πιο αδύναμη. Η παρουσίαση που θα κάνω στην ειδική συνεδρία των ΕΚΦΕ στο συνέδριο φυσικών στη Θεσσαλονίκη έχει τον τίτλο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΦΘΗΝΕΣ ΙΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. 

Το tracker το χρησιμοποιώ τουλάχιστον μία επταετία. Πριν από αυτό είχα φτιάξει ένα δικό μου λογισμικό με παρόμοιες ιδιότητες. Ο κατασκευαστής του όμως με ξεπέρασε κατά πολύ. Με το πρόγραμμα έχουν ασχοληθεί πολλοί εκφετζίδες και ειδικά ο Νούσης ο Βασίλης από τη Θεσπρωτία. 

Μία εφαρμογή του στην οριζόντια βολή από το site του ΕΚΦΕ Κέρκυρας

http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/7_test_filla_ergas/orxiontia_bolh_tracker.pdf

 

Πάνος Μουρούζης
4 έτη πριν

Γιάννη συμφωνώ μαζί σου σχεδόν σε όλα όσα γράφεις. Θα τονίσω ότι αξία στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών βρίσκεται περισσότερο στη μεθοδολογία και λιγότερο στο καθαυτού γνωστικό αντικείμενο. Έτσι θεωρώ πολύ σημαντικό να μπορεί να εκτιμήσει ο μαθητής την αβεβαιότητα μιας μέτρησης. Δεν με ενδιαφέρει η ακρίβεια της μέτρησης αλλά ο προσδιορισμός της αβεβαιότητας. Πολλοί εργαστηριακοί οδηγοί αναφέρονται στη μέτρηση του g σε μία πτώση ενός σώματος και βρίσκουν το σφάλμα συγκρίνοντας την πειραματική τιμή με την τιμή του g στο συγκεκριμένο τόπο. Δεν λαμβάνουν υπόψη το ενδεχόμενο η κίνηση να είναι ομαλά επιταχυνόμενη αλλά με επιτάχυνση μικρότερη από το g. Αν χρησιμοποιήσουμε φωτοπύλες, αποδεικνύεται πειραματικά ότι η κίνηση είναι ομαλά επιταχυνόμενη με επιτάχυνση όμως μικρότερη από το g. Ο προσδιορισμός της αβεβαιότητα κρύβει όλη τη φιλοσοφία των φ.ε αφού όλες οι φ.ε βασίζονται σε υποτιθέμενα μαθηματικά μοντέλα τα οποία εξαρτώνται κάθε φορά και βελτιώνονται ή αλλάζουν ριζικά ανάλογα με την ακρίβεια των πειραματικών μας δεδομένων. Έτσι πχ κανένα γκάλοπ προεκλογικό δεν είναι επιστημονικό, αφού η κάθε πρόβλεψη δεν συνοδεύεται με την αντίστοιχη αβεβαιότητα, ώστε μετά τις εκλογές να δούμε αν η πρόβλεψη ήταν επιτυχής ή όχι. 

Πάνος Μουρούζης
4 έτη πριν

Συμφωνώ απόλυτα…Θα προσθέσω το εξής. Αν το μπασκετ που πας να τους μάθεις τους φανεί αρχικά δύσκολο, δεν αλλάζεις τους κανόνες για να το κάνεις πιο εύκολο. Δηλαδή να παίρνουν τη μπάλα και να φεύγουν τρέχοντας…