Θέμα Γ΄
Στο κατακόρυφο κυλινδρικό δοχείο του σχήματος εμβαδού βάσης S=400cm2 περιέχεται ιδανικό υγρό πυκνότητας ρ=800Kg/m3 . Το ύψος της στήλης του υγρού μέσα στο δοχείο είναι H=0,6 m και το υγρό είναι σε επαφή με λείο έμβολο (Ε) μάζας m, πάχους d =Η/12 και πυκνότητας ρΕ= 4ρ, που ισορροπεί συνδεδεμένο στο άκρο ιδανικού ελατηρίου σταθεράς k=640N/m στο άλλο άκρο του οποίου ισορροπεί σώμα (Σ) ίσου βάρους με το έμβολο (Ε).Μετατοπίζουμε το σώμα (Σ) προς τα πάνω μέχρι τη θέση φυσικού μήκους του ελατηρίου και τη χρονική στιγμή t0=0 το αφήνουμε ελεύθερο. Το σώμα (Σ) εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση με σταθερά k στη διάρκεια της οποίας το έμβολο (Ε) ισορροπεί.
Η συνέχεια στο blogspot.
Καλό απόγευμα Ξενοφώντα και σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμα, που μοιράζεσαι μαζί μας.
Πολύ δυνατό διαγώνισμα γενικά, αλλά εμένα με τράβηξαν τα Β2 και Β3…
Έτσι δικαιολογείτε και η εικόνα της πρώτης σελίδας…
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα Διονύση, σ' ευχαριστώ, είναι αλήθεια ότι τα Β2 , Β3 έχουν τη φυσική τους.Νομίζω ότι και το Δ3 εξετάζει αυτόν που έχει καταλάβει ουσιαστικά τι γίνεται.
Εύχομαι σ΄όσες και όσους μόχθησαν τα καλλίτερα αποτελέσματα.Τα θέματα δεν είναι απαραίτητο να είναι ούτε δύσκολα, ούτε της δικής μου προτίμησης.
Υψηλότατου επιπέδου, ιδιαίτερα προσεγμένη, "προπόνηση" Ξενοφών!
Μου άρεσε πολύ το Γ, ως "πολυσυλλεκτικό", θα το έβαζα Δ, αν…
Καλημέρα, Βαγγέλη σ΄ευχαριστώ, όντως το Γ θέμα συνδυάζει σημεία της εξεταστέας ύλης και νομίζω ότι είναι λελογισμένης δυσκολίας.
Μπράβο Ξενοφώντα για το γεμάτο Φυσική διαγώνισμά σου!!!
Μπορεί κάποια θεματα να είναι σχετικά δύσκολα, αλλά θα "επιβιώσει" σ'αυτό, εκείνος που είναι πιο προχωρημένος και έχει δουλέψει. Η διάκριση των καλύτερων θα είναι πιο δικαιη, και δεν είναι ανάγκη να περνούν σε υψηλόβαθμες σχολές με 19000 μόρια και πάνω.
Να είσαι καλά.
Καλό μεσημέρι, Πρόδρομε σ΄ευχαριστώ, άσχημο να επιλέγεται κάποιος σε σχολή υψηλής ζήτησης με βάση το εάν έγινε αποδεκτό ένα συνώνυμο ή αντώνυμο που έδωσε, που σε κάποιες περιπτώσεις το αποδέχτηκε ο ένας βαθμολογητής και όχι ο άλλος, φαίνεται όμως ότι η ενδοσχολική βαθμολογική ισοπέδωση δημιουργεί κλίμα και για τις Πανελλήνιες…
Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στις μαθήτριες και στους μαθητές σου.
Καλησπέρα Ξενοφώντα και σε ευχαριστούμε για το πολύ καλό διαγώνισμα. Το έδωσα στους μαθητές μου και έτυχε θερμής υποδοχής. Το Β2 άρεσε ιδιαίτερα ενώ στο Β3 υπήρξε μια μικρή αμηχανία (θα συμπλήρωνα στη δοσμένη Ι το (S.I.)). Δύο παρατηρήσεις:
α. Στο Θέμα Γ στο Γ4, το σώμα Σ εκ παραδρομής μετονομάστηκε σε έμβολο Ε2.
β. Στη λύση του Δ4 θα απέφευγα να μιλήσω για τρεις όρους κινητικής ενέργειας του δίσκου πριν την πρόσκρουση, για αποφυγή παραξηγήσεων.
Και πάλι συγχαρητήρια για το λελογισμένης δυσκολίας και πολύ καλής κλιμάκωσης διαγώνισμα. Εύχομαι κάθε επιτυχία στους μαθητές σου.
Καλό μεσημέρι, Απόστολε σε ευχαριστώ και χαίρομαι που το διαγώνισμα βρήκε ανταπόκριση, άλλωστε αυτός είναι κι ο λόγος που κάθε χρόνο προσπαθούμε να δώσουμε μια διαφορετική θεώρηση στα προτεινόμενα θέματα. Σε σχέση με την παραδρομή στο Γ3, έχεις δίκιο ήδη διορθώθηκε και στο Γ2 η λέξη "έμβολο" σε "σώμα".
Σε σχέση με το Β3 νομίζω ότι επειδή συνδέεται ένα μονόμετρο μέγεθος (Ι) με το μέτρο ενός διανυσματικού (ΔL) δεν επιβάλλεται η διευκρίνιση για το S.I.
Για τη θεώρηση της σύνθετης κίνησης του δίσκου Κ1 πριν την κρούση, η εμπειρία έδειξε ότι αν δεν αντιμετωπιστεί έτσι πολλοί παρασύρονται στο να συνθέσουν τις ταχύτητες, ασκόπως προκειμένου να υπολογίσουν τη σύνθετη ταχύτητα και τη συνολική μεταφορική κινητική ενέργεια. Η αντιμετώπιση αυτή οδηγεί σε άσκοπες πράξεις και χρονική καθυστέρηση. Το πιο συχνό λάθος είναι η μη εφαρμοφογή της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας για τον υπολογισμό της κατακόρυφης ταχύτητας του κέντρου μάζας πριν την κρούση.
Αντεύχομαι καλή επιτυχία στις μαθήτριες και στους μαθητές σου.
Καλό μεσημέρι, ευχαριστώ τον Κώστα Ψυλλάκο για την προσεκτική ανάγνωση των λύσεων και τη λύση που προτείνει για το Β2 εδώ.