Είναι η μάθηση δύσκολη υπόθεση;

turtles-3289690_1280Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μόλις δημοσίευσα στο προσωπικό μου blog ένα άρθρο με το ερώτημα:
Είναι η μάθηση δύσκολη υπόθεση; 
Το ενδιαφέρον αυτό ερώτημα το διερευνώ από τη σκοπιά της μνήμης και της λειτουργίας της, ενώ αναφέρω κάποια  συμπεράσματα για την εκπαίδευση. Το άρθρο μπορείτε να το προσπελάσετε από εδώ: http://physiart.com/2018/05/30/learning-difficult/

Θα χαρώ πολύ να σχολιάσετε 🙂

(Visited 349 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
2 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χαράλαμπος Κασωτάκης

Συγχαρητήρια για το άρθρο. Φωτίζει πτυχές που πολλοί, και ιδιαίτερα καθηγητές των θετικών επιστημών, αγνοούν μια και αντίστοιχα μαθήματα δεν υπάρχουν , η τουλάχιστον δεν υπήρχαν όταν πολλοί από εμάς τελειώσαμε το πανεπιστήμιο. Και αυτό σε μια εποχή που έχουν επαληθευτεί πλήρως με "πειραματικά " δεδομένα. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος στηρίζει τους υπολογισμούς του σε νευρωνικά δίκτυα που δουλεύουν διαφορετικά από ότι οι υπολογιστές με μη ακριβείς υπολογισμούς και πιθανότητα σφάλματος. Όταν προσπαθούμε να περάσουμε μέσα από μία πόρτα δεν το κάνουμε υπολογίζοντας τις συντεταγμένες των τεσσάρων γωνιών της αλλά με διαφορετικό τρόπο που απαιτεί λιγότερη ενέργεια αλλά επιδέχεται και σφάλματα. Η μάθηση είναι δύσκολη υπόθεση και εξαρτώμενη από πολλές παραμέτρους. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να κρίνεις επίσης τον καλό δάσκαλο. Δεν είναι τυχαίο ότι, από όσο ξέρω τουλάχιστον, π.χ. Κανένας Έλληνας δεν έχει πάρει διεθνή διάκριση στη διδασκαλία της Φυσικής ενώ υπάρχουν δεκάδες με διεθνείς διακρίσεις.
Όσο για την ευκολία της μάθησης : Της παιδείας την μεν ρίζαν είναι πικράν τον δε καρπόν γλυκύν. όπως είπε και ο Ισοκράτης. Με δεδομένη την αλματώδη ανάπτυξη των θετικών επιστημών το μεγαλύτερο πρόβλημα μέχρι και την Α Λυκείου πιστεύω πως είναι πως θα κάνουμε τους μαθητές να μάθουν φυσική πείθοντας τους με κίνητρα και όχι μόνο ωραιοποιώντας την. Οι Σειρήνες ακόμα και από άλλες θετικές επιστήμες (βιολογία, υπολογιστές) είναι πανταχού παρούσες.