Κινούμενοι στην πίστα της Daytona

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Nascar κινούνται σε πίστα που παρουσιάζει κλίση με το οριζόντιο επίπεδο, (banked road). Ο πιο φημισμένος αγώνας του πρωταθλήματος είναι ο αγώνας στην πίστα της Daytona  στη Φλόριντα των ΗΠΑ γνωστός και ως Daytona 500. H μεγαλύτερη κλίση του δρόμου με το οριζόντιο επίπεδο είναι θ=310 και η ακτίνα της κυκλικής τροχιάς σε αυτό το τμήμα του δρόμου είναι R=305m,(1000ft). Ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ των ελαστικών και του δαπέδου είναι μ=0,5. Αν ένα τέτοιο αυτοκίνητο με μάζα m=1497kg, (3300pounds) κινείται στην πίστα της Daytona να απαντήσετε στις ακόλουθες ερωτήσεις.

 i) Η ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς να απαιτείται η παρουσία τριβής είναι:

Συνέχεια στο blogspot ή σε pdf ή σε word

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
27/09/2018 12:14 ΜΜ

Καλημέρα και από εδώ Χρήστο και συγχαρητήρια για την "αγωνιστική" εκδοχή!

Με την ευκαιρία, να πω κάποια πράγματα για πρόσφατες αλλαγές στις κατηγορίες.

Για να μπορεί να απεικονισθεί το περιεχόμενο της πρώτης σελίδας, έγινε μια μικροαλλαγή στις κατηγορίες.

Δεν άλλαξε η βασική δομή, προστέθηκαν όμως κατηγορίες "Φυσική" και "Χημεία" για να μπορούν να εμφανιστούν οι πρόσφατες αντίστοιχες δημοσιεύσεις. Αν δεν επιλεγούν, τότε η ανάρτηση δεν θα εμφανιστεί στις αντίστοιχες θέσεις, ενώ θα εμφανιστεί στην κορυφή της σελίδας.

Οι κατηγορίες "Δημοσιεύσεις", "ομάδα Α",  "ομάδα Β" δεν επιλέγονται ποτέ!  Έχουν μπει για την κατάλληλη ομαδοποιημένη εμφάνιση.

Για το ρόλο τους, ας βάλω ένα κουίζ:

Πόσες συνολικά δημοσιεύσεις έχουμε στο δίκτυο; Από αυτές, πόσες είναι οι αναρτήσεις (απευθυνόμενες σε μαθητές με υλικό διδασκαλίας);

Από εκεί και πέρα. 

Δεν πρέπει να επιλέγονται κατηγορίες και από την ομάδα Α και από την ομάδα Β. Ή η μία ή η άλλη.

Αλλά ούτε  στην ομάδα Β να γίνεται επιλογή πολλών κατηγοριών ταυτόχρονα.

Μια δημοσίευση στην ομάδα Β ή θα είναι άρθρο, ή θα μπει στο φόρουμ ή θα μπει στα υπόλοιπα. Όχι ταυτόχρονες επιλογές των παραπάνω κατηγοριών…

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ωραία μελέτη Χρήστο!

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
27/09/2018 3:39 ΜΜ

Ωραία δουλειά Χρήστο!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πολύ καλή!

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
27/09/2018 10:31 ΜΜ

Χρηστο η Daytona σε πληρη αναλυση !

Η αναλυση σου ειναι σημαντικη μιας και προσδιοριζει τον τροπο που θα πρεπει κανεις να δουλεψει τους Νομους του Νευτωνα σε μια τετοια περιπτωση . Δηλαδη την καταλληλη επιλογη αξονων και κατα συνεπεια την αναλυση των δυναμεων στους αξονες αυτους .

Παλιοτερα ειχα ασχοληθει με το θεμα . Η διαχειριση των εξισωσεων εχει ενδιαφερον. Η περιγραφη που κανεις σχετικα με την μεγιστοποιηση της Τστ και του Ν μπορει να εχει μια δυσκολια . Παρακατω θελησα να ξεπερασω αυτο το σημειο μεσα απο μια αλλη επιλυση των εξισωσεων ωστε μεσα απο την γνωστη ανισότητα να καταληγω αμεσα στην επιθυμητή ταχυτητα αναλογα με τις συνθηκες .

Οποτε βρεις χρονο το κοιτας !

Καλο βραδυ .

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα σε όλους,

Χρήστο συγχαρητήρια για την άσκηση, αλλά και για τη σύνδεσή της με την καθημερινή ζωή!

Να προσθέσω ότι στροφές με κλίσεις δεν είχαν μόνο οι αμερικάνικες πίστες …

Η πιο διάσημη που μου έρχεται στο μυαλό στην Ευρώπη, πριν την κλείσουν το 1969 για λόγους ασφαλείας,

είναι η διάσημη (δυστυχώς και για τα ατυχήματα που συνέβησαν) Parabolica στην ιταλική πίστα της Monza,

η οποία μετά την ανακαίνιση του 1955 είχε στο ανώτερο σημείο της κλίση 38,7 μοίρες.

 

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
28/09/2018 11:09 ΠΜ

Καλημερα Χρηστο !

Πολυ FORMULA 1 εχει πεσει βλεπω smiley

Χρηστο για δες λιγο ο Montoya ποιον σου θυμιζει ???cool  wink ( με λιγο λιγοτερα μαλλια wink

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
28/09/2018 12:03 ΜΜ

smileycomment image 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χρήστο.

Πολύ ωραία και "ρεαλιστική" η συμμετοχή σου στη Daytona έστω και με αμελητέες διαστάσεις  .Φουλ γκάζια για μεγάλη ταχύτητα ; Τράβα στο εξωτερικό μέρος των στροφών και θα έχεις μεγαλύτερη θ και  μεγαλύτερη R…

Καλό βράδυ

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
29/09/2018 11:47 ΜΜ

Καλησπέρα Χρήστο!

Πολύ καλή μελέτη, αν και μόνο το πρώτο ερώτημα προσφέρεται για μαθητές.

Τώρα από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες δεν ασχολούμαι αλλά για να τα λέτε εσείς οι φαν του αθλήματος κάτι θα ξέρετε!!!!