Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Nascar κινούνται σε πίστα που παρουσιάζει κλίση με το οριζόντιο επίπεδο, (banked road). Ο πιο φημισμένος αγώνας του πρωταθλήματος είναι ο αγώνας στην πίστα της Daytona στη Φλόριντα των ΗΠΑ γνωστός και ως Daytona 500. H μεγαλύτερη κλίση του δρόμου με το οριζόντιο επίπεδο είναι θ=310 και η ακτίνα της κυκλικής τροχιάς σε αυτό το τμήμα του δρόμου είναι R=305m,(1000ft). Ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ των ελαστικών και του δαπέδου είναι μ=0,5. Αν ένα τέτοιο αυτοκίνητο με μάζα m=1497kg, (3300pounds) κινείται στην πίστα της Daytona να απαντήσετε στις ακόλουθες ερωτήσεις.
i) Η ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς να απαιτείται η παρουσία τριβής είναι:
Συνέχεια στο blogspot ή σε pdf ή σε word
Καλημέρα και από εδώ Χρήστο και συγχαρητήρια για την "αγωνιστική" εκδοχή!
Με την ευκαιρία, να πω κάποια πράγματα για πρόσφατες αλλαγές στις κατηγορίες.
Για να μπορεί να απεικονισθεί το περιεχόμενο της πρώτης σελίδας, έγινε μια μικροαλλαγή στις κατηγορίες.
Δεν άλλαξε η βασική δομή, προστέθηκαν όμως κατηγορίες "Φυσική" και "Χημεία" για να μπορούν να εμφανιστούν οι πρόσφατες αντίστοιχες δημοσιεύσεις. Αν δεν επιλεγούν, τότε η ανάρτηση δεν θα εμφανιστεί στις αντίστοιχες θέσεις, ενώ θα εμφανιστεί στην κορυφή της σελίδας.
Οι κατηγορίες "Δημοσιεύσεις", "ομάδα Α", "ομάδα Β" δεν επιλέγονται ποτέ! Έχουν μπει για την κατάλληλη ομαδοποιημένη εμφάνιση.
Για το ρόλο τους, ας βάλω ένα κουίζ:
Πόσες συνολικά δημοσιεύσεις έχουμε στο δίκτυο; Από αυτές, πόσες είναι οι αναρτήσεις (απευθυνόμενες σε μαθητές με υλικό διδασκαλίας);
Από εκεί και πέρα.
Δεν πρέπει να επιλέγονται κατηγορίες και από την ομάδα Α και από την ομάδα Β. Ή η μία ή η άλλη.
Αλλά ούτε στην ομάδα Β να γίνεται επιλογή πολλών κατηγοριών ταυτόχρονα.
Μια δημοσίευση στην ομάδα Β ή θα είναι άρθρο, ή θα μπει στο φόρουμ ή θα μπει στα υπόλοιπα. Όχι ταυτόχρονες επιλογές των παραπάνω κατηγοριών…
Ωραία μελέτη Χρήστο!
Ωραία δουλειά Χρήστο!
Πολύ καλή!
Χρηστο η Daytona σε πληρη αναλυση !
Η αναλυση σου ειναι σημαντικη μιας και προσδιοριζει τον τροπο που θα πρεπει κανεις να δουλεψει τους Νομους του Νευτωνα σε μια τετοια περιπτωση . Δηλαδη την καταλληλη επιλογη αξονων και κατα συνεπεια την αναλυση των δυναμεων στους αξονες αυτους .
Παλιοτερα ειχα ασχοληθει με το θεμα . Η διαχειριση των εξισωσεων εχει ενδιαφερον. Η περιγραφη που κανεις σχετικα με την μεγιστοποιηση της Τστ και του Ν μπορει να εχει μια δυσκολια . Παρακατω θελησα να ξεπερασω αυτο το σημειο μεσα απο μια αλλη επιλυση των εξισωσεων ωστε μεσα απο την γνωστη ανισότητα να καταληγω αμεσα στην επιθυμητή ταχυτητα αναλογα με τις συνθηκες .
Οποτε βρεις χρονο το κοιτας !
Καλο βραδυ .
Καλημέρα σε όλους,
Χρήστο συγχαρητήρια για την άσκηση, αλλά και για τη σύνδεσή της με την καθημερινή ζωή!
Να προσθέσω ότι στροφές με κλίσεις δεν είχαν μόνο οι αμερικάνικες πίστες …
Η πιο διάσημη που μου έρχεται στο μυαλό στην Ευρώπη, πριν την κλείσουν το 1969 για λόγους ασφαλείας,
είναι η διάσημη (δυστυχώς και για τα ατυχήματα που συνέβησαν) Parabolica στην ιταλική πίστα της Monza,
η οποία μετά την ανακαίνιση του 1955 είχε στο ανώτερο σημείο της κλίση 38,7 μοίρες.
Καλημέρα σε όλους
Διονυση, Αποστόλη, Τάσο, Γιάννη, Κώστα και Διονύση ευχαριστώ για τα σχολια.
Κώστα την ίδια μελέτη είχα κάνει στο χαρτί πριν την μεταφέρω σε υπολογιστή αν και τις περισσότερες ασκήσεις τις γράφω απευθειας στον υπολογιστή. Είναι πολυ σύντομη αλλά θέλει προσοχή το σύστημα. Ηθελα μέσω διερευνησης να δείξω τι γίνεται με την αυξηση και μειωσης της ταχυτητας.
Διονύση αγνοούσα την κλίση στην παλιά πίστα της Monza. Στην καινούργια υπάρχει ακόμη στροφή με το ίδιο όνομα αλλά καμία σχέση με αυτό της φωτογραφιας. Γενικά πρόκειται για πολύ γρήγορη πίστα αλλά πολύ απαιτητική μιας και έχει συνεχείς στροφές. Το ρεκόρ γύρου ανήκει στον Χουαν Πάμπλο Μοντόγια απο το 2004 οπου ανααπτύσσει μέγιστη ταχύτητα γύρω στα 400Κm/h. Το βίντεο Εδω
Καλημερα Χρηστο !
Πολυ FORMULA 1 εχει πεσει βλεπω
Χρηστο για δες λιγο ο Montoya ποιον σου θυμιζει ??? ( με λιγο λιγοτερα μαλλια )
Κώστα καλημέρα
Ξέρω ότι είσαι λάτρης της φόρμουλα όπως και ο Διονύσης του μηχανοκινητου. Άλλωστε είσαι και πιο σχετικός δεδομένου και του μεταπτυχιακού σου στην Αγγλια.
Η αληθεια ειναι οτι προτιμώ τον Μοντόγια με τα λιγότερα μαλλιά.
Καλησπέρα Χρήστο.
Πολύ ωραία και "ρεαλιστική" η συμμετοχή σου στη Daytona έστω και με αμελητέες διαστάσεις .Φουλ γκάζια για μεγάλη ταχύτητα ; Τράβα στο εξωτερικό μέρος των στροφών και θα έχεις μεγαλύτερη θ και μεγαλύτερη R…
Καλό βράδυ
Καλησπέρα Χρήστο!
Πολύ καλή μελέτη, αν και μόνο το πρώτο ερώτημα προσφέρεται για μαθητές.
Τώρα από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες δεν ασχολούμαι αλλά για να τα λέτε εσείς οι φαν του αθλήματος κάτι θα ξέρετε!!!!
Καλημέρα και καλή Κυριακή
Παντελή και Βασίλη ευχαριστώ για τα σχολια.
Παντελή καλώς ήρθες αν και βλέπω να ξαναφύγεις για ελαιοσυγκομιδη σε λίγο καιρό.
Βασίλη εσυ είσαι φαν της κιθάρας άρα και των στασιμων κυμάτων.