web analytics

Test Οριζόντια Βολή-Κυκλική κίνηση

ΘΕΜΑ Γ 

Στο παρακάτω σχήμα φαίνεται μικρός κύβος μάζας m = 0,1 kg που εκτελεί ομαλή κυκλική κίνηση ακτίνας r = 0,4 m στην επιφάνεια ενός λείου οριζόντιου τραπεζιού με τη βοήθεια αβαρούς και μη εκτατού νήματος. Το νήμα μέσω μιας τρύπας Ο καταλήγει σε σφαίρα μάζας Μ = 0,4 kg, η οποία ισορροπεί ακίνητη. H επιφάνεια του τραπεζιού απέχει από το έδαφος απόσταση Η = 1,8 m.

α) Να υπολογίσετε την γραμμική και γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του κύβου.

β) Αυξάνουμε σταδιακά το μέτρο της ταχύτητας του μικρού κύβου. Τελικά το μέτρο το μέτρο της ταχύτητας σταθεροποιείται και γίνεται ίσο με 8 m/s και ταυτόχρονα η σφαίρα ισορροπεί και πάλι.

i) Να εξετάσετε προς τα πού (πάνω ή κάτω) θα κινηθεί η σφαίρα κατά την διάρκεια αλλαγής της ταχύτητας του κύβου.

ii) Να υπολογιστεί η κατακόρυφη μετατόπιση της σφαίρας όταν σταθεροποιείται η ταχύτητα του κύβου.

γ) Κάποια στιγμή και όταν ο κύβος περιστρέφεται με σταθερή ταχύτητα μέτρου 8 m/s, το νήμα γίνεται κάθετο στην πλευρά ΚΛ του τραπεζιού, το νήμα κόβεται και ο κύβος συνεχίζει την κίνηση του στο τραπέζι. Φτάνοντας στην άκρη της πλευράς ΛΜ, ο κύβος εκτελεί οριζόντια βολή. Να υπολογίσετε:

i) το μέτρο της ταχύτητας με την οποία ο κύβος φτάνει στο έδαφος.

ii) τον ρυθμό μεταβολής της κινητικής του ενέργειας του κύβου την στιγμή που φτάνει στο έδαφος.

Δίνεται: g = 10 m/s2

Παραθέτω το τεστ το οποίο έγραψαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου πάνω σε Οριζόντια Βολή και Κυκλική κίνηση. Έμπνευση για το Γ Θέμα αποτελεί παλαιότερη ανάρτηση του Διονύση Μάργαρη (Εξασφαλίζοντας την κυκλική κίνηση)

Με κλικ ΕΔΩ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
31/10/2018 8:31 ΜΜ

Καλησπέρα Πέτρο!

Καιρό είχαμε να σε δούμε στην παρέα μας!

Καλώς σε ξαναβρίσκουμε λοιπόν.

Για τα θέματα σου τώρα.

Αρκετά για μία διδακτική ώρα εκτός κι αν το 2χ45 min.

Στο Β2 νομίζω αν βρεις το πρώτο βρίσκεις και το δεύτερο το αντίθετο μόνο με τύχη. Καλό νομίζω είναι στο Β θέμα να υπάρχουν ανεξάρτητα ερωτήματα.

Το Γ θέμα είναι ιδιαίτερο και νομίζω ανταποκρίνονται δύσκολα μαθητές της Β.

Άρα αρκετά δυνατό το τεστ  (και το Β1 προφανώς δεν είναι απλό όπως και τα Α θέματα που θέλουν σκέψη και όχι απλή ανάκληση γνώσεων)

 

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Πέτρο . Μου άρεσε το διαγώνισμά σου.

Ανεξάρτητα της απόδοσής τους, έστειλες το "μήνυμά" σου, ότι, αν θέλουν του χρόνου να επιτύχουν το στόχο τους, πρέπει να δουλέψουν από εφέτος αρκετά, για να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία επεξεργασίας θεμάτων Φυσικής.

Να είσαι καλά.