Μια παράξενη τσουλήθρα … συνεργατική !

Στο παραπάνω σχήμα βλέπετε ένα λείο οδηγό ΑΒ σε σχήμα τεταρτοκυκλίου με κατακόρυφο το επίπεδό του, στο ανώτερο σημείο Α του οποίου τοποθετούμε σώμα μάζας m. Σπρώχνοντας ελαφρά (με αμελητέα ώθηση) το σώμα αυτό ξεκινά να ολισθαίνει στον οδηγό.

Α) Να δικαιολογήσετε ότι το σώμα αποκλείεται να φτάσει στο σημείο Β ολισθαίνοντας πάνω στον οδηγό και χωρίς την δράση μας σ’αυτό.

Β) Με δεδομένο ότι το σώμα δεν φτάνει στο Β ,να βρείτε σε ποιο σημείο του οδηγού θα ‘’χάσει’’ την επαφή του μ’ αυτόν και πόση ταχύτητα θα έχει τότε.

Γ) Επιθυμία μας είναι το παραπάνω σώμα που ξεκίνησε από το Α και θα ‘’χάσει’’ την επαφή του με τον οδηγό, να παραμείνει στην ‘’οριακή’’ επαφή του μ’αυτόν (χωρίς δηλαδή να αλληλεπιδρά μαζί του), και διατηρώντας σταθερό το μέτρο της ταχύτητας που βρήκατε στο Β) ερώτημα, να φτάσει στο σημείο Β του οριζόντιου εδάφους.

Για το σκοπό αυτό:

  • να υπολογίσετε τη δύναμη που πρέπει να ασκήσουμε στο σώμα .
  • να υπολογίσετε το έργο της δύναμης.

Δίδoνται: η ακτίνα του τεταρτοκυκλίου R=3,75m,  m=1Kg,  g=10m/s2.

Η συνέχεια με τη λύση …εδώ

Η λύση του Γ) ερωτήματος από τον Κ.Ψυλάκο … ΕΔΩ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
31/10/2018 8:41 ΠΜ

Καλημέρα Παντελή.

Τελικά το "έστριψες" το σώμα για να ακολουθήσει τον κύκλο και με αποφυγή δύναμης από το τεταρτοκύκλιοsurprise

Ποιο εύκολο στήσιμο, η προηγούμενη σανίδαwink

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
31/10/2018 10:07 ΠΜ

Παντελή καλημέρα και από εδώ  

Τελικά το φτάσαμε στο Β ακολουθώντας το Ημικύκλιο!

Για άλλη μια φορά ήταν ευχάριστη και επικοδομητικη η συνεργασία μας! 

Διονύσης Μάργαρης
31/10/2018 11:12 ΠΜ

Καλημέρα και πάλι Παντελή.

Και γω γράφω κατευθείαν στο χώρο των σχολίων, χωρίς να επιλέγω γραμματοσειρά και μέγεθος.

Απλά γράφω…

Όταν μεταφέρω από Word, η μετατροπή σε Arial 12 γίνεται πριν την αντιγραφή στο Word και όχι εδώ. Εδώ κάνουμε απλά επικόληση…

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
02/11/2018 9:17 ΠΜ

Καλημέρα Παντελή και Κώστα!

Δύσκολη η συνεργατική,  πιο απλή και κατανοητή από έναν μαθητή της Β η πρώτη εφαρμογή (με τη σανίδα).

Αυτή εδώ μάλλον είναι για καθηγητές!!!

Βέβαια ως ιδέα πολύ καλή και πρωτότυπη.