Αρνητικοί χρόνοι και αρνητικές φάσεις;

Με αφορμή ερωτήματα που μπήκαν κάτω από την ανάρτηση:

Ένα κύμα και οι φάσεις της απομάκρυνσης σημείων

Ας δούμε, τι ακριβώς κάνουμε όταν γράφουμε μια εξίσωση κύματος; Ένα κύμα μπορεί να περιγραφεί  μόνο από μια εξίσωση ή από πολλές;

Έστω ότι ένα κύμα, όπως το παραπάνω στο σχήμα διαδίδεται προς τα δεξιά και κάποια στιγμή t0=0 πήραμε το παραπάνω στιγμιότυπο, όπου το κύμα έχει φτάσει στο σημείο Κ.

Έχει φυσική σημασία να αναφερθεί κάποιος για τη χρονική στιγμή t=-Τ; Έχουμε πληροφορίες, με βάση το δοθέν στιγμιότυπο, για τις χρονικές στιγμές πριν το μηδέν ή όχι;

Αλλά μιας και το ξεκινήσαμε, σε ένα κύμα, μπορούμε να έχουμε αρνητική φάση απομάκρυνσης κάποιου σημείου ή όχι; Έχει νόημα η αρνητική φάση;

Τι λέτε στα ερωτήματα αυτά συνάδελφοι;

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.

Λίγη ύλη σημαίνει πολλά άλλα. Σημαίνει ότι ο μαθητής καλόν είναι να εγκαταλείψει νωρίς τα "άχρηστα" της Φυσικής και να αρχίσει να προετοιμάζεται πρόωρα για τα συναφή με Εξετάσεις. Έτσι ένα σχολείο ωφελεί τους μαθητές του διδάσκον πλημμελώς βαρύτητα, θερμοδυναμική και ηλεκτρικό πεδίο. Τις ώρες που κερδίζει (μαζί με κάποιες άλλες) τις αφιερώνει σε προετοιμασία καλύτερη των χρήσιμων της Β΄ (ορμή, κεντρομόλος) και των όσων θα ακολουθήσουν στην Γ΄ . Αρχικά κρούσεις πρόωρα. Έπειτα και ολίγες ταλαντώσεις.

Οι μαθητές του σχολείου υπερτερούν των άλλων μαθητών. Αν μια οικογένεια έχει ένα παιδί με δυνατότητες σκέφτεται σοβαρά να το μεταφέρει σε τέτοιο σχολείο. Γιατί όχι σε ένα σχολείο που θα του επέτρεπε να μην πατάει το πόδι του στον χώρο του σχολείου και στον αυξημένο χρόνο να καλύψει με ιδιαίτερα ή φροντιστήρια τα θέματα των εξετάσεων;

Αντί 3 ώρες Φυσική να κάνει 8. Αντί 5 ώρες μαθηματικών να κάνει 12. Αντί 3 ώρες Χημεία……..

Έτσι έχουμε τρία δεινά:

1. Απαξιώνεται το τμήμα της Φυσικής που διαφέρει των εξετασθησομένων.

2. Καταστρατηγείται η αξιοκρατία στην εισαγωγή σε σχολές.

3. Εισάγονται σε σχολές παιδιά που δεν ξέρουν βασικά της Φυσικής, είτε διότι δεν υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα, είτε διότι υπάρχουν μεν δεν εξετάζονται δε.

Θυμάμαι καλά όταν δίδασκα σε Δέσμες ότι ο μαθητής που είχε αδιαφορήσει για την Φυσική στις Α΄ και Β΄ τάξεις, ουδεμία τύχη είχε στην Γ΄. Ελάχιστα θέματα (στερεό, συνδεσμολογίες πυκνωτών π.χ) μπορούσες να αφήσεις. Η τότε κοινωνική σύνθεση των καλών σχολών διέφερε της σημερινής. Η μεγάλη ποικιλία των θεμάτων σε ανάγκαζε να αποκτήσεις καλλιέργεια μια και ήταν αδύνατο να τυποποιηθούν όλα αυτά σε συνταγές. Ερωτήσεις (τυπικά) άσχετες με την Φυσική τότε λάβαιναν απάντηση και σήμερα όχι.

Ας δούμε μία:

-Αν κατασκευάσετε ένα ον, από κρέας και κόκαλα, που έχει διπλάσιο ύψος από μένα αλλά μοιάζουμε σε φωτογραφίες, πόσο θα ζυγίζει;

Μέχρι σήμερα ουδείς  από τους προσφάτους μου έχει απαντήσει "800 κιλά".

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Το παραπάνω έρχεται ως "παραπροϊόν" της  άσκησης:

Μια σταγόνα υδραργύρου έχει δυναμικό 4KV. Διαιρείται σε 8 όμοιες σταγόνες. Ποιο το δυναμικό εκάστης;

Κάποια στιγμή έπεσε σε στερεό ένα θέμα που ανακάτευε όγκο και πυκνότητα. Παρά το ότι ήταν η "λάιτ" εκδοχή με κύλινδρο, υπήρξε αποτυχία. Το συμπέρασμα στο οποίο οδηγηθήκαμε ήταν απρόσμενα το "Κακώς βάζουμε τέτοια θέματα". Να μην τα ξαναβάλουμε.

Έπεσε ένα θέμα στο Μαθηματικά πέρυσι που απαιτούσε την γνώση του εμβαδού κύκλου. Πολλοί είπαν ότι κακώς έπεσε διότι είναι "περσινής ύλης θέμα".

Έτσι μπαίνουν σε σχολές μαθητές που δεν γνωρίζουν όγκους, πυκνότητες και εμβαδά κύκλων. 

Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι ένας από τους λόγους που η αποφοίτηση διαρκεί πολλά χρόνια. Δεν είμαι μέσα σε Πανεπιστήμια.