Διαγώνισμα στην Κίνηση – Β Γυμνασίου
Επιχειρείται η αξιολόγηση των μαθητών:
στην αναγνώριση και ταξινόμηση ταχυτήτων που καταγράφονται στον καθημερινό κόσμο (Ε1, Ε2),
στην αναγνώριση των συμβόλων και των μονάδων των μεγεθών που συμμετέχουν στον καθορισμό της ταχύτητας (Ε3),
στον χειρισμό αυτών των μεγεθών για υπολογισμούς και προβλέψεις ερωτημάτων της καθημερινής ζωής, όταν απαιτείται αλλαγή μονάδων μέτρησης (Ε4, Ε5),
στην χάραξη, σύγκριση και αξιολόγηση διαγραμμάτων x-t και στον μετασχηματισμό τους σε αναπαραστάσεις πάνω στην τροχιά της κίνησης,
στην διάκριση κινήσεων με κριτήρια τις παραμέτρους της κίνησης.
Διαγώνισμα στην Κίνηση – Β Γυμνασίου
07/12/2018 at 12:57 πμ
Αν μεταφράζω σωστά το ραβδόγραμμα βαθμολογίας, 23 στους 40 μαθητές
πήραν βαθμό μεγαλύτερο-ίσο του 15, δηλαδή ποσοστό 57,5%….
Εξαιρετικό αποτέλεσμα σε ένα ποιοτικό όσο και απαιτητικό
πλήρες νοημάτων διαγώνισμα…
Φοβάμαι πως μαθητές Α’ Λυκείου θα πετύχουν πολύ πιο χαμηλά ποσοστά…
Συγχαρητήρια στους μαθητές και τους δασκάλους τους…
07/12/2018 at 6:58 πμ
Δεν μπορεί όμως Θόδωρε να αποσιωπηθεί ότι το 21% με σκορ από 7 και κάτω, έχει πολύ νωρίς πετάξει «λευκή πετσέτα».
Επιπλέον, επειδή η βαθμολογική κατανομή περιγράφει ως δύσκολη την γνωσιακή επικοινωνία τους με το 55% που πέτυχε σκορ πάνω από 15, κινδυνεύουν πρώιμα να εθιστούν σε «λευκή αποχή».
07/12/2018 at 10:06 πμ
Καλημέρα Γιώργο και σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράστηκες.
Ξέρεις ότι διαγωνίσματά σου γίνονται best seller, διαχρονικά, ενώ συνεχίζεται να αυξάνεται η αναγνωσιμότητά τους… χρόνια μετά!
Επί τη ουσίας, δεν το είδα ακόμα, οπότε επιφυλάσσομαι (αν και πιο ειδικοί είναι οι διδάσκοντες στο Γυμνάσιο).
07/12/2018 at 4:09 μμ
καλησπέρα Διονύση,
όλα τα διαγωνίσματα του ylikonet γίνονται best seller στα γνωστά «τακτά διαστήματα».
Ευχαριστώ για το καλλιτεχνικό καδράρισμα της φωτογραφίας.
Την τράβηξα χθές βράδυ στο πάρκο «Νιάρχος» και την επέλεξα γιατί μου έδωσε την αίσθηση της κίνησης καθώς η κατασκευή με τα επάλληλα ισοσκελή τρίγωνα άλλαζε, με γρήγορο ρυθμό, χρώματα.
εκτός από “repair” στις φωτογραφίες που ανέβασα, άμεσο “repair” και σ’ ολόκληρο το ylikonet!
κι’ όλα αυτά … εξωχώρια,
αλλιώς μας περιέγραφαν ότι θα διατελούσαμε ως συνταξιούχοι όταν διοριστήκαμε, Διονύση
Καλησπέρα Γιώργο.
Πώς το έλεγε ο Φωτόπουλος;
Και μετά, θα κάθεσαι…
Γεια σου Γιώργο! Καλησπέρα Διονύση και Θοδωρή.
Μεταξύ γνωστών θεμάτων, το καινούριο που διακρίνω είναι το θέμα 4 (ως συνέχεια του 3).
Πρώτα απ’ όλα, γράφεις στο 3 ότι για τον υπολογισμό της ταχύτητας χρησιμοποιήσατε μόνο μετατόπιση και θέση; Πάει το διάστημα;
Και γω φέτος ασχολήθηκα περισσότερο από άλλα χρόνια με τη μετατόπιση, αλλά για την (μέση) ταχύτητα προτίμησα τον «διαστημικό» υπολογισμό της.
Σχετικά με το «οικονομικότερο» της μιας σχέσης, υποθέτω πως αναφέρεσαι στην ανεξαρτησία της μετατόπισης από την επιλογή της θέσης χ=0; Άρα, με αυτή την έννοια, η πρώτη είναι οικονομικότερη; Ή εννοείς κάτι άλλο;
Βέβαια, νομίζω ότι «οικονομικότερο όλων το διάστημα», χωρίς όμως το οικονομικότερο να είναι πάντοτε και το προτιμητέο…
Τέλος, θα ήθελα ένα άλλο θέμα 5, γιατί είναι ίδιας φύσης (μετατροπή μονάδων) με το 7 (κρατώ το 7, έχει …περισσότερα εφέ!)
Και λόγω της ημέρας:
Χρόνια πολλά Ελευθερία
Αξίζει να δοκιμάζουμε τον φορμαλισμό της μετατόπισης, αρκεί να τον συνδέουμε με το περισσότερο εύληπτο διάστημα. Αυτό επιχειρεί το ερώτημα που αναγνώρισες ως «νέο».
Οικονομικότερο θεωρήθηκε αυτό που επικαλείται το διάστημα, αφού οι μαθητές την απλότητα φαίνεται ότι την συναρτούν με τις καθημερινές τους εμπειρίες παρά με τις συνέπειες των μαθηματικών εργαλείων. Άλλοι εκτιμούν αυτά τα χαρακτηριστικά των μαθηματικών της Φυσικής.
Αποδέχομαι την ένστασή σου ως προς το 5ο θέμα. Παραχρησιμοποιήθηκε και εφθάρη στην μεταξύ μας ανταλλαγή έργων μάθησης και αξιολόγησης.
Το 7ο θέμα είναι απαιτητικότερο από το να θεωρηθεί απλώς ως ερώτημα ελέγχου μετατροπής μονάδων. Κυρίως απαιτεί επιλογή της κρίσιμης μεταβλητής που θα καταστήσει συγκρίσιμες τις κινηματικές συμπεριφορές των τριών υποθετικών μαραθωνοδρόμων.
Σχετικά με το επίκαιρο σκίτσο του Αρκά, μια παρατήρηση που συμμερίζεται τις δυο έντονες και δημοφιλείς συζητήσεις που εξελίσσονται στο «υλικό», με τα … κεφάλια του Διονύση και του Γιάννη, «στον μπάγκο του χασάπη».
Κάπως έτσι αντιλαμβάνονται την φώτιση και οι new age προσεγγίσεις της επιστήμης. Με solarium.
Το ξέρεις ότι συμφωνώ για τη διδασκαλία.
Βέβαια, δε βλέπω το λόγο να ασχοληθεί κάποιος με τη θέση και τη μετατόπιση, αν δεν έχει σκοπό να κάνει το επόμενο βήμα, της γραφικής παράστασης χ-t. Το λέω, γιατί το είδα.
Η μετατόπιση τότε κινδυνεύει να μείνει μια ξερή αφαίρεση αριθμών (που κατά περιπτώσεις δυσκολεύει, π.χ. από αρνητική θέση σε αρνητικότερη)….
Αποκτά νόημα κατά την επεξεργασία διαγράμματος x–t,
αλλά γιατί όχι και κατά την κίνηση μαθητή στη διεύθυνση που ορίζεται από αναπτυγμένη κορδέλα μέτρησης.
Αν βάλουμε …δυο, “αντικριστά αναπτυγμένες” κορδέλες, μια για θετικό και μια για αρνητικό ημιάξονα, δεκτό!
Μην πουν ότι υστερούμε έναντι …των ασκήσεων επί χάρτου!
Σαφής η ένσταση και η συνακόλουθη πρόταση για ολοκληρωμένη υλοποίηση της ιδέας.
Αλλά, ψηλά ο πήχης!
Που να βρίσκεις δυο κορδέλες μέτρησης στην ίδια αίθουσα διδασκαλίας;