Επιστημονικότητα και συναδελφικότητα

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Πραγματικά δεν μπορούσα να μην τοποθετηθώ σε όσα γράφονται αυτές τις ημέρες σε σχέση με ένα πρόσφατα εκδοθέν βιβλίο από την ΕΕΦ. Παράλληλα όμως δεν θα μπορούσα να αναρτήσω σχόλιο σε ένα θέμα με τίτλο ανακριβή και προσβλητικό για την ΕΕΦ, όπως ότι για άλλη μια φορά ντροπιάζει τους Φυσικούς! Θα ήθελα έστω μία φορά να έχει γίνει μία ανάρτηση για όσα θετικά γίνονται από την ΕΕΦ προς όφελος της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά προφανώς το καλό είναι καθήκον και δεν αξίζει να το αναφέρουμε…σωστά;

Διοργανώνονται πλήθος μαθητικές εκδηλώσεις, όπου παρουσιάζονται πειράματα από επιστήμονες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ομάδες πειραματικών σχολείων, στα πανελλήνια συνέδρια Φυσικής συμμετέχουν δεκάδες ομιλητές απολύτως καταξιωμένοι στον χώρο τους, έχει κατατεθεί ολοκληρωμένη πρόταση για το πρόγραμμα σπουδών της Φυσικής, είναι υπό έκδοση πρότυπο διδακτικό εγχειρίδιο, διεξάγονται για μαθητές και προσφάτως και για φοιτητές θερινά σχολεία στων οποίων το πρόγραμμα αρκεί μία απλή ματιά για να διαπιστώσει κάποιος ότι κοσμούν και τιμούν την επιστήμη της Φυσικής και τόσα άλλα…

Το αν κάποιος επιθυμεί να είναι μέλος ή όχι είναι αναφαίρετο δικαίωμα του αλλά το επιχείρημα που εμείς οι νεώτεροι ακούμε επανειλημμένως από τους παλαιότερους, ότι διαγράφηκαν επειδή πριν από τριάντα χρόνια κάτι δεν λειτουργούσε σωστά στερείται σοβαρότητας. Τόσο αυστηροί είμαστε πια με το επιστημονικό μας σωματείο; Ποτέ σε αυτά τα τριάντα χρόνια δεν άξιζε να δοθεί από κάποιον μία δεύτερη ευκαιρία; Όσο για τα επίτιμα μέλη, αυτό προβλέπεται από το καταστατικό το οποίο ισχύει από το 1930, ότι άτομα που προάγουν την επιστήμη της Φυσικής δύνανται να εγγραφούν ως επίτιμα μέλη. Ποιο το λάθος να αποδοθεί αυτός ο τίτλος σε μία δημοσιογράφο η οποία δημιούργησε ντοκιμαντέρ για το CERN και τα μυστήρια του Σύμπαντος; Ποιος αντιλέγει στο ότι δικαιούται μία καθηγήτρια Γαλλικής να παρουσιάσει την βραβευμένη εργασία των μαθητών της και της ίδιας, η οποία απέσπασε πρώτο βραβείο στο CERN σε διεθνή διαγωνισμό;

Και φτάνοντας στο προκείμενο, θεωρώ αντισυναδελφικό να αναπαράγεται δημοσίευση εκπαιδευτικής ιστοσελίδας – την οποία προσωπικά δεν μπόρεσα να κατανοήσω, καθώς σε αυτή θίγονται ετερόκλητα ζητήματα, μεταξύ των οποίων και το επίμαχο βιβλίο – και αυτό να αποτελεί πρώτη είδηση σε μία ιστοσελίδα που μόνο προσφέρει και αποτελεί φιλόξενο τόπο για όλους τους συναδέλφους, όπως το ylikonet! Αποτελεί κοινό τόπο ότι οι απόψεις ενός συγγραφέως δεν εκφράζουν τον εκδότη. Εάν υπήρχε η όποια ένσταση δεν έπρεπε αυτή να αποσταλεί επωνύμως με έναν από τους τόσους τρόπους επικοινωνίας που πλέον υπάρχουν, προς την ΕΕΦ και να ζητηθεί η τοποθέτηση της προτού αρχίσει αυτός ο διασυρμός; Υπάρχει το οποιοδήποτε νόημα να λιθοβολείται κάποιος, ακόμα και αν διέπραξε ένα ατόπημα, κατ’ αυτόν τον τρόπο; Είμαστε πάνω από όλα συνάδελφοι!!! Και ως τέτοιοι πρέπει να επικοινωνούμε μεταξύ μας, να μαθαίνει ο ένας από τα θετικά του άλλου και να διορθώνει τα λάθη του. Φαντάζεστε τι εικόνα θα σχημάτιζε ένας μαθητής αν παρακολουθούσε αυτόν τον διάλογο; Στις μαθητικές κοινότητες και όχι μόνο, υπάρχει αλληλεγγύη και προστασία μεταξύ των μελών! Τι παράδειγμα δίνουμε με αντιπαραθέσεις τέτοιου τύπου;

Ανήκω και εγώ στους συναδέλφους που αμέσως μετά την ορκωμοσία μου πραγματοποίησα την εγγραφή μου στην ΕΕΦ, πριν από δεκαπέντε χρόνια, με διάθεση να προσφέρω και να συμμετέχω στο επιστημονικό μας σωματείο. Και το πρόσημο μετά από δεκαπέντε χρόνια είναι θετικό! Όποιος δουλεύει κάνει λάθη… αλλά και πολλά σωστά! Αυτό το έχουμε διδαχθεί διαχρονικά! Όποιος μένει αδρανής όχι… Πιστεύω πως μόνο συμμετέχοντας έχουμε δικαίωμα λόγου. Η αποχή και απομάκρυνση δεν είναι λύση… Για εμένα είναι τιμή να ανήκω στην ΕΕΦ και να προσπαθώ για το καλύτερο! Πριν ενάμιση μήνα πραγματοποιήθηκαν εκλογές και μία νέα διετία ξεκινά! Εμείς καλούμε όλους σας να συμμετέχετε για να χαίρεστε με τις επιτυχίες και να εντοπίζετε τις αστοχίες ώστε να προχωράμε μπροστά προς όφελος της επιστήμης που αγαπάμε και υπηρετούμε!

Με τις πιο θερμές ευχές μου για το νέο έτος,

Παρασκευή Κλειδέρη

Αστροφυσικός-Εκπαιδευτικός ΔΕ

Γενική Γραμματέας Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

(Visited 11,045 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
129 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Ίσως το κείμενο αυτό δεν έχει θέση εδώ. Ίσως ούτε στην άλλη συναφή συζήτηση.

Η παραπομπή του Θανάση (Ορθοδοξία και Φυσικές επιστήμες) αλλά και τα κείμενα του Στάθη και του Δημήτρη Δημόπουλου (πολύ καλός) σκέψεις μου φέρνουν.

Πρέπει να συμμετέχουν επιστήμονες σε η ημερίδες με τίτλο «Ορθοδοξία και Φυσικές επιστήμες»;

Δεν είναι εύκολο το να απαντήσω. Εξαρτάται από το τι θα πουν. Από το επίπεδο των άλλων ομιλητών αλλά και των παρευρισκομένων.

Η σχέση θρησκείας-επιστήμης πάντα τραβούσε το ενδιαφέρον. Για παράδειγμα το πλήγμα που δέχθηκε ο Ντετερμινισμός από την Κβαντομηχανική προφανώς έχει θεολογικό ενδιαφέρον. Διαβάζουμε στην εισαγωγή του «Θεός και μοντέρνα Φυσική» του Πωλ Ντέηβις:

-Το βιβλίο αυτό δεν αποτελεί μια μελέτη για τη θρησκεία. Αντίθετα αναφέρεται στις επιπτώσεις της μοντέρνας φυσικής σε θέματα που άλλοτε ήταν αποκλειστικό προνόμιο της θρησκείας.

Ο Feynman σε μία από τις διαλέξεις του ρωτάει τους φοιτητές του αν μπορούν να αποδείξουν ύπαρξη ή μη ύπαρξη Θεού. Απαντά στην συνέχεια ότι και τα δύο εγχειρήματα είναι αδύνατα.

Γνωστοί επιστήμονες δήλωσαν θρησκευόμενοι, άλλοι άθεοι και άλλοι αποτελούν θύματα μια περίεργης διελκυστίνδας. Άλλοι θέλουν τον Αϊνστάιν θρησκευόμενο (Ο Θεός δεν παίζει ζάρια) και άλλοι δείχνουν το αντίθετο, λέγοντες ότι η φράση του ήταν ενδεικτική.

Η σχέση επιστήμης-θρησκείας έχει ενδιαφέρον ακόμα και αν περιορίζεται σε ερωτήματα όπως τα:

-Είναι δυνατόν ένας σημαντικός επιστήμονας να είναι θρησκευόμενος;

-Η θρησκεία και η επιστήμη έχουν κοινό πεδίο, ή είναι δύο εντελώς άσχετα δημιουργήματα του ανθρώπου;

-Η Εκκλησία έχει ανασκευάσει επαρκώς όσα «μεσαιωνικά» είχε υποστηρίξει;

-Κληρικοί που είναι ταυτόχρονα και γνωστοί θετικοί επιστήμονες, δέχονται την θεωρία της Εξέλιξης;

Έτσι ημερίδες με τέτοια  θέματα και τίτλους γίνονται και θα γίνονται. Κάποιες φορές υπάρχουν και άλλοι στόχοι. Να προβληθεί λ.χ. το ότι εμείς οι Ορθόδοξοι ήμασταν ανέκαθεν πιο ανεκτικοί από τους άλλους. Ανατολή γαρ. Άλλες φορές πρόκειται απλώς για δημόσιες σχέσεις. Κάποιες φορές έχουν ενδιαφέρον κάποιες όχι. Στο ερώτημα:

-Να συμμετέχουν επιστήμονες σε τέτοιες ημερίδες;

τι απαντάμε;

Θα πούμε ότι πρέπει να απέχουν διότι άλλως υποδαυλίζουν έναν επελαύνοντα ανορθολογισμό, ενώ χρέος του επιστήμονα είναι να πολεμήσει το σκοτάδι;

Φυσικά πολλοί θα πουν κάτι τέτοιο, όμως το υπαγορεύει η προσωπική τους φιλοσοφία και στάση ζωής. Κάτι που έχει και μία «θρησκευτικότητα». Δεν το εννοώ κυριολεκτικά το «θρησκευτικότητα». Εννοώ συμμόρφωση σε ένα πλέγμα ιδεών, πεποιθήσεων και στάσεων ζωής.

Έτσι δεν θα κατηγορήσω την ΕΕΦ ή οιονδήποτε επιστήμονα επειδή συμμετείχε στην ημερίδα.

Φυσικά θα κρίνω κάποιον αν αναφέρει ότι «στο τάδε τμήμα του κατά Μάρκον παρουσιάζονται ψήγματα Σχετικότητας και Κβαντικής Φυσικής». Θα σχολιάσω την «ταχυδακτυλουργία» του συλλογισμού και όχι την συμμετοχή.

Το σχόλιο μάκρυνε πολύ και θα συνεχίσω αργότερα για τις συνυπάρξεις με αστρολόγους, μέντιουμ κ.λ.π.

Θεοδωρακάκος Αντώνιος
3 έτη πριν

Σωστοί οι προβληματισμοί σου Γιάννη  και εγώ θα συμφωνήσω οτι μια πχ ιστορική ή κοινωνιολογική συζήτηση με ένα τέτοιο θέμα ( Ορθοδοξία και επιστήμη) δεν είναι κακή σαφέστατα.
Το θέμα είναι να μη τυχόν παρουσιάζονται ψευδοεπιστημονικές απόψεις σε ανάλογες εκδηλώσεις.
Τα βίντεο της συγκεκριμένης εκδήλωσης πάντως υπάρχουν ελεύθερα στο διαδίκτυο και μπορεί κανείς να τα δει και να κρίνει μόνος του για το τι ισχύει. ( εγω δε τα έχω δει ακόμα όλα και για αυτό δεν εκφέρω πλήρη άποψη)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Θα συμφωνήσω Αντώνη πως πρέπει αν τεθεί μια αντιεπιστημονική άποψη ο επιστήμονας να αντιδράσει.

Κατσής Θανάσης
3 έτη πριν

Ειναι διαφορετικό να λέμε αν πρέπει οι επιστήμονες να παίρνουν μέρος σε τέτοιες συζητήσεις και άλλο να παίρνουν μέρος οι ενώσεις. Τα άτομα μπορούν να έχουν τις διαφορετικές απόψεις και να τις εκφέρουν ελεύθερα. Οι ενώσεις όμως που εκπροσωπούν πολύ κόσμο όμως όχι χωρίς τα άτομα να έχουν ερωτηθεί. Δηλαδή εσείς πιστευτε οτι αυτές οι ημερίδες γίνονται για να ακουστούν όλες οι απόψεις ή με ένα πέπλο επιστημονικότητας να πούμε τι καλή ειναι η ορθοδοξία. Δεν ζούμε σε άλλη χώρα νομιζω.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν
Απάντηση σε  Κατσής Θανάσης

Θανάση γράφω και στο κείμενο πως πολλές φορές είναι προϊόν δημοσίων σχέσεων ή σκοπιμοτήτων.

Μια ένωση θα μπορούσε να συμμετάσχει αν το επίπεδο τω ομιλητών ήταν καλό. Το επίπεδο που έχει ο Μεσογαίας Νικόλαος.

Μια επιστημονική ένωση δεν θα την ψέξουμε αν συμμετάσχει σε κάτι τέτοιο.

Φυσικά δεν γνωρίζω τι έγινε σ’ αυτήν που παρέπεμψες εσύ.

Δημήτρης Δημόπουλος
3 έτη πριν

Συνάδελφοι παραθέτω το κάλεσμα από τη σελίδα της ΕΕΦ. Το ίδιο το κάλεσμα έχει βγάλει συμπέρασμα και έχει κατευθύνει τη συζήτηση στην επιβεβαιωμένη ad hoc συμβολή της Ορθοδοξίας στο διάλογο. Όλα αυτά αφού ο σεβασμιώτατος κ. Άνθιμος (γράφω από Αθήνα αλλιώς θα έπρεπε να τον προσφωνήσω παναγιώτατο) τοποθετήθηκε περί πλανητών.

 

Επιστήμη και Θρησκεία: Ένα δίπολο που συχνά παραπέμπει σε αντιπαλότητα και διαμάχες.

Ωστόσο, η θέση αυτή περί αντιπαλότητας θεωρείται ξεπερασμένη. Συστηματική ιστορική έρευνα τα τελευταία χρόνια έχει αναδείξει τον πολύπλοκο και σύνθετο χαρακτήρα της σχέσης αυτής. Ένα νέο παράδειγμα που φέρνει στο επίκεντρο του διαλόγου τον άνθρωπο αναδύεται. Ποιά η συμβολή της Ορθόδοξης θεολογίας και πίστης σε αυτή την αλλαγή; Τι νέες προοπτικές ανοίγει; Πώς μπορεί να μεταμορφώσει τον διάλογο αυτό σε γονιμότερο και για τις δύο πλευρές;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Δημήτρη δεν κατάλαβα το τελευταίο σχόλιο.

Η θέση μου είναι ότι η θρησκεία και η επιστήμη έχουν άλλο πεδίο δράσης. Όμως η σχέση τους έχει ενδιαφέρον.

Η έκφραση “έχει ενδιαφέρον” υπονοεί το “για κάποιους”. Επίσης κάποιος μπορεί να αποδέχεται το παραπάνω εδάφιον.

Κάποιος άλλος να το ανέχεται. Κάποιος να το θεωρεί λανθασμένο. Δεν είναι απαράδεκτο.

Παραθέτω την συνέχεια για τα αστρολογικά και τα μέντιουμ σε δυο τρία λεπτά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Επιστήμονες πρέπει να εμπλέκονται σε συζητήσεις για αστρολογίες, μέντιουμ, κούφιες και επίπεδες γαίες, θεωρίες συνομωσίας και άλλα παρόμοια;

Είναι επικίνδυνο κάτι τέτοιο. Όταν είναι μόνοι τους πετυχαίνουν πολλά.

Θυμάμαι τον Διονύση Σιμόπουλο να λέει περίπου:

-Είναι τόσα πολλά τα ιερά στην Ελλάδα ώστε μπορώ να βρω τρία που σχηματίζουν τρίγωνο με κέντρο βάρους το μέρος που γεννήθηκα.

Καταλαβαίνουμε πόσο σοβαρό πλήγμα είναι το παραπάνω σε όλους εκείνους που θέλουν η γεωμετρική διάταξη κάποιων χώρων να αποτελεί «πανάρχαια συνωμοσία».

Ο ίδιος έχει καταφερθεί και κατά των αστρολογικών ανοησιών που διατυπώνονται. Είναι από τους καλύτερους. Δεν ξέρω αν έχει συμμετάσχει σε πάνελ με υποστηρικτές της αντίθετης άποψης. Κάτι τέτοιο θα είχε διάφορους κινδύνους.

Να μην τον αφήσουν να μιλήσει (τηλεοπτικά ήθη) και στο τέλος να επιπλεύσουν οι ανοησίες. Τότε θα φαινόταν ότι τον «κατατρόπωσαν» και θα νομιμοποιούσε με την παρουσία του την αυθαίρετη κατακλείδα της «συζήτησης». Έχω δει ανθρώπους να προσπαθούν να πείσουν για το αυτονόητο αλλά να επιπλέουν τελικά οι φασαριόζοι «ερευνητές» που υποστηρίζουν την κούφια γη και το ότι το harp κρύβεται πίσω από τον τάδε σεισμό.

Έτσι θα προτιμούσα να μην συμμετέχουν επιστήμονες σε πάνελ με άτομα που δεν κατανοούν τι ακούν, που στερούνται στοιχειωδών γνώσεων, που έχουν συμφέροντα να πείσουν ότι επικοινωνούν με το υπερπέραν. Μπορεί να έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα. Ο τηλεθεατής να πεισθεί ότι ο επιστήμονας έχει άδικο. Στο κάτω-κάτω επιθυμούν να έχει άδικο για λόγους ψυχολογικούς. Ο επιστήμονας είναι μακριά από αυτόν. Όπως λ.χ. χαιρόμαστε όταν ο Δαυίδ νικά τον Γολιάθ που πολύ διαφέρει από εμάς. Κάποια στιγμή κάποιος από τους πανελίστες θα πει στον επιστήμονα:

-Βλέπω ότι δεν έχετε ανοιχτό μυαλό!

Θεωρούν μη ανοιχτόμυαλο έναν που δεν ενστερνίζεται τα περίεργα που πιστεύουν.

Κάποιες φορές θα του πουν:

-Μπορείτε να μας αποδείξετε ότι δεν υπάρχει επικοινωνία με τους νεκρούς;

Έξυπνη ταχυδακτυλουργία, διότι υποχρέωσιν απόδειξης έχει όποιος ισχυρίζεται κάτι περίεργο και όχι ο άλλος.

Έτσι θεωρώ επικίνδυνη την συμμετοχή ενός επιστήμονα σε πάνελ με αστρολόγους και μέντιουμ.

Φυσικά θεωρώ εσφαλμένη την διοργάνωση εκπομπής ή ημερίδας με τέτοιους ετερόκλητους συμμετέχοντες. Ακόμα και αν εγώ θα διηύθυνα την συζήτηση και δεν θα άφηνα επ’ ουδενί λόγω να τον διακόψουν, θα υπήρχε ο κίνδυνος νομιμοποίησης περίεργων θέσεων:

-Είδες που συζητούσαν με το μέντιουμ μαντάμ Ζουλέικα; Επομένως δεν είναι για σφαλιάρες η μαντάμ!

Κάποιες λέξεις προστιθέμενες κάπου προσθέτουν αξία, ακόμα και αν δεν γίνονται κατανοητές.

Κάποιες από αυτές:

Βιολογικό! (Βιολογικό καθάρισμα;)

Κβαντικό!

Έχει ακούσει ότι θα βγούνε οι καταπληκτικοί «κβαντικοί υπολογιστές» και θεωρεί τη λέξη «κβαντικός» ως επίθετο σε υπερθετικό βαθμό. Έτσι γιατί όχι «κβαντική ενόραση», «κβαντική τηλεπάθεια», «κβαντική ομοιοπαθητική»;

Αν τώρα προσδώσουμε και μεταφυσικό περιεχόμενο στη νεκροζώντανη γάτα και στο ηλεκτρόνιο που είναι παντού, γιατί να μην πείσουμε τον άλλο ότι τον θεραπεύουμε με επίθεση των χειρών μας μέσω μεταφοράς ενέργειας από ένα πεδίο σε άλλο;

Έτσι θεωρώ σφάλμα το να συνυπογράφει η ΕΕΦ τέτοια πράγματα.

Φυσικά δεν πρέπει να καούν όλα τα σχετικά βιβλία ή να απαγορευθούν τα ζώδια από την τηλεόραση. Κάτι τέτοιο θα ήταν έως επικίνδυνο. Μια ομάδα που εκπροσωπεί επιστημονικό κλάδο δεν πρέπει να συνυπάρχει με αυτά.

Θεοδωρακάκος Αντώνιος
3 έτη πριν

στην ερώτησή σου
“γιατί να μην πείσουμε τον άλλο ότι τον θεραπεύουμε με επίθεση των χειρών μας μέσω μεταφοράς ενέργειας από ένα πεδίο σε άλλο”
δε χρειάζεται να πας μακριά, δες εδώ. Θεσσαλονίκη.
και αντί  μια επιστημονική ένωση να κάνει αγώνα για να  εξαλειφθούν τέτοια φαινόμενα, έχουμε μια που τα συντηρεί και τα προμοτάρει.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Μάλιστα. Κέντρο Κβαντικής Ιατρικής!

Εκμετάλλευση της έλλειψης γνώσεων του συνηθισμένου ανθρώπου. Μία φορά (πριν χρόνια) είχαν ένα χαλασμένο μηχάνημα ακτινογραφικό σε διάδρομο νοσοκομείου. Καλέσανε την τηλεόραση και ο δημοσιογράφος έδινε και έπαιρνε με τους ασυνείδητους που εκθέτουν σε ραδιενέργεια τους ασθενείς και τους επισκέπτες. Οι άνθρωποι στον διάδρομο έλεγαν:

-Δεν σκέφτονται τα παιδάκια μας;

Μια επιστημονική ένωση πρέπει να πολεμά στρεβλώσεις επιστημονικές.

Κατσής Θανάσης
3 έτη πριν

Άρα συνοψίζοντας κ. Κυριακόπουλε. Το να κανουμε συζήτηση με χριστιανούς για την ορθοδοξία και την φυσικη ειναι καλό. Αλλα με τα μέντιουμ και τους άλλους τσαρλατάνους ειναι κακό. Οκ. Και ποιος τραβάει αυτή τη νοητή γραμμή; Η επίσημη θρησκεία του κράτους;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν
Απάντηση σε  Κατσής Θανάσης

Όχι το επίσημον της θρησκείας. Το τράβηγμα μιας νοητής γραμμής είναι δύσκολη υπόθεση.

Μια ημερίδα μπορεί να είναι σοβαρή αν:

Μας ενδιαφέρει το θέμα.

Συμμετέχουν σοβαροί άνθρωποι.

Είχα παρακολουθήσει συζήτηση στην οποία συμμετείχε ιερέας που υπεστήριζε ότι οι ταχυδακτυλουργοί χρησιμοποιούν δαίμονες. Ένας των συμμετεχόντων έκανε ένα ταχυδακτυλουργικό και ο εν λόγω ιερέας προσευχόταν κατά την εκτέλεσή του ώστε να κατατροπώσει τον δαίμονα. Μια τέτοια συζήτηση είναι καταδικασμένη. Δεν συμμετέχεις.

Όμως……

Τα περασμένα χρόνια παρουσιάστηκε το βιβλίο του Ντέηβις κάπου. Συμμετέχεις αν σε καλέσουν, παρακολουθείς αν σε ενδιαφέρει.

Νίκος Παναγιωτίδης
3 έτη πριν

Γιάννη, ο όρος “κβαντικός-ή-όν” άρχισε να γίνεται γνωστός στο κοινό απ΄ όταν άρχισε να γίνεται λόγος για “κβαντικούς υπολογιστές”. Επειδή ο κβαντικός υπολογιστής είναι πολύ ανώτερος του συμβατικού, κατάληξε το επίθετο “κβαντικός” να σημαίνει ανώτερος. Το εκμεταλλεύτηκαν θεράποντες της Τέχνης και άρχισαν να βάζουν το κβαντικό παντού, πχ κβαντικό θέατρο.

Κάτι παρόμοιο είχε γίνει στο παρελθόν όταν βγήκαν τα ψηφιακά προιόντα που ήταν ανώτερα των αναλογικών. Κατέληξε ο όρος “ψηφιακό” να σημαίνει το ανώτερο. Και μιλούσαν για …ψηφιακά αυτοκίνητα που ήταν ανώτερα των αναλογικών.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Αυτό αισθάνομαι και εγώ Νίκο. Μετατροπή ενός όρου σε επίθετο δηλωτικό ποιότητας.

Όλα αυτά λόγω αγνοίας.

Νίκος Παναγιωτίδης
3 έτη πριν

Η ΕΕΦ βλέπουμε να υλοποιεί επιμορφωτικά προγράμματα για καθηγητές ΜΕ που τα πιο πολλά από αυτά, εγώ τουλάχιστον, διερωτώμαι τι χρησιμότητα έχουν στη ΜΕ. Υπάρχει η προοπτική να εισαχθεί η κβαντική μηχανική στα σχολεία. Οι πιο πολλοί από εμάς είμαστε απροετοίμαστοι. Είδες να υλοποιεί κανένα πρόγραμμα επιμόρφωσης στην κβαντική μηχανική η ΕΕΦ;

Ρε, λες το “κβαντικό θέατρο” να είναι κάποιου είδους εισαγωγή για ένα τέτοιο πρόγραμμα;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
3 έτη πριν

Γεια σας παιδιά.

Βλέπω το ανοίξατε το θέμα…

Μια ερώτηση τότε και από μένα.

Σε μια κοινή ημερίδα εκκλησίας και ΕΕΦ, ποιος ο νικητής;

Ανεξαρτήτως του θέματος, των ομιλητών, των συμμετεχόντων.

Ο στόχος ποιος είναι;

Η αποκάλυψη της “αλήθειας”, ή η καθιέρωση της επιστημονικής θέσης μήπως;

Ή μήπως μοναδικός σκοπός είναι η ενίσχυση του ρόλου της εκκλησίας στην κοινωνική ζωή και κατά προέκταση και στη πολιτική κυριαρχία στη χώρα;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ο νικητής Διονύση μάλλον η Εκκλησία θα είναι.

Μπορεί πολλοί συμμετέχοντες απλώς να κάνουν δημόσιες σχέσεις.

Όμως θέματα του είδους έχουν ενδιαφέρον. Μπορεί να γίνει σοβαρή συζήτηση.

Μανώλης Χανιωτάκης
3 έτη πριν

Περι επιστήμης και θρησκειας, εκτιμω οτι ο διαλογος θα πρεπει να γινεται αλλα χωρις προκατ συμπερασματα. Πολλους, κατα το μαλλον η ητον, μας απασχολησε καποτε αν υπαρχει θεος. Μια ωραια συζητηση σε 10 και πλεον μερη μπορειτε να βρειτε εδω: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=ZrBAW_r4ihA

 

Ως προς τα υπολοιπα, προσωπικα και εγω διαφωνω καθετα με την υποστηριξη η την ανοχη καθ οιονδηποτε τροπο μη- και παρα-επιστημονικων βιβλιων και θεσεων απο μια επιστημονικη ενωση καθως και με σχολια και δηλωσεις οι οποιες δεν συναδουν με το κυρος που συνοδευει το ονομα ενος τετοιου θεσμου. Ειναι κατανοητο το να στηνουμε μια πλατφορμα που ανοιγεται σε αλλους κλαδους μα ειναι αλλο να αγκαλιαζουμε (η να σιωπουμε) ως θεσμος τις θεσεις του χ,ψ που αγαπά τα ψηφιδωτα, του χ, ψ που δηλωνει φαν του deepak chopra, του χ, ψ που”αλλαξε τη φυσικη”.

Ναι, θεωρω οτι η εεφ κανει πολλη  δουλεια. Εχω τη χαρα να εχω συνεργαστει σε πλήθος εκδηλωσεων και θερινων σχολειων. Γινονται σοβαρα εργαστηρια, σοβαρες επιμορφωσεις, κινητοποιουνται αξιολογοι συναδελφοι και υπαρχει απηχηση με θετικο προσημο στους μαθητες. Και ελπιζω σε αυτο να συμμετασχει περισσοτερος κόσμος του χωρου μας. Ειναι κριμα αυτη η δουλεια να σπιλωθει.

Τωρα ως προς το ποιος πρεπει να μιλα για φυσικη, η θεση μου ειναι περα για περα ξεκαθαρη. Αν δεν εισαι φυσικος, δεν εχεις δικαιωμα να διδασκεις φυσικη. Μπορεις να συζητησεις για αυτη, ειναι αλλωστε κομματι του πνευματικου μας πολιτισμου. Μπορεις να συνεργαστεις με φυσικους και να κανεις καποια κοινη δουλεια. Η διαθεματικοτητα ειναι σημαντικη. Μπορεις να προσεγγισεις την Ακριβη Επιστήμη απο τον κλαδο σου, αλλα με τη συνεργασια ανθρωπων με σπουδες στον τομεα. Αν δε το έχεις καημο, μπορεις να σπουδασεις ανεξαρτητως ηλικιας. Αλλα καλο ειναι να εχεις συναισθηση της θεσης σου και να μην απλωνεις το χερι σου πιο μακρια απ’οτι φθανει.

Τελος, ως προς το σκελος της συναδελφικοτητας, ξερουμε πολυ καλα οτι αν καποιος εκφραζεται δημοσια εξ ισου δημοσια θα λαμβανει και σχολιασμο. Ολα ξεκινησαν απο τη (δημοσια) συνεντευξη της κας Τσαρουχα που ανεφερε τη στηριξη της εεφ και το melting pot που συμπεριλαμβανει μεντιουμ. Ειναι λογικο να υπαρχουν και αναλογες δημοσιες απαντησεις, τοποθετησεις και θεσεις.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 έτη πριν

Τίνα δεν γνωρίζω την υπόθεση που αναφέρατε. Μιλώντας για κινδύνους μου έφερες στο μυαλό ένα ευτράπελο που έζησα εποχή που εσύ θα ήσουν μαθήτρια.

Μας είχαν στείλει περιγραφή ενός πειράματος χρόνια πριν εξοπλισθούν τα Λύκεια. Μια υψηλή τάση μετασχηματιζόταν σε μια ιδιαιτέρως χαμηλή. Πέρασαν κάποια χρόνια και λάβαμε έγγραφο που δυστυχώς δεν αποθήκευσα. έλεγε περίπου:

Προς τους ΠΕ04. (Δεν κυκλοφορούσαν τότε τα 01, 02 κ.λ.π.)

Μην πραγματοποιήσετε το πείραμα……… Κίνδυνος ατυχήματος. 

Γράψτε μήνυμα και αναρτήστε το στον χώρο φύλαξης των σχετικών οργάνων, ώστε να ειδοποιηθεί κάθε συνάδελφος στο μέλλον για τον κίνδυνο.

Κατάλαβα ότι το πείραμα έγινε μόνο στο χαρτί.

Πάμε σε άλλο:

Όταν ήμουν μπόμπιρας, μεγαλύτερα ξαδέρφια μου,μου έδειξαν παρασκευή υδρογόνου. Ρίχνανε τσίγκο σε ακαουαφόρτε και φούσκωνε ένα μπαλόνι από το υδρογόνο.Μετά πετούσε.Έλα όμως που έμπαινε μέσα και ποσότητα οξέως και αν έσκαζε κοντά σε πρόσωπο……

Τα δικά σου δεν βλέπω να έχουν κίνδυνο. Άλλως θα τα έκανες μόνο εσύ και δεν θα άφηνες τα παιδιά να παίξουν.

Εκτός αν η παρουσία σου είναι η δικλείδα ασφαλείας και δεν πρέπει να γίνουν στο σπίτι. Κάποια από την σελίδα σου που μου διαφεύγουν.