Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δημήτρη,

αναπαράγοντας και γω την έκφραση του βιβλίου που σχολιάζεις, διαπιστώνω ότι “καταναλώσατε πολύ ρεύμα” εσύ και οι μαθητές σου, επεξεργαζόμενοι προσεκτικά τα προβληματικά σημεία του.

Πέραν των αστοχιών που αναδεικνύεις, ένα από τα γενικά προβλήματα που εγώ αντιμετώπισα, αφορά την παράθεση χαρτών με μεγάλη πυκνότητα πληροφορίας, που όμως πνίγεται στην κακή εκτύπωση.

Το συγκεκριμένο διδακτικό πακέτο φιλοδόξησε να αποτελέσει μια διδακτική προσέγγιση των «νέων γεωγραφικών αρχών», δηλαδή,

την υποβάθμιση των τυπικών περιγραφών (χώρες, έκταση, πληθυσμός, όρη, ποταμοί, προϊόντα) και την αναβάθμιση των πολιτιστικών χαρακτηριστικών (θρησκείες, ήθη, γλώσσες, κτλ),

την διαθεματική οπτική και την αξιοποίηση των αλληλεξαρτήσεων φυσικών & ανθρώπινων συστημάτων και την ανάδειξη των μεταβολών στον χρόνο και στους τόπους.

Επειδή η ανάρτησή σου είναι ενδεικτική της στοχαστικής σου προσέγγισης στο συγκεκριμένο διδακτικό υλικό, έχεις διαμορφώσει άποψη ως δάσκαλος σε ποια σημεία επιτυγχάνονται και που αποτυγχάνουν οι δηλωμένοι εκπαιδευτικοί στόχοι που έχουν θέσει οι συγγραφείς του;

Πιο γενικά, “τρέχει” καλύτερα ή δυσκολότερα από το τυπικότερο διδακτικό πακέτο Γεωγραφίας της Β Γυμνασίου;

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σήμερα μου ζήτησε η Ελίνα, μαθήτρια της Στ’ τάξης, να της κάνω κάποιες

ερωτήσεις στη γεωγραφία γιατί αύριο γράφει test…

Το μάθημα προφανώς δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θυμάμαι από

τα μαθητικά μου χρόνια…περισσότερο γεωλογία έχει γίνει…

Η γλώσσα όμως μου φάνηκε “σκληρή” και πολύ αυστηρή….

Τουλάχιστον στην ενότητα που είδα, έλλειπαν οι χάρτες….

ή μάλλον υπήρχαν κάτι υποψίες στις οποίες είχαν στριμώξει

ποτάμια, λίμνες και πεδιάδες του πλανήτη…

Νομίζω πως υπήρχε μια διάχυτη πληροφορία από τεκτονικές πλάκες

μέχρι πλωτούς ποταμούς χωρίς συγκεκριμένη δομή….

Το 2004-05, την πρώτη χρονιά που διορίστηκα έκανα μονόωρο

γεωγραφίας στο Μουσικό Σχολείο της Τρίπολης…

Νομίζω ήταν Α΄ Γυμνασίου ή Β’ δεν είμαι σίγουρος….

Έπρεπε να τους κάνω τις κλίμακες στους χάρτες….

Αμηχανία εκατέρωθεν…. γιατί εκείνα δεν καταλάβαιναν και εγώ

δεν ήξερα πώς να το πω πιο απλά….αφού ήθελε μαθηματικά…

που δεν καταλάβαιναν…

Μετά από λίγο καιρό …αποφάσισα να ξεφύγω…από το by the book…

Αποτέλεσμα;;;

Μάθαμε τις ευρωπαικές χώρες και τις πρωτεύουσές τους (γράφω μάθαμε

γιατί και εγώ έμαθα τις χώρες της Βαλτικής που δεν υπήρχαν όταν

ήμουν  μαθητής), κάναμε ταξίδια στις πόλεις από τις οποίες πέρναγε

ο Δούναβης….μάθαμε πολιτιστικά χαρακτηριστικά ευρωπαικών λαών..

και νομίζω πέρασε το μνμ πως τα ταξίδια είναι πολιτισμός και πως όλοι

οι λαοί έχουμε πολλά στοιχεία που μας ενώνουν….

Κουβέντες για γεωγραφία-γεωλογία από τρεις φυσικούς….

Καλό βράδυ

 

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Φυσικοί – Γεωγραφία

1.τα ενσωματωμένα φύλλα εργασίας στα διδακτικά εγχειρίδια, τείνουν να υποκαταστήσουν τα ίδια τα εγχειρίδια (Δημήτρης). Ακόμα περισσότερο, όταν τα διερευνητικά φ.ε. συνοδεύονται από τα συμπεράσματα στα οποία “θα έπρεπε” να καταλήξει ο ίδιος ο μαθητής, επισημαίνω εγώ.

2.οι «γεωγραφικές αρχές», όπως κάθε γενίκευση στον επιστημονικό λόγο, δικαιώνονται, όταν περιγράφουν καταστάσεις και αλλαγές αλλά και προβλέπουν αυτές που επίκεινται. Για να επιτευχθεί αυτό στη διδασκαλία, απαιτείται μεγάλη επεξεργασία του διδακτικού υλικού. Και, καλό είναι να μην ξεχνάμε το προηγούμενο συμπέρασμα και για τις αρχές της Φυσικής, όποτε τις διδάσκουμε.

3.όταν αντιμετωπίζουμε νέο και φιλόδοξο διδακτικό υλικό με γλώσσα «σκληρή και αυστηρή», μια διδακτική διέξοδος είναι να αντιμετωπίζουμε την Γεωγραφία ως ταξίδι εξερεύνησης (Θόδωρος). Επιζητώντας την συνδρομή των μαθητών μας που κατάγονται από άλλες χώρες ή πολιτισμούς, προτείνω εγώ.