H 4η λυκείου..

Ένα εξαιρετικό άρθρο δια χειρός Ανδρέα Καραμπαρμπούνη για το τι αντιμετωπίζουν οι πανεπιστημιακοί στους πρωτοετείς φοιτητές με μελέτη περίπτωσης για το Φυσικό Αθήνας.
https://drive.google.com/file/d/1u_q0jqVt9QOcVdKDFCD5SEKWddhDLRdF/view

 

(Visited 797 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ο καθηγητής κάνει σωστές διαπιστώσεις. Φυσικά δεν είμαι στον χώρο ώστε να τις διαπιστώσω ή επιβεβαιώσω.

Ξέροντας όμως τα παιδιά, φαντάζομαι πως θα αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα σαν αυτά που γνώρισα στο πρώτο έτος.

Δεν είναι εύκολο με την παιδεία που τους έχει προσφερθεί να ανταποκριθούν σε ανάλογα. Έχουν έρθει σε επαφή με περιορισμένη ποικιλία τυποποιημένων προβλημάτων. Όπως λέει ο καθηγητής, αν δεν βρουν σε ποιο κουτάκι ανήκει το πρόβλημα δεν θα ξέρουν τι να κάνουν.

Δεν γνωρίζω την ηλικία του καθηγητή. Ένας της δικής μου ηλικίας (και ομοίων εμμονών) θα πρόσθετε ότι ο παραγκωνισμός της Γεωμετρίας είναι επίσης σοβαρότατος παράγοντας. Η ενασχόληση με την Γεωμετρία σε κάνει να αποκτήσεις και σκέψη και στρατηγική. Ακόμα και σε θέματα που είναι άσχετα με αυτήν.

Οι πανεπιστημιακοί πρέπει να διατυπώσουν πρόταση για τη Φυσική στο Λύκειο.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γιάννη ο Ανδρέας Καραμπαρμπούνης ήταν ήδη στο Φυσικό Αθήνας το 1983,

χρονιά που ήμουν πρωτοετής….

Ανδρέα, αν το βαθμό που βάζεις τον υποστηρίζεις από τη καθημερινή

παρουσία σου στην τάξη, δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς…Νομίζω

το ξέρεις καλά…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Μανώλη. Μάλλον εξωραϊσμένο το βρίσκω το άρθρο. Η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στο Λύκειο είναι πολύ χειρότερη.
Ως τώρα δεχόμουν παράπονα για την “αυστηρή” βαθμολόγηση, σε σχέση με άλλους συναδέλφους, οι οποίοι είναι extra large ή θέλουν να γλυτώνουν τη γκρίνια και τις αναφορές των γονέων. (Αναφορές που γίνονται πλέον κατευθείαν στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης… ούτε καν στο Διευθυντή του σχολείου!).
Τώρα πλέον δέχομαι επικρίσεις για τα δύσκολα νούμερα που δίνω σε τεστ… Βλέπεις μπορεί να τύχει διαίρεση 10/2,5 και όλοι να φωνάζουν τι νούμερα είναι αυτά. Αν έχει και ρίζα άστο καλύτερα. Μάταια τους εξηγώ ότι στη Φύση βασιλεύουν οι δεκαδικοί αριθμοί, υπάρχουν σφάλματα στις μετρήσεις, οι φυσικές σταθερές είναι δεκαδικοί κ.λ.π.
Το πρόβλημα δημιουργείται από το Δημοτικό όπου δεν μπορεί να υπάρξει καμία αξιολόγηση των μαθητών, αφού οι συνθήκες που εργάζονται οι δάσκαλοι είναι τραγικές, από την ασυδοσία των παιδιών και την επεμβατικότητα των γονέων. Ο νόμος τους/μας αφήνει ακάλυπτους απέναντι στον κάθε ξερόλα, οπότε πως να αντισταθούν/ούμε;  Στη συνέχεια το πρόβλημα μεταφέρεται στο Γυμνάσιο το οποίο όλοι τελειώνουν και συνεχίζει διογκωμένο στο Λύκειο, το οποίο χωρίς κόπο θα τελειώσουν, πάντα με μεγάλους βαθμούς (μη χαλάσουμε το απολυτήριο στο παιδί…) και θα φτάσουν και σε κάποιο Πανεπιστήμιο.
Ο μαθητής που μπαίνει στο Φυσικό με 14, αντικειμενικά είναι κάτω από τη βάση…Τι να συζητάμε τώρα…
Αυτές τις μέρες στο alfavita.gr έχει σχετικά άρθρα… Παράδειγμα.

Αξιοσημείωτα είναι και τα σχόλια κάτω από το άρθρο.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Καλά τα λέει ο καθηγητής. Γιάννη συμφωνώ, ότι η Γεωμετρία σου καλλιεργεί σκέψη και στρατηγική. Αυτό προσπαθούσα νωρίτερα να εξηγήσω στο γιό μου, κατά τη λύση ασκήσεων με εγγεγραμμένες γωνίες.

Και για να κάνω τον συνήγορο του… Βαγγέλη, επισημαίνω δύο γλωσσικές αστοχίες στο ενδιαφέρον άρθρο: η «μεταγραφή» είναι «μετεγγραφή» και το «σκέπτεστε» είναι «σκέπτεσθαι».

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αποστόλη υπάρχουν και οι δύο λέξεις.

Διαβάζουμε στην πύλη:

Μεταγραφή.

Εντυπωσιακό το ότι ο ποδοσφαιριστής μεταγράφεται ενώ ο φοιτητής μετεγγράφεται.

Δυστυχώς δεν βρίσκω σχετικό άρθρο στον Σαραντάκο που εμπιστεύομαι ιδιαίτερα. Έτσι επιφυλάσσομαι για την ορθότητα ή μη της συγκεκριμένης χρήσης.

Γενικά κάποιες φορές εντοπίζουμε λάθη που δεν είναι τελικά λάθη. Μεγάλη η τόλμη του Βαγγέλη επομένως.  Στάθηκε τυχερός μέχρι τώρα.

Διορθώνουμε χρήση απρόθετη του “αφορά” και προτάσσουμε την εμπρόθετη χρήση. Ακούμε να λένε “Παν μέτρον άριστον” και διορθώνουμε τον συνομιλητή μας λέγοντες “Μέτρον άριστον”. Δεν έχουμε πάντα δίκιο.

 

Δημήτρης Δημόπουλος

Συνάδελφοι οι πρωτοετείς απαντούν τα ερωτηματολόγια αλλά χωρίς να έχουν την ωριμότητα να απαντήσουν σοβαρά και αληθινά ένα ερωτηματολόγιο. Αμφισβητώ ευθέως το ποσοστό του 70% που δηλώνει οτι είχε 1η επιλογή το Φυσικό. Εμένα στο έτος μου υπήρχαν 10 περίπου (στους 300) φοιτητές που έγραψαν 19 και πέρασαν στο Φυσικό και μάλιστα το τελείωσαν με άριστα και μια πολύ μεγάλη πλειοψηφία που απλά συμμετείχε στις πανελλήνιες χωρίς να έχει κάποιον ιδιαίτερο στόχο και  πέρασαν στο Φυσικό επειδή με τον βαθμό που έγραψαν (~16,5) εκεί κατατάχτηκαν. . Ειδικά στην επαρχία, οι βάσεις των τμημάτων Φυσικής είναι χαμηλότατες. Στο Ηράκλειο 13,1 και στα Ιωάννινα 13,2 ακόμη και στην Πάτρα 13,9. Συμφωνώ με τον συνάδελφο κ. Ριζόπουλο. Ένας μαθητής του 14 τι ακριβώς ξέρει από Φυσική και Μαθηματικά και τι υλικό θα έχει το πανεπιστημιακό τμήμα για να δουλέψει;

 

.

Δημήτρης Δημόπουλος

Σε μια ιδανική κοινωνία, το Φυσικό θα έπρεπε να είναι η πρώτη σχολή σε βάση.

Νίκος Παναγιωτίδης

Καλημέρα συνάδελφοι.
Η άποψη ότι το επίπεδο του μέσου φοιτητή φυσικού τμήματος είναι πολύ χαμηλό με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο αφού επί έξι χρόνια υπηρετούσα στο φυσικό Ιωαννίνων. Συχνά παρατηρούσα πράγματα όπως τα παρακάτω:
·         Στην προετοιμασία για τις εξετάσεις, αντί για συστηματική μελέτη, διάβαζαν θέματα προηγούμενων εξετάσεων.
·         Σε εργασίες για το σπίτι η αντιγραφή ήταν ο κανόνας.
·         Στις εξετάσεις οι φοιτητές μπορούσαν να λύσουν μόνο διδαγμένες ασκήσεις και μόνον όταν δίνονταν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο διδάχτηκαν (εννοείται δηλαδή και με τα ίδια νούμερα).
·         Ο μέσος όρος αριθμού μαθημάτων που περνούσε ο μέσος φοιτητής ανά έτος ήταν 3-4.
·         Ο μέσος χρόνος σπουδών ήταν 8 έτη.
Επίσης, διδάσκοντας επί χρόνια σε κάποιο μεταπτυχιακό τμήμα, αποκόμισα την εντύπωση ότι το πτυχίο που είχαν πάρει αυτοί οι φοιτητές πιστοποιούσε ανύπαρκτες γνώσεις.
Τι φταίει; πολλά. Από αυτά τα πολλά κυρίαρχο είναι ένα: Η φυσική και τα μαθηματικά είναι οι πιο δύσκολες επιστήμες. Οι φοιτητές που μπαίνουν σ΄ αυτές τις σχολές στα Γιάννενα δεν έχουν το επίπεδο να ανταποκριθούν σε μαθήματα τόσο δύσκολα όσο αυτά που διδάσκονται σ΄ αυτά τα τμήματα.