Γονείς ζητούν αξιολόγηση εκπαιδευτικών

«Η αντικειμενική αξιολόγηση είναι η διαδικασία επίτευξης της αξιοκρατίας, απαραίτητη για την άνθηση μιας κοινωνίας και αυτονόητη για τον ιδιωτικό τομέα, ενώ παραμένει αδιανόητη για πολλούς δημοσίους υπαλλήλους, παρά την επισήμως κρατούσα ισονομία! Είναι επιθυμητή από τους ανθρώπους που θέλουν να αποδειχθούν η αξία τους και η προσφορά τους στην κοινωνία. Γιατί τους το στερούμε; Αντιθέτως, εκείνοι που φοβούνται την ανάδειξη της ανεπάρκειάς τους είναι πολέμιοι της αξιολόγησης. Με ποιους συντάσσεται το υπουργείο;» ρωτούν. Και τονίζουν:

«Όλοι εμείς οραματιζόμαστε ένα άλλο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Μια Παιδεία δημόσια, αταξική, υψηλού επιπέδου. Κύριε υπουργέ, θα μοιραστείτε το όραμά μας; Το προσδοκούμε, για να έχουμε εμείς την εκπαιδευτική πραγματικότητα που ονειρευόμαστε και εσείς τον ρόλο του πολιτικού που τόλμησε να αναδείξει την Παιδεία ως ισάξια της ιστορίας του τόπου μας».

Δείτε όλο το άρθρο εδώ.

Σημερινό άρθρο της καθημερινής που υπογράφουν γονείς παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο.

(Visited 2,284 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
38 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλησπέρα Κώστα.

Το θέμα της αξιολόγησης είναι πολύ σημαντικό, με αποτέλεσμα να έχουμε πάντα αντιπαραθέσεις, όταν έρχεται στην επιφάνεια.

Αλλά διαβάζω:

"Ολοι εμείς οραματιζόμαστε ένα άλλο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Μια Παιδεία δημόσια, αταξική, υψηλού επιπέδου."

Και αυτό προφανώς επιτυγχάνεται με τα πρότυπα σχολεία, έτσι; Αν μάλιστα οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα πρότυπα είναι αρκούντως αξιολογημένοι, επέρχεται η πλήρης αταξική εκπαίδευσηangry

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διαβάζω:

Είναι επιθυμητή από τους ανθρώπους που θέλουν να αποδειχθούν η αξία τους και η προσφορά τους στην κοινωνία. Γιατί τους το στερούμε; 

Ακούγεται ως εάν εμείς οι ασυνείδητοι στερούμε το φαγητό από ένα ορφανό παιδί.

Έπειτα το ωραίον:

Αντιθέτως, εκείνοι που φοβούνται την ανάδειξη της ανεπάρκειάς τους είναι πολέμιοι της αξιολόγησης.

Είναι σίγουρο αυτό;

Ας υποθέσουμε ότι είναι. Οι μη ανεπαρκείς είναι υπέρ της αξιολόγησης;

Πιο πριν:

… απαραίτητη για την άνθηση μιας κοινωνίας….

Πως γίνεται και ότι πρεσβεύει έκαστος να το αναγορεύει "απαραίτητον για την άνθηση μιας κοινωνίας" είναι μυστήριο.

Λίγο μετά:

… αυτονόητη για τον ιδιωτικό τομέα…

Πολλά είναι αυτονόητα στον ιδιωτικό τομέα. Ας θυμηθούμε την υπόθεση με το σούπερ μάρκετ, την μη καταβολή υπερωριών, την μη διδασκαλία μαθημάτων που δεν εξετάζονται Πανελλαδικά και την 8ωρη διδασκαλία μαθημάτων τρίωρης διάρκειας. Τα θέλουμε αυτά;

Μετά πάλι:

Όλοι εμείς οραματιζόμαστε ένα άλλο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Μια Παιδεία δημόσια, αταξική, υψηλού επιπέδου. Κύριε υπουργέ, θα μοιραστείτε το όραμά μας; 

Σκέφτομαι να αρχίσω να γράφω επιστολές προς υπουργούς ζητώντας τους να μοιραστούν το όραμά μου. Κάτι σαν τις "Επιστολές προς Κώστα" που έγραφε ο Μποστ.
Να δούμε τότε ποιανού το κείμενο είναι πιο γλαφυρό.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Γιάννη " τύφλα να'χει ο Μπόστ"!!!!

Απολαμβάνω το στυλ που γράφεις.

Τα λες .. λαϊκά που λένε και όχι ανορθόγραφα! Αυτή είναι και η διαφορά σου με τον Μπόστ.

Τώρα για το άρθρο το να πώς; Τα είπατε εσείς…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πρόδρομε έχω συναντήσει διάφορους οπαδούς της αξιολόγησης. Λέω σε κάποια:

-Εσείς αξιολογείσθε;

-Φυσικά δεν γίνεται οιοσδήποτε διευθυντής κλινικής!

-Και σε μας τότε γίνεται αξιολόγηση. Δεν με κάνουν διευθυντή ή σύμβουλο για πλάκα.

-Μα δεν εννοώ αυτό.

-Τι εννοείς;

-Εννοώ αξιολόγηση και απόλυση.

-Ένας γιατρός όχι καλός απολύεται; Δεν εννοώ να στείλει 5-6 στον Άγιο Πέτρο φυσικά. Εννοώ να είναι κατώτερος των συναδέλφων του.

 -…….

-Εμείς δηλαδή θα έχουμε το προνόμιο της απόλυσης;

-Από κάπου δεν πρέπει να ξεκινήσει;

Η συνέχεια της συζήτησης μου έδωσε να καταλάβω τι εστί "αξιολόγηση". Είναι κάτι που πρέπει να εφαρμοστεί σε όλους τους άλλους πλην ημών.

Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω το νούμερο "Αξιολόγηση" με τον Λάκη Λαζόπουλο στα νιάτα του. Τελειώνει με τσιφτετέλι.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ίσως θα έπρεπε να προταθεί στον υπουργό μια διαδικασία … αξιολόγησης γονέων,

ώστε να δημιουργηθούν, από τις προσχολικές ακόμα ηλικίες αλλά και αργότερα για όλα τα παιδιά,

οι απαραίτητες προϋποθέσεις σωστής διάπλασης χαρακτήρα, απόκτησης ήθους και αρχών, ορθών προτεραιοτήτων,

που θα είχαν καθοριστική συμβολή και στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, αλλά και … στην άνθηση της κοινωνίας μας …

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γεια σου Διονύση. 

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα σε όλους.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πιστεύω ότι στο υλικονέτ δεν μπαίνουν ανόητοι. Επειδή όμως κάποιος  μπορεί να είδε φως και να μπήκε ας πω ότι η θέση μου δεν είναι "προσωπικού οφέλους". Στον ένα χρόνο που μου έμεινε ποια αξιολόγηση θα με τρομάξει;

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν με ενδιαφέρει το θέμα.

Θυμάστε χωροφυλάκους σε χωριά τα παλιά χρόνια; Ο φόβος των χωριανών προς τη εξουσία τους έτρεφε. Αισθάνονταν ότι κάτι είναι.

Πολλά άτομα (αξιολογητές λ.χ.) θα αισθανθούν ότι είναι κάτι παραπάνω απ' ότι σήμερα. Ξεχάστε το σημερινό ευγενικό τους ύφος. Αύριο θα εξαρτάσθε από αυτούς. Είτε για να μην απολυθείτε, είτε για να πάρετε ένα χρηματικό μπόνους παραπάνω από τους άλλους.

Είμαι από τους περίεργους που συχνάζουν σε ημερίδες, μαζώξεις και τα σχετικά. Συνήθως είμαστε τρεις κι ο κούκος. Όμως είχε διαδοθεί ότι επέρχεται αξιολόγηση. Οι σύμβουλοι είχαν αυστηρότερο ύφος από το περσινό τους.  Μας καλούν στο Γιάννης Ρίτσος του Αιγάλεω. Από τρεις κι ο κούκος γίναμε "Η κάθοδος των μυρίων". Όχι η άδεια αίθουσα που ήξερα, ούτε καρέκλα δεν βρήκα.

Φοβισμένοι συνάδελφοι μόνο που δεν είχαν βγάλει πανό:

-Εδώ είμαι Κύριε σύμβουλε!

(Με κάπα κεφαλαίο).

Θλίψη και απογοήτευση. 

Έστι όμως δίκης οφθαλμός. Εμφανίζεται η Αγγελική και ……. Ήταν να πάρεις πατατάκια και να απολαύσεις το σόου.

Συντομότατα έγινε κατανοητό ότι δεν θα επέλθει κάποια αξιολόγηση. Ξανάδειασαν οι αίθουσες. Πάλι οι γνωστοί τρεις με τον κούκο τους.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κώστα γράφεις:

Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη ενώ ταυτόχρονα απαιτεί…..

Δεν βλέπω να προέκυψε τέτοιο συμπέρασμα από την συζήτηση.

Λες κάπου:

Υπάρχουν κριτήρια που θα αξιολογούσαν έναν καθηγητή ……

Κάποιος θα βρει τέτοια κριτήρια. Μεταπτυχιακά, συγγραφικό έργο, παρακολούθηση στην τάξη, παρακολούθηση σεμιναρίων, δειγματικές κ.λ.π.

Τι θα γίνει εν συνεχεία;

-Λυπούμεθα κύριε, σας καθηλώνουμε μισθολογικώς;

Ή

-Λυπούμεθα, να πάτε να κάνετε άλλη δουλειά.

Κώστα κάνω την δουλειά αυτήν με  σχεδόν 33 χρόνια (στο Δημόσιο σχολείο). Η δουλειά θέλει ηρεμία και αξιοπρέπεια. Η αξιολόγηση χτυπάει και τα δύο παραπάνω. Έχω γράψει τις αλγεινές μου εντυπώσεις όταν επηρμένη επιθεωρήτρια φέρθηκε σκαιότατα στην φιλόλογό μας, όταν ήμουν μαθητής της Γ'  Γυμνασίου.

Έχω γράψει και "αποτελέσματα αξιοκρατίας" παλαιότερων εποχών όταν ο ένας ικανός έμεινε στάσιμος, ο άλλος βρέθηκε στην παραμεθόριο και ο "συνεργάτης των  Αρχών" πήρε κεντρικό Λύκειο της Θεσσαλονίκης.

Μπορεί να κριθεί ένας καθηγητής σαν ικανός; σε σχέση με ποιόν άλλο καθηγητή; ερωτήματα.

Όχι για μένα ερωτήματα. Δεν είναι πρωτάθλημα.

Αυτός που περιμένει την αξιολόγηση για να δουλέψει δεν διαθέτει αυτοσεβασμό και λάθος δουλειά διάλεξε.