Subscribe
Ειδοποίηση για
67 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Xατζηγρηγοριαδης Χριστόδουλος
2 έτη πριν

Ποτε θα ενημερωθουμε για τις απαντησεις; Γνωριζει κανεις;

Χαράλαμπος Κασωτάκης
2 έτη πριν

Στο θέμα της Α Λυκείου που λέει ότι τα αυτοκίνητα έχουν τελική ταχύτητα νομίζετε ότι οι γνώσεις ή η εμπειρία των μαθητών είναι ικανές στο να προβλέψουν αν αυτή την οριακή ταχύτητα τη φτάνει σε πεπερασμένο χρόνο ή αν κινείται π.χ. θεωρητικά με ελλαττούμενη επιτάχυνση επ' άπειρον που τείνει οριακά(γνώση Γ λυκείου μαθηματικών) σε μια ορισμένη τιμή…

Χαράλαμπος Κασωτάκης
2 έτη πριν

οι μαθητές της Β λυκείου στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν διδαχθεί ακόμα λογαρίθμους(τους κάνουν τον τελευταίο μήνα στα μαθηματικά). Στη θερμοδυναμική είναι εντελώς μηχανιστική η χρήση τους. Αυτό δημιουργεί προβλήματα κατανόησης και αλγεβρικά στο θέμα Δ2.2 της Β λυκείου

Χαράλαμπος Κασωτάκης
2 έτη πριν

Στο Α1 θέμα της Γ λυκείου δεν διευκρινίζεται αν οι πλανήτες εκτελούν κυκλική ή ελλειπτική τροχιά γύρω από τον ήλιο. Στην δεύτερη περίπτωση είναι αρκετά δυσκολότερο.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
2 έτη πριν

Γιάννη, για άλλη μια φορά, έχω πια χάσει το μέτρημα, ο τρόπος σκέψης σου με εντυπωσίασε….

Αναφέρομαι στις προτεινόμενες λύσεις για Γ.2, Γ.3 ….

Λύσεις που είναι απόλυτα αποδεκτές και καλοδεχούμενες στο πνεύμα ενός διαγωνισμού…

Ομολογώ πως δεν πήγε καν το μυαλό μου σε τέτοια προσέγγιση….

Από τα πέντε ερωτήματα, ψηφίζω το Γ.4…και τη διατήρησητης στροφορμής του τροχού…

Μου άρεσε και το Γ.5 λόγω απλότητας στη λύση του

Συγχαρητήρια….και απόλυτο respect heartheartheart

Γιάννηs Κυρίκοs
2 έτη πριν

Καλησπέρα Γιάννη.

Γιατί λεs ότι η λύση σου είναι ανορδόδοξη? Κάθε άλλο. Είναι πάρα πολύ καλή και σύντομη.Και μάλιστα στη περίπτωσή μαs που το ελατήριο είναι οριζόντιο φαίνεται αμέσωs o ισοδύναμοs αρμονικόs ταλαντωτήs.

Την άλλη περίπτωση την έκανα με το κέντρο μάζαs που βρίσκεται ακίνητο στη μέση λόγω μονωμένου συστήματοs.

Πρόδρομος Κορκίζογλου
2 έτη πριν

Σήμερα έκανα …προπόνηση συνταξιοδότησης!!!

Πήγα με το σύλλογο συνταξιούχων Γλυφάδας μονοήμερη στο υπέροχο Ναύπλιο.

Στο λεωφορείο, για να περάσει και η ώρα, ασχολήθηκα με τα θέματα Α ,Β,Γ της Γ' Λυκείου του διαγωνισμού Φυσικής.

θέμα Α

Α1: Κεντρικές δυνάμεις οι βαρυτικές , διέρχονται από το κέντρο μάζας, άρα η ροπή τους είναι μηδέν ως προς τον άξονα περιστροφής που διέρχεται από το κ.μ., άρα διατηρείται τροχιακή στροφορμή καθώς και η στροφορμή λόγω ιδιοπεριστροφής, οπότε η περίοδος ιδιοπεριστροφής καθώς και η τροχιακή , διατηρούνται σταθερές.

Α2: Ναι μπορεί να γίνει, αρκεί οι συντιθέμενες ταλαντώσεις να έχουν: την ίδια διεύθυνση, ίδια θέση ισορροπίας, πλάτη Α2=2.5Α1 , περιόδους Τ2=5Τ1 με εξισώσεις:  x1=A ημ(2πft)  , x2=2.5A1ημ(0.4πft).

A3) παρόμοια με το Α1

θέμα Β: 

Β1: Η κάθετη αντίδραση Ν έχει γραφική παράσταση που ξεκινά από το βάρος του σώματος στο δάπεδο Mg  κάνει μια μη γραμμική μεταβολή μέχρι μια μέγιστη τιμή και μετά καταλήγει στο βάρος των δύο σωμάτων  Mg+mg

Β2: το εμβαδό εκφράζει  τη μεταβολή της ορμής κατά τον άξονα y .

Β3: Η γραφική παράσταση της συνισταμένης δύναμης στον κατακόρυφο άξονα ξεκινά από 0 ,κορυφώνεται μη γραμμικά και καταλήγει ξανά στο μηδέν 0 στο τέλος του χρονικού διαστήματος κρούσης.

Β4: το εμβαδό εκφράζει  τη μεταβολή της ορμής κατά τον άξονα y ,  muημφ=346,4Νm.=(μέση τιμή της ΣFy). Δt

Β5: Υπολόγισα |ΔΚ|=6153J με κάθε επιφύλαξη!!

Η ενέργεια που είχε το σώμα στον άξονα y  Ky= (1/2)muy^2=6000J

έγινε θερμική κατά τη διάρκεια της κρούσης.

είναι Τ=μΝ άρα και οι μέσες τιμές τους θα έχουν την ίδια σχέση

μέση τριβή Τ=0,6(μέση τιμή της Ν).  

Αν αποδώσουμε στην Ν την απώλεια ενέργειας κατά τον άξονα y, τότε Wy=6000J.

ΔΡx= (μέση τριβή Τ)Δt=0,6.(μέση τιμή της Ν). Δt=0,6*346,4=207,8Νm

Αν αποδώσουμε τη μεταβολή αυτή στη μάζα m, τότε θα έχει μεταβολή της ταχύτητας Δυ=207,8/10=20,78m/s ,  V=40-20,78=19,22m/s

ΔΚx=(1/2)mux^2-(1/2)mV^2=153J

Άρα συνολικά θα έχουμε: |ΔΚ|=6153J  (;)

Γιάννη Κυριακόπουλε μια χαρά λύση έκανες, αλλά που να τη σκεφτεί μαθητής αυτή;

εγώ την έκανα κλασσικά, βρήκα τα ίδια αποτελέσματα.