Μέτρηση ύψους κτηρίων, δέντρων και άλλων.

Το Σαββάτο 13 Απριλίου 2019 διεξήχθη ημερίδα Μαθηματικών στο 4ο Λύκειο Αιγάλεω.

Παιδιά από το σχολείο μου παρουσίασαν όμορφη δραστηριότητα. Η Εύα Παπαδημητρίου , η Θεοδώρα Ψώνη και ο Αντώνης Ψαραύτης μέτρησαν το ύψος της αίθουσας υποδοχής του κτηρίου. Εσωτερικός ο χώρος και φυσικά δεν εκμεταλλεύτηκαν κάποια σκιά.

Η καθοδήγηση έγινε από τον φίλο Μαθηματικό Χρήστο Κυριαζή.

Στιγμιότυπα από την παρουσίαση:

Συνέχεια:

(Visited 516 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Συγχαρητήρια Γιάννη στους συναδέλφους σου και στους μαθητές του σχολείου σου!! Όμορφο πείραμα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Συγχαρητήρια στους ‘’τοπογράφους’’ παίδας και τον καθοδηγητή συνάδελφο.

Γιάννη στον εξοπλισμό μάλλον σου ξέφυγε το ‘’μέσον ‘’ υπολογισμού της εφφ.

Βεβαίως υπάρχει λύση αποφυγής του ,αν αποφύγουμε την τυχαιότητα ,στη θέση και το ύψος του σκοπευτή, και επιλέξουμε αυτά ώστε το νήμα της στάθμης να περνά από το 45 του μοιρογνωμονίου,  οπότε γνωρίζουμε …εφ45=1 και τότε …Η=h+χ  

Μού άρεσε ιδιαίτερα η χρήση του παροπλισμένου στους πίνακες μοιρογνωμονίου σε συνδυασμό με το νήμα της στάθμης .

Επειδή οι συνειρμοί γαργαλάνε τη μνήμη και παρ’όλο που θεωρώ την τεχνική των παιδιών πιστότερη, να καταθέσω με ένα ιστορικό πρόλογο ένα γεγονός σχετικό… που γράφτηκε και δε σβήνει.

Παναγιά Διασέλλου ,ημιορεινό στην 'Αρτα πριν 30 χρόνια. 

Το σχολείο προκατ και οι αίθουσες με τοίχους από ''πεπιεσμένο χαρτί''

 που άκουγες και το συνάδελφο από τη διπλανή.

Προφανής η τάση μου ορισμένες φορές να τα βγάζω έξω

στην αυλή χωράφι και να κάνουμε μάθημα με θέμα που ταίριαζε με το περιβάλλον.

Μέτρηση επιφανειών ,αποστάσεων …

Μια μέρα λοιπόν είπαμε να υπολογίσουμε το χρόνο πτώσης μιας πέτρας από την οροφή του σχολείου.

Κατάλαβαν πως χρειαζόμαστε  το ύψος του κτιρίου και το g.

Ωραία τη g τη βρήκαμε κατασκευάζοντας ένα απλό εκκρεμές  και μετρώντας μήκος νήματος και 10 περιόδους διά 10 για να βρούμε την Τ οπότε από το γνωστό τότε τυπάκο της Τ =2π√l/g βρήκαμε τη g.

Το ύψος ;;

Σκάλα και μεζούρα δεν υπήρχε…και τους έβαλα στη διαδικασία Θαλή.

Βρήκαμε ένα ξύλο και μετρήσαμε το μήκος του από τη μια άκρη στην άλλη h (γιατί δεν ήταν και ολόισιο) . Ένας μαθητής  κρατούσε το ξύλο όρθιο σε μια απόσταση από το κτίριο και ένας άλλος ξάπλα στο έδαφος με το κεφάλι πλάγια στο χώμα ,φέρνει το μάτι σε απόσταση d από το ξύλο (σημείο Μ) και έτσι ώστε κοιτάζοντας τη κορυφή Α του ξύλου να βλέπει συγχρόνως και τη κορυφή Β του σχολείου. Για να τα καταφέρουν παίξανε λίγο με τις αποστάσεις και κατέληξαν όπως στο σχήμα με το επίπεδο ΜΒD να είναι κάθετο στο τοίχο.

Ένας τρίτος μαθητής μετράει τις αποστάσεις D  και d ( βρήκαμε ένα χάρακα)

Έτσι: από το Θαλή (όμοια τρίγωνα)  Η/h=D/d→ H=Dh/d

Μετά  Η=gt2/2→  t=…

(Κάπου υπάρχει σε σχόλιο μου σε ανάρτηση μάλλον του Βαγγέλη)

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους

μπράβο στα παιδιά Γιάννη

νομίζω και εγώ Παντελή, ήταν σχόλιο σε δική μου ανάρτηση

(την οποία και δεν θυμάμαι, σιγά την είδηση;)

μπορούμε αντί για το μάτι να έχουμε ένα λέηζερ

Βασίλειος Μπάφας

Συγχαρητήρια Γιάννη για το εγχείρημα.