Ένα σώμα μάζας m = 80kg βρίσκεται στον Ισημερινό και ισορροπεί ακίνητο ως προς το έδαφος. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στην επιφάνεια της Γης είναι περίπου g = 10m/s2, η ακτίνα της Γης R = 6400km και η περίοδος περιστροφής της Γης Τ = 24h.
α) Ποιο είναι το μέτρο της γωνιακής και της γραμμικής ταχύτητας του σώματος εξαιτίας της περιστροφής της Γης γύρω από τον άξονά της;
β) Ποιο είναι το μέτρο της βαρυτικής έλξης από τη Γη στο σώμα; Είναι ίδιο με το μέτρο του «βάρους», που θα δείξει μια κλασσική ζυγαριά, αν την τοποθετήσουμε κάτω από το σώμα;
γ) Για ποια τιμή της περιόδου περιστροφής της Γης θα μπορούσε το σώμα να «πετάξει», λόγω έλλειψης βαρύτητας;
Καλό μήνα Ανδρέα.
Μια άσκηση με ουσιαστική Φυσική!
Σε ευχαριστώ…
ΥΓ
Διόρθωσε το link στο αρχείο Word.
Γειά σου Ανδρέα και καλό μήνα.
Μια ερώτηση: δεν αλλάζει κάτι όσον αφορά το σφάλμα ούτε και την ουσία της ανάρτησής σου, αλλά γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε την τιμή του g στον Ισημερινό για τους υπολογισμούς;
Καλησπέρα συνάδελφοι και καλό μήνα. Διονύση σε ευχαριστώ. Η περιστροφή της Γης και τα αποτελέσματά της (εκτός ίσως από την εναλλαγή μέρας – νύχτας) δεν είναι γνωστά στους μαθητές. Η επίδραση στο βάρος τους και οι συνθήκες έλλειψης βαρύτητας νομίζω ότι μπορεί να διδαχτεί στα πλαίσια του μαθήματος προσανατολισμού.
Θοδωρή θα μπορούσα να δώσω g = 9,78m/s^2, αλλά σκοπός μου ήταν να δείξω την επίδραση της περιστροφής της Γης στη μέτρηση του βάρους, οπότε έβαλα το "μαθητικό g".
καλή δουλειά Ανδρέα
και για το ξεκαθάρισμα ότι η ζυγαριά μετρά σαν βάρος τη δύναμη Ν΄ και όχι τη δύναμη Ν, που κατά κανόνα θεωρούν οι μαθητές, άσχετα με το ότι έχουν ίσα μέτρα, διότι, νομίζω το έχω γράψει και παλιότερα, το πώς "συμπεριφέρεται" ένα σώμα εξαρτάται από τις δυνάμεις που δέχεται και όχι που ασκεί
(σωστή η παρατήρηση του Θοδωρή)
Καλησπέρα Ανδρέα
Πολύ καλή άσκηση με ωραία φυσική.
Καλημέρα Βαγγέλη, Χρήστο, σας ευχαριστώ. Βαγγέλη πολύ ωραίο απόφθεγμα έγραψες:
Το πώς "συμπεριφέρεται" ένα σώμα εξαρτάται από τις δυνάμεις που δέχεται και όχι που ασκεί!
Ταιριάζει γάντι όταν διδάσκουμε τον 3ο Νευτώνειο νόμο…
Κάθε χρόνο ρωτάω τους μαθητές γιατί όταν ζυγιζόμαστε, πρέπει να καθόμαστε ακίνητοι. Ώστε να συνειδητοποιήσουν τι ακριβώς μετράει η ζυγαριά.
Χρόνια Πολλά Ανδρέα.
Ωραία η προς χάριν της άσκησης μελέτη απογείωσης,μόνο που με τέτοια μείωση της Τ πολλά θα έχουν συμβεί στον πλανήτη μας…,άσε που θα έχει έχει γίνει μπάλλα πλέον!
Ευτυχώς για μας και για πλήθος μεγάλο επόμενων γεννεών η ελάχιστη μείωση της Τ που παρατηρείται ανά πλήθος ετών (όπως γράφουν…) θα πάρει κάποια διςέτη για να φρενάρει το διαστημικό μας όχημα…
Παντελεήμονα καλησπέρα και χρόνια πολλά. Όπως το λες… "Χάριν της άσκησης". Σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας καταστροφής του πλανήτη μας, έχουμε δει χειρότερα σενάρια. Θυμάμαι μία ταινία με το Superman που η γη φρενάρισε, σταμάτησε και άρχισε να γυρίζει αντίστροφα…ώστε να αντιστρέψει ο Superman το χρόνο και να ζωντανέψει την αγαπημένη του!
Ωραία άσκηση στη Β λυκείου έπρεπε να είναι σημαία. Αυτό με το σούπερμαν το θυμάμαι!