Μαθητές και Σχολεία στον Γυμνασιακό «Αριστοτέλη 2019»

Η κοινοποίηση των διακριθέντων μαθητών στον γυμνασιακό «Αριστοτέλη», που συνοδεύεται (εκτός σχετικά λίγων εξαιρέσεων) και από τα ονόματα των σχολείων τους, δίνει την δυνατότητα για να αναδειχθούν κάποια απ’ τα χαρακτηριστικά αυτών των σχολείων ως προς την διδασκαλία της Φυσικής και ορισμένες εκπαιδευτικές τάσεις των μαθητών που έλαβαν μέρος.

Η κατάταξη των μαθητών που διακρίθηκαν, κλιμακώνεται σε τέσσερις κατηγορίες: 1ο, 2ο& 3ο Βραβείο Αριστείας και Εύφημος Μνεία.

συμμετοχές και σχολεία

Η διάκριση των μαθητών, συνήθως σ’ αυτές τις ηλικίες, σχετίζεται με το οικογενειακό σε συνδυασμό με το σχολικό περιβάλλον. Από τις δύο αυτές παραμέτρους μπορούμε να μελετήσουμε μόνο την συσχέτιση των σχολείων των μαθητών με τις διακρίσεις, οπότε δεν θα πρέπει να ξεχνούμε ότι μελετούμε δείγμα που είναι φιλικό προς τη Φυσική.

Αν τα σχολεία διακριθούν σε Δημόσια (Δ), Πρότυπα & Πειραματικά (Π) και Ιδιωτικά (Ι), οι διαγωνισθέντες κατανέμονται ανάλογα με τα σχολεία που φοιτούν  χονδρικά ως εξής:

Τάξη Α: Δ: 6/10, Π: 1/10, Ι: 3/10

Τάξη Β: Δ: 6/10, Π: 1/10, Ι: 3/10

Τάξη Γ: Δ: 5/10, Π: 1/10, Ι: 4/10

Αυτή η πρώτη αδρομερής κατανομή περιγράφει ότι ο διαγωνισμός δεν αποτελεί αποκλειστικό πεδίο των Πρότυπων – Πειραματικών και των Ιδιωτικών Σχολείων. Βέβαια, η κατανομή δεν λαμβάνει υπόψη της την πανελλαδική σχετική συχνότητα των σχολείων.

 

καθώς μεγαλώνουν οι μαθητές …

Η πιο ενδιαφέρουσα τάση των μαθητών που διακρίθηκαν στον γυμνασιακό «Αριστοτέλη» περιγράφεται από την φθίνουσα συχνότητα συμμετοχής καθώς αυξάνει η ηλικία τους, σύμφωνα με τους απόλυτους αριθμούς που ανακοινώθηκαν:

Τάξη Α: 787 μαθ, Τάξη Β: 636 μαθ, Τάξη Γ: 231 μαθ

Αυτή η τάση ελάττωσης του αριθμού των διακριθέντων καθώς οι μαθητές μεγαλώνουν, δεν αλλάζει ποιοτικά με τον τύπο του σχολείου που φοιτούν οι διαγωνιζόμενοι. Αν στον διαγωνισμό της Α Τάξης για κάθε τύπο σχολείου υποθέσουμε ότι διακρίθηκαν 10 μαθητές, η ελάττωση κλιμακώνεται ως εξής:

Τάξη Β:      Δ: 8 μαθ, Π: 5 μαθ, Ι: 9 μαθ

Τάξη Γ:      Δ: 2 μαθ, Π: 4 μαθ, Ι: 4 μαθ

Αν ληφθεί υπόψη ότι το δείγμα που συζητάμε συγκροτείται από παιδιά φιλικά προς την Φυσική, κάτι δεν πάει καλά με την διδασκαλία της, αφού αντί να ενδυναμώνει το ενδιαφέρον των μαθητών με τον καιρό, φαίνεται (ως ελάχιστο) να μην ενισχύει τη συμμετοχή τους σε σχετικούς διαγωνισμούς αριστείας, και αυτό να ισχύει για κάθε τύπο σχολείου.

Φυσική μετά … μουσικής

Επειδή εκτιμώ ότι τα σκορ των επιτυχιών των μαθητών των σχολείων που έχουν πρόσβαση στα ΜΜΕ, θα τα αναδείξουν και θα τα διαχειριστούν καλύτερα από μένα οι υπεύθυνοι διευθυντές και οι συνάδελφοι αυτών των σχολείων, επιλέγω να αναδείξω τα ελάσσονα, που συνήθως περνούν απαρατήρητα.

Μια ενδιαφέρουσα παράμετρος, είναι η διακριτή συμμετοχή μαθητών από Μουσικά Γυμνάσια. Η καταγραφή αναδεικνύει ότι διακρίθηκαν σε όλες τις κατηγορίες (στα τρία σκαλιά της Αριστείας και στις Εύφημες Μνείες) μαθητές από Μουσικά Γυμνάσια όλης της χώρας:

Αθηνών (8 διακρίσεις), Χανίων (7), Χίου (3), Λάρισας (2), Πατρών (2), Αλίμου, Άμφισσας, Βόλου, Καλαμάτας, Κατερίνης, Ιωαννίνων και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα.

Είναι προφανές ότι, ως εκπαιδευτική κοινότητα, μας διαφεύγουν διδακτικές προσπάθειες που πετυχαίνουν να καρπίζουν σε σχολεία με φαινομενικά διαφορετικούς προσανατολισμούς.

Κάπου εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι στους διακριθέντες υπάρχουν ονοματεπώνυμα που παραπέμπουν σε καταγωγή από τα βόρεια και τα ανατολικά σύνορα της χώρας. Αυτές οι συμμετοχές εγγράφονται στα θετικά του δημόσιου σχολείου.

στη μέση του Αιγαίου

Υπάρχουν διακριθέντες από σχολεία που η χειμέρια απομόνωση και τα θερινά επαγγελματικά πρότυπα, δεν ευνοούν συμμετοχές και επιδόσεις σε διαγωνισμούς Φυσικής. Στο υλικό που επεξεργάστηκα, παρελαύνουν μαθητές από σχολεία της Σαμοθράκης, της Ίου, της Θήρας, της Λέρου και της Καλύμνου. Για να τιμήσω τους δάσκαλους που σε δύσκολες συνθήκες πέτυχαν να συγκροτήσουν αξιόμαχες ομάδες, θα μνημονεύσω τον άγνωστό μου συνάδελφο φυσικό του Γυμνασίου με Λ.Τ. της Αστυπάλαιας, Εμμανουήλ Γκίκα, που ενέπνευσε τους μαθητές του να πετύχουν τέσσερις διακρίσεις στον Διαγωνισμό «Αριστοτέλης 2019». Παραθέτω την αφίσα με την οποία αυτό το σχολείο γνωστοποίησε την συμμετοχή των μαθητών του στον Διαγωνισμό.

(Visited 587 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Σκλαβενίτης
2 έτη πριν

Γιώργο ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου και συγχαρητήρια για την τελευταία παράγραφο !!

Θοδωρής Παπασγουρίδης
2 έτη πριν

Γιώργο, ενδιαφέρουσα η προσπάθεια ανάλυσης και ως συνήθως ποιοτική…

Να προσθέσω ότι:

Α) από τα 25 παιδιά που αρίστευσαν στην Α’ Λυκείου τα 15 ήταν από δημόσια σχολεία

Β) από τα 38 παιδιά που αρίστευσαν στην Β’ Λυκείου τα 19 ήταν από δημόσια σχολεία

Γ) από τα 56 παιδιά που πρώτευσαν στην Α’ φάση της Γ΄ Λυκείου τα 20  παιδιά ήταν από δημόσια σχολεία κυρίως της περιφέρειας…

Ενώ από τα 10 πρώτα παιδιά στη Β’ φάση, τα 6 είναι από δημόσια σχολεία…

Σίγουρα οι δάσκαλοι παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη συμμετοχή παιδιών σε ανάλογους διαγωνισμούς….και μπράβο σε όσους «εμπνέουν» για κάτι τέτοιο

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
2 έτη πριν

Καλημέρα Γιώργο, καλημέρα σε όλους.

Πολύ ενδιαφέρουσα η μελέτη σου Γιώργο, καθώς και τα στοιχεία για τους αριστεύσαντες του Θοδωρή.

Επειδή όμως η στατιστική είναι "άτιμο πράγμα" θα έλεγα ότι θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν η αναλογία:

Τάξη Α: Δ: 6/10, Π: 1/10, Ι: 3/10

δινόταν μαζί με την αναλογία φοιτούντων σε κάθε κατηγορία σχολείων.

Αν δηλαδή στα δημόσια σχολεία πηγαίνουν 80.000 μαθητές, στα πρότυπα 2.000 και στα Ιδιωτικά 10.000, τότε προσήλθαν στο διαγωνισμό:

Δημόσια:  1 στους  170 μαθητές

Πρότυπα: 1 στους  25 μαθητές

Ιδιωτικά:  1 στους 42 μαθητές.

Και αυτοί οι αριθμοί κάτι λένε για την κατεύθυνση στην οποία οδηγείται η κατάσταση…

ΥΓ

Βέβαια οι αριθμοί 80.000, 2.000 και 10.000 είναι …εικονικοί, αφού δεν έχω τα στοιχεία!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Καλημέρα Γιώργο.

Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος η στατιστική ματιά σου στο επίπεδο που την τοποθετείς .

Μια απορία μου πέρα από την κατανόηση της μη ανακοίνωσης βαθμολογίας αριθμητικά είναι, το πως ζυγίστηκε ο διαχωρισμός αριστείων (1ο,2ο,3ο) αριθμητικά καθώς και πως δούλεψε ο ‘’διαχωριστήρας’’ της αριθμητικής τοποθέτησης των βραβευθέντων ,π.χ με το 1ο Βραβείο Αριστείας (1,2,3…)…  

Να γίνω ποιο σαφής ,οι 71 που πήραν 1ο βραβείο Αριστείας στη Β΄Γυμνασίου π.χ ,εφόσον δεν έχουν καταγραφεί με αλφαβητική σειρά σημαίνει μονοσήμαντη αντιστοιχία α/α με αριθμό βαθμ/γίας ;

Εκ μεταφοράς από το σχόλιο του Θοδωρή… «Σίγουρα οι δάσκαλοι παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη συμμετοχή παιδιών σε ανάλογους διαγωνισμούς….και μπράβο σε όσους «εμπνέουν» για κάτι τέτοιο»

Θοδωρής Παπασγουρίδης
2 έτη πριν

Θέλω να θίξω κάτι ακόμα…

Διαγωνισμοί ανοικτής πρόσβασης σε μαθητές αποτελούν στοιχείο δημοκρατικής

εκπαίδευσης και ίσων ευκαιριών για την ευόδωση προσδοκιών….

Δεν διαγωνίζονται σχολεία με κλειστές ομάδες μαθητών…..

Αυτό δίνει τη δυνατότητα και σε παιδιά που δεν έχουν σημαντικές πιθανότητες

για επιτυχία να πάρουν μέρος, αν το θέλουν…

 

Αντίθετα σε άλλους διαγωνισμούς που μια μικρή-κλειστή ομάδα μαθητών θα εκπροσωπήσει

το σχολείο στο διαγωνισμό, οι φιλοδοξίες διδασκόντων και ιδιοκτητών για διάκριση,

έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό παιδιών που δεν θεωρούνται ως …οι καλύτεροι

εκπρόσωποι του σχολείου…..

Μάλιστα, για να καταρτιστεί η ομάδα εκπροσώπησης…γίνονται και διαγνωστικά τεστ….

ενώ σε κάποια σχολεία, η προετοιμασία αρχίζει με την έναρξη της χρονιάς….

 

Τουλάχιστον εδώ Γιώργο, υπάρχει ακόμα αθωότητα …ειδικά στις μικρότερες τάξεις…

Δυστυχώς στις μεγαλύτερες, κυριαρχεί η …νευρικότητα της πιστοποίησης της αξίας….

κάτι που ίσως τροφοδοτείται και από τους γονείς που συνοδεύουν-περιμένουν

17αρηδες έξω από το εξεταστικό κέντρο….