Ανακοινώθηκε η ύλη για τα μαθήματα της Γ΄Λυκείου, το νέο σχολικό έτος 2019-2020.
Δείτε σε αρχείο Word τις διαφορές:
Η νέα διορθωμένη!!! ανακοίνωση:
Η πρώτη εκδοχή:
Αλλά και σε μορφή pdf:
όλα τα μαθήματα σε συμπιεσμένη μορφή
(Visited 22,295 times, 1 visits today)
Η ελπίδα πάντα πεθαίνει τελευταία…
Και η ελπίδα ήταν μήπως είχαμε μια αύξηση της διδακτέας ύλης και περνάγαμε σε κάτι άλλο.
Τελικά βγάλαμε τα κύματα και βάλαμε λίγο ΗΜΜ…
Βγήκε επίσης το φαινόμενο Doppler και θα προωθήσουμε πυραύλους!!!
Το άκρον άωτο της κοπτοραπτικής!!!
Βγάλε μια παράγραφο, βάλε μια άλλη…
Ολοκληρωμένη δουλειά, όχι ψέματα
Καλησπέρα Διονύση. Βλέπω και το ιξώδες εκτός. Για σύγχρονη ούτε λόγος…. Παραμένουμε στον 19ο αιώνα!
Καλησπέρα Διονυση και Αποστολή
3.30 στα ρευστά εκτός.. και 3.31 εντός που έχει ίδιο ερώτημα!
το βιβλίο της Β λυκείου που παραπέμπουν (και δεν εξαιρούν ασκήσεις αντίθετα από τα άλλα) έχει σαν άσκηση κινούμενη ράβδο σε μαγνητικό πεδίο και σε κεκλιμένο επίπεδο και στροφική κίνηση αγωγού. Άραγε αυτές οι ασκήσεις ανήκουν στην νέα ύλη ή η ελβετική ακρίβεια τους εμπόδισε να το ξεκαθαρίσουν και θα βγει νέα διευκρίνηση;
Καλησπέρα Διονύση.
Η ποιότητα φαίνεται στις λεπτομέρειες. Αρχίζω με μία από αυτές.
Η παράγραφος 5.7 (Σύστημα αναφοράς κέντρου μάζας) καταλαβαίνω ότι εξαιρείται.Βλέπω την 5.8 (Προώθηση του πυραύλου) ως εντός ύλης. Διαβάζω εκεί:
Θα εφαρμόσουμε την ΑΔΟ ως προς το σύστημα αναφοράς του κέντρου μάζας. Εφόσον δεν ασκούνται εξωτερικές δυνάμεις το κέντρο μάζας (άρα και το σύστημα αναφοράς μας) δε θα μεταβάλλει την κινητική του κατάσταση, ανεξάρτητα με οποιαδήποτε μεταβολή συμβεί στην κινητική κατάσταση των τμημάτων που απαρτίζουν το σύστημα.
Εν τω μεταξύ η u είναι σχετική ταχύτητα ως προς το κέντρο μάζας.
Τι σημαίνει "σχετική ταχύτητα";
Η άσκηση 49 γιατί εξαιρείται;
Γιάννη όταν το είδα είχα ακριβώς το ίδιο πράγμα στο μυαλό μου! Που πας μωρέ χωρίς συστήματα αδρανειακά
χωρίς το σύστημα αναφοράς του κέντρου μάζας χωρίς σχετική ταχύτητα!!! Πρέπει σίγουρα να αφαιρεθεί! Απορώ με ποια λογική προτείνουν να μπει αυτή η παράγραφος από την μέση του πουθενά…..
Γράφαμε μαζί με τους Αποστόλη, Δημήτρη, Χαράλαμπο τους οποίους καλησπερίζω καθυστερημένα.
Καλησπέρα.
Μία πρώτη παρατήρηση είναι ότι στην Χημεία προστέθηκαν ενότητες που μπορούν να δώσουν επιπλέον μεθοδολογία όπως νόμοι θερμοχημείας, νόμος ταχύτητας, ωσμωτική πίεση… Επίσης σημαντικές και απαιτητικές θεωρίες (ηλεκτροχημεία, ισχύς ηλεκτρολυτών κ.α.). Ως καθηγητής φροντιστηρίου έχω πλέον το άγχος κατά πόσο το 3ωρο επαρκεί για το συγκεκριμένο σύνολο της ύλης. Αναμένω και τις δικές σας απόψεις.
Καλησπέρα, μήπως έχει κάποιος σε pdf το παλιό βιβλίο φυσικής γενικής παιδείας β λυκείου (εκδ. 2013) για το οποίο γίνεται αναφορά στην νέα ύλη?
Το συγκεκριμένο όχι, αλλά το κεφ. 4 είναι ίδιο με την ενότητα 3.3 του αρχικού βιβλίου.
Σε ψηφιακή μορφή το βρήκα εδώ, όπως πρωτοδιαμορφώθηκε το 2012 (την επόμενη χρονιά, 2013, απλά είχε απόκλιση 2 σελίδων).
Καλημέρα Νίκο.
Σε ευχαριστούμε για την άμεση απάντηση και προσφορά της παλιότερης έκδοσης του βιβλίου.
Καλησπέρα σε όλους. Γιάννη και στο Doppler δεν έμπαινε η σχετική ταχύτητα από το… παράθυρο;
Αποστόλη προσωπικά είχα κάνει δύο τρίπλες.
1. Παρέθεσα την απόδειξη μιλώντας για σχετική ταχύτητα.
2. Παρέθεσα άλλη γεωμετρική απόδειξη που δεν επικαλείται την σχετική ταχύτητα.
Εδώ όμως μάλλον έχει φασαρία το να παραθέσεις την απόδειξη που παρακάμπτει το κέντρο μάζας. Τέτοια υπήρχε στο βιβλίο των Δεσμών.
Μία άλλη απορία μου είναι αν το κεφάλαιο 2 από την Β΄Προσανατολισμού "παίζει" όλο.
Δηλαδή παίζει και το βαρυτικό πεδίο;
Παίζει ο νόμος Γκάους;
Αν ναι, έχουμε θετική εξέλιξη.
Διορθώνω:
Το κεφάλαιο 5 και όχι το 2.