Μια παραλλαγή σε ένα ερώτημα

Μια παραλλαγή στο ερώτημα των πρόσφατων εξετάσεων:

Στην καμπύλη Χ του ακόλουθου γραφήματος παριστάνεται ο όγκος του οξυγόνου (Ο2), ο οποίος εκλύεται κατά τη διάρκεια της καταλυτικής αποσύνθεσης διαλύματος υπεροξειδίου του υδρογόνου 1 Μ σε συνάρτηση με τον χρόνο. Η αντίδραση είναι:

Να εξηγήσετε με ποια από τις παρακάτω μεταβολές παράγεται η καμπύλη Υ.

  1. Προσθήκη Η2Ο.
  2. Προσθήκη διαλύματος Η2Ο2 1,3Μ.
  3. Χρήση διαφορετικού καταλύτη (καταλύτης ii)
  4. Προσθήκη διαλύματος Η2Ο2 0,3Μ.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Μια παραλλαγή σε ένα ερώτημα
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Μια παραλλαγή σε ένα ερώτημα

 

(Visited 2,149 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μιχαήλ Πεντέρης
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα, κύριε Διονύση.

Από ποιο βιβλίο αντιγράφηκε το θέμα;

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor

Τελικά οι εκφωνήσεις των πανελλήνιων δημιουργούν "δεδικασμένο".

Βάλε βρε αδελφέ μια κάθετη γραμμή να φαίνεται που ολοκληρώνεται κάθε αντίδραση !!!

Εννοείται ότι ο όγκος του Ο2 μετρήθηκε στις ίδιες συνθήκες P, T ( αυτά τα ευκόλως εννοούμενα !!! )

 

Ναι , αυτή η διατύπωση των ερωτημάτων θα ήταν πιο ουσιαστική ( εκτιμώ ) και κυρίως δεν θα ήταν 'στεγνή" αντιγραφή. Θα ήταν της λογικής του " έχω μία ιδέα" και όχι του "ορίστε ένα θέμα" ( που γράφω στο νήμα των σχολίων της χημείας )..

Ήταν δύσκολο αυτό που έκανες ; Μα και βέβαια όχι. Ήθελε απλά διάθεση.

Ακούν και διαβάζουν τα εξ αμάξης . Δικαίως. Ας πρόσεχαν. 

Δημήτρης Δημαγκίκας

Και όμως Αντώνη, μαθητής ( πολύ σχολαστικός στις διατυπώσεις των ασκήσεων ) έχασε το θέμα επειδή δεν μπορούσε να καταλάβει πως μπορούμε να συγκρίνουμε όγκους δίχως να αναφέρονται οι συνθήκες P,T.

 

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor

Δημήτρη , δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές καταλήγω στο συμπέρασμα ότι όσο πιο πολύ "ψυλιαζω" τους μαθητές , τόσο κακό τους κάνω.

 

Δεν είναι κρίμα , για αυτόν τον μαθητή . Τελικά "παρα-ήξερε" καλή χημεία . Στο Β3 θα τον έκαιγε , στο Β4 θα τον έσωζε . 

 

Δημήτρης Δημαγκίκας

Χα, χα …. έτσι ακριβώς έγινε….αλλά υπάρχουν και μαθητές που δεν ξεψυλλιάζονται με τίποτα (  ). . . το έχουν στο αίμα τους       ( και μπράβο τους !!! ).

Όπως ( να με συγχωρεί ο Διονύσης διότι αναφέρομαι σε θέματα άσχετα με την ανάρτησή του ) στο φετινό Α3, το οποίο ρωτά για το ποια ουσία δημιουργεί το  περισσότερο όξινο περιβάλλον με βάση μόνο την ισχύ της, χωρίς να διευκρινίζει ότι αναφερόμαστε σε κοινή θερμοκρασία και προφανώς σε ίδια ή παραπλήσια συγκέντρωση ( και να έχεις προσπαθήσει για πολύ καιρό να το εμπεδώσουν ). Ασάφεια . . . ασάφεια . . . ασάφεια.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor

Ακριβώς  "φτύνεις αίμα" να τον μάθεις να μην απαντα για τη οξύτητα με κριτήριο αποκλειστικά την ισχύ και πέφτει το φετινό Α3. Του χρόνου θα ρωτήσουν εάν η προθήκη ενός δ/τος HCl σε δ/μα ΗF  προκαλεί μείωση του πεχα και τότε θα λένε ότι οι μαθητές είναι απροσεκτοι και δεν έχουν κατανοήσει την θεωρία .

 

Προκειται περί κατορθώματος η ανικανότητα σύνταξης μιας τιμίας ερώτησης που νανα διακρίνεται  για την επιστημονική της συνέπεια .

Τεσπά , νομίζω κάναμε "hijack" το νήμα του Διονύση .

Αντώνης Χρονάκης
Editor
1 έτος πριν

Καλησπέρα Διονύση

Δύο μόνο παρατηρήσεις.

Θα έπρεπε να αναφέρεις την αντίδραση ως διάσπαση  και όχι αποσύνθεση.

Ακόμη, θα έπρεπε να αναφέρεις ότι σε ένα άλλο πείραμα πριν από την έναρξη της αντίδρασης διάσπασης του παραπάνω δ/τος στις ίδιες συνθήκες πραγματοποιούμε μια μεταβολή και προκύπτει (όχι παράγεται) η καμπύλη (2).

Εννοείται όμως ότι η εκδοχή σου εξετάζει καλύτερα τη χημική γνώση με τη σύγκριση των αρχικών ταχυτήτων.