Απόηχοι …..χημικών

Με το χαρτί της απόλυσης από το βαθμολογικό για φέτος, υπάρχει επιτέλους λίγος χρόνος για κάποια σχόλια, μετά από την αναταραχή που ξεσήκωσαν οι φετινές εξετάσεις στη Χημεία.

Μέσα στη ζέστη και την υγρασία (τραγικές και απαράδεκτες συνθήκες!!) και την εντατικοποίηση που επιβλήθηκε στη βαθμολόγηση (ασφυκτικές οι προθεσμίες) και μας στέρησε ακόμη και αυτές τις γόνιμες κουβέντες μεταξύ των βαθμολογητών, δυο δροσερές οάσεις μας ανακούφιζαν από το φόρτο: το ylikonet που παρακολουθούσαμε από το κινητό σε κάποιο διάλειμμα (ένα τεράστιο ευχαριστώ στο  Διονύση και στους συναδέλφους που επικοινωνούν με σχόλια και εργασίες) και η ήρεμη υποστηρικτική παρουσία του συντονιστή μας, του Πέτρου Βατούγιου.

Στα όσα αφορούν το επιστημονικό κομμάτι των θεμάτων έχουν γραφτεί πολλά και ίσως το θέμα έχει καλυφθεί. θα ήθελα απλά να προσθέσω ότι σε 150 γραπτά βρήκα ένα (1!) που να έχει συμπληρώσει στο Β θέμα 25 μονάδες και αυτό από μόνο του λέει πολλά… Συμφωνώ απόλυτα και, προσωπικά, το προσπαθώ εδώ και χρόνια να συνδεθεί επιτέλους η χημεία με την καθημερινή ζωή και γενικότερους προβληματισμούς. Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά καθόλου εύκολο και εφικτό να πραγματοποιηθεί στο λίγο χρόνο που έχουν στη διάρκειά τους οι θεματοδότες. Ίσως σταδιακά να γίνει αυτό δυνατό με άλλα προγράμματα , άλλα βιβλία και επιμορφώσεις που θα πείσουν  και θα ενθουσιάσουν τον εκπαιδευτικό. Το θέμα όμως, χρειάζεται τρομερή προσοχή και μικρές δόσεις πρωτοτυπίας όταν πρόκειται για Εξετάσεις για εισαγωγή σε ΑΕΙ σε μια χώρα με τόσο διαφορετικό προσανατολισμό στη διδασκαλία της Χημείας.

Τέλος, προβληματίζομαι όλο και περισσότερο κάθε χρόνο αν αυτές οι αδιάβλητες εξετάσεις είναι και δημοκρατικές όταν απαιτείται όχι μόνο  διετές φροντιστήριο αλλά και ιδιαίτερο μάθημα πάνω στο φροντιστήριο για να αντιμετωπιστούν από τους μαθητές. Αυτό το τελευταίο ζήτημα, κατά τη γνώμη μου είναι το πρωταρχικό και αισθάνομαι ντροπή, ως μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και ως πολίτης που, όχι μόνο δεν έχει λυθεί, αλλά χειροτερεύει διαρκώς.

 

(Visited 3,480 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Παπαγεωργίου

Θα συμφωνήσω οτι οι πανελλήνιες εξετάσεις πάσχουν σε θέματα δημοκρατίας και ισονομίας. 

Τα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα δημιουργούν ανισότητες και καθορίζουν τα εφόδια των μαθητών την στιγμή της εξέτασης.

Επίσης, τα θέματα θα πρέπει να ακολουθούν το πνεύμα και την λογική των σχολικών βιβλίων. Τα οποία χρήζουν πολλών βελτιώσεων και προσαρμογής στην καθημερινή χημεια. Όμως μέχρις ότου όλα αυτά φθάσουν να αποτελούν δεδομένο για τους μαθητές τότε θέματα σαν τα φετινά θα χαρακτηρίζονται άστοχα και ακραία.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Είπα να μην το πω, αλλά τελικά δεν μπορώ.

Ή τόσο λιτή μεν αλλά και τόσο ουσιαστική σου παρέμβαση μου έφερε αυτόματα στο νου.

 

Γλυκά πονουσε τομαχαίρι

Έσταζε μέλι ή μαχαιριά

 

Να είσαι καλά.

 

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλημέρα Στέλλα.

Νομίζω ότι τα είπες όλα με τη φράση:

"Τέλος, προβληματίζομαι όλο και περισσότερο κάθε χρόνο αν αυτές οι αδιάβλητες εξετάσεις είναι και δημοκρατικές όταν απαιτείται όχι μόνο  διετές φροντιστήριο αλλά και ιδιαίτερο μάθημα πάνω στο φροντιστήριο για να αντιμετωπιστούν από τους μαθητές. "

Αυτή είναι η καρδιά του προβλήματος. Ο γόρδιος δεσμός…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλησπέρα Στέλλα.

Δεν νομίζω ότι ως κοινωνία έχουμε σαφή θέση για το τι θέλουμε.

Δεν βλέπω, με άλλα λόγια, ούτε να λύνεται ο δεσμός, ούτε να κόβεται…

Γκαλερίδης Δημήτριος

Χαίρετε!

Είμαι μαθητής που έδινε φέτος και θα ήθελα να μου πείτε αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να μου πει πόσα μόρια χάνω από καθένα από τα παρακάτω λάθη μου.

1) Στο Θέμα Β1β, έγραψα την σωστή αιτιολόγηση σχετικά με το "περιβάλλον" στο οποίο θα έπρεπε να βρίσκεται η ασπιρίνη για να απορροφηθεί καλύτερα και ενώ είχα βάλει το στομάχι, το άλλαξα προς το τέλος και έβαλα το λεπτό έντερο,διατηρώντας την αιτιολόγηση. Θα χάσω και τα 4 μόρια ή υπάρχει περίπτωση να πάρω τα μόρια της σωστής αιτιολόγησης;

2) Στο Θέμα Β4β, έγραψα ότι η προσθήκη του στερεού PbO με το ισότοπο δε θα προκαλέσει μετατόπιση της θέσης της ΧΙ, λόγω του ότι είναι στερεό, και κατά συνέπεια έβαλα λανθασμένα ότι θα ανιχνευθεί μόνο σε αυτή την ουσία…δεν σκέφθηκα και δεν έγραψα το κομμάτι περί δυναμικής ισορροπίας και δεν απάντησα σωστά. Υπάρχει περίπτωση να πάρω 1 μόριο λόγω αυτού που είπα για την μη μετατόπιση της ΧΙ ή χάνω και τα 4 μόρια;

3) Στο Δ2 έβαλα καταλάθος στο τέλος στον παρονομαστή του κλάσματος 10 αντί για 11.Πόσα μόρια υπολογίζετε να χάσω;

4) Στο Δ3γ υπολόγισα σωστά τον νέο όγκο αλλά στο τέλος ξέχασα να γράψω την μεταβολή του όγκου που ζητούσε.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Νίκος Κεχαγιάς
2 έτη πριν

Καλησπέρα.

Διαβάζω ότι το πρόβλημα είναι τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα, οι πιεστικές εξετάσεις κ.α

Αυτά όμως δεν είναι η αιτία. 

Όσο η προσφορά θέσεων στα τμήματα υψηλής ζήτησης υπολείπεται της ζήτησης τα φαινόμενα αυτά όχι απλώς θα εξακολουθήσουν αλλά θα εντείνονται.

Ο μόνος τρόπος να μειώσεις την ζήτηση είναι να στρέψεις και αλλού το ενδιαφέρον των μαθητών.

Εάν η πολιτεία είχε μια στοιχειώδη στρατηγική για το σε ποιες κατευθύνσεις να ρίξει το επενδυτικό βάρος ( δεν μιλάω με όρους αγοράς ) η χύτρα που λέγεται διαδικασία πανελλαδικών θα σφύριζε εντονότερα αποσυμπιεζομενη.

Ενεργειακά είμαστε ως χώρα οικοπεδο-γωνια. Επένδυσε λοιπόν ως κράτος στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επενδυσε στα ΕΠΑΛ. Φτιάξε ειδικότητες ( ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, συσσωρευτές, μηχανικοί αυτοματισμών, ενεργειακοί επιθεωρητες, software κατανεμητων ενέργειας κ.λ.π) , δώσε επαγγελματικά δικαιώματα και θα σου πω εγώ πόσοι θα δηλώσουν ξανά τις σχολές " υψηλής ζήτησης" . Τόσο πιο έξυπνοι είναι πλέον η Νότια Κορέα του 70 και η τωρινή Ιρλανδία ή τόσο άχρηστοι εμείς;

Μια αρχή θέλει, ένα σκουντημα. Ποιος θα το δώσει; Δεν ξερω. 

Ειρήνη Θωμά
2 έτη πριν

Προς Γκαλερίδη Δημήτρη:

Κατ΄αρχήν σου εύχομαι καλά αποτελέσματα και να είσαι πάντα αισιόδοξος.

Όσον αφορά τα μόρια που πιθανόν να χάσεις:

Στο Β1β αν έχεις αναφέρει για ΕΚΙ στα οξώνια ή αρχή Le Chatelier και μετατόπιση ισορροπίας αριστερά, μάλλον παίρνεις 2-3 μόρια.

Στο Β4β πιθανόν να μην πάρεις μόρια.

Στο Δ3γ μπορεί να χάσεις 1 μόριο (ή και κανένα).

 

Ανδριοπούλου Γεωργία
Απάντηση σε  Ειρήνη Θωμά

Γειά σας

 Συμφωνώ με τα υπόλοιπα και για το Δ2 μείον τρια μόρια γιατί το λάθος δεν είναι αριθμητικό.

Καλή επιτυχία

Καινουργιάκης Μιχάλης

Αγαπητή Στέλλα

το πνεύμα των σχολικών βιβλίων, τουλάχιστον στα κεφάλαια που εξετάζονται ανάγεται στην δεκαετία του 70!!!

Όσον αφορά τι Παιδεία θέλουμε είναι μια μεγάλη συζήτηση. Σίγουρα ακόμη δεν έχουμε καταλήξει. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός της, για ιστορικούς λόγους, περιθωριακής και εξαρτημένης οικονομίας μας.

Γυρνώντας στην βαθμολόγηση έχω την ελπίδα ότι δεν "κόψατε" μονάδες από υποψηφίους που στο Β4 δεν έγραψαν ότι η ισορροπία δεν μετατοπίζεται με την προσθήκη στερεού, ή από υποψηφίους που στο Β2 ανέφεραν ότι οι διαφορά στις ενέργειες ιοντισμού οφελιλεται στο πυρηνικό φορτίο (διαφορετικό) και στον αριθμό των εσωτρικών ηλεκτρονίων (ίδιος). 

Καινουργιάκης Μιχάλης

Είμαι πραγματικά χαρούμενος. Να είστε καλά.