Αριστεία.

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια. Τα θέματα υψηλού επιπέδου. Τουλάχιστον στα Μαθηματικά, για τα οποία έχω καλύτερη άποψη. Ταλαιπωρώντας εγγραμμάτους ενήλικες που απέτυχαν σε κάποια θέματα, εντυπωσιάζομαι με το ότι ένα μπομπιράκι τα απαντά. Μάλιστα κάποια θέματα ήταν δυσκολότερα από κάποια θέματα διαγωνισμού της Μαθηματικής Εταιρείας. Συμπεραίνει κάποιος εύκολα πως οι αριστεύσαντες είναι προικισμένα παιδιά. Θα συμφοιτήσουν δε με παιδιά υψηλότατου επιπέδου σε ένα περιβάλλον Αριστείας. Ένα περιβάλλον το οποίο θα ανεβάζει όλους προς τα πάνω.

Συγχαρητήρια στα παιδιά και τους γονείς τους.

Φυσικά η Αριστεία θέλει και ενίσχυση. Γιατί να μην βοηθήσω το παιδί μου να εισέλθει σε ένα περιβάλλον που θα το σύρει προς τα πάνω; Έτσι κάποιοι βγάζουν και το ψωμί τους. Όπως λ.χ. σε μια ωραία παραλία όπου κάποιοι νοικιάζουν ομπρέλες ή πωλούν λουκουμάδες και αναψυκτικά.

Η υποβοήθηση της αριστείας είναι κάτι σαφώς ευγενέστερο. Έχει χαρακτηριστικά εκπαίδευσης.

Διαβάζουμε σχετικά στο εσος.

Δεν γνωρίζω πόσο ακριβή είναι τα αναγεγραμμένα. Θέλω να πιστεύω πως είναι υπερβολές ένθεν-κακείθεν.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γιάννη, την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει στο ψυχισμό του 12χρονου παιδιού, έχουν

αποκλειστικά οι γονείς που επιλέγουν να υποβάλλουν τα παιδιά σε αυτή τη διαδικασία…

Τα φροντιστήρια, τη δουλειά τους κάνουν…

Και δεν αναφέρομαι σε όσους λένε στα παιδιά "δοκίμασε χαλαρά και ό,τι γίνει"

Αναφέρομαι σε αυτούς που καθιστούν την επιτυχία μονόδρομο και συνθήκη

οικογενειακής γαλήνης και μελλοντικό ….οικόσημο..

Ενδιαφέρεται το φροντιστήριο αν κλείσει όλα τα Σ/Κ του 12χρονου;;;;; από Γενάρη

μέχρι Ιούνη;;;; Εδώ δεν ενδιαφέρεται ο γονιός….για την ψυχική υγεία του παιδιού του…

Είναι δε οι πιο ανταγωνιστικές εξετάσεις… 1/9 περνά στην Ευαγγελική..που γνωρίζω λόγω εντοπιότητας…

Πέρυσι μου μετέφεραν πως 3 παιδιά τα έβγαλαν τρεμάμενα και κάνοντας εμετό…

Φαντάζομαι όμως, πως σύντομα τα ποσοστά θα μειωθούν, όχι λόγω μείωσης των ενδιαφερόμενων,

αλλά λόγω αύξησης των προσφερόμενων θέσεων…..Κάτι που θα οδηγήσει με μαθηματική

ακρίβεια στην πλήρη αφυδάτωση των υπόλοιπων σχολείων από μαθητές υψηλότερων στόχων…

Αλλά ποιος νοιάζεται για τα "λαϊκά" σχολεία;;

 

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 8:34 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη.

Διαβάζοντας τα παραπάνω, νομίζω ότι κάνεις σαφή διάκριση μεταξύ "αρίστου" και "εκπαιδευμένου".

Ποιος είναι ο άριστος και ποιος ο εκπαιδευμένος;

Αν μας δώσουν δύο σύνολα Α και Β, με διάγραμμα:

ποιο αναπαριστά τους άριστους και ποιο τους εκπαιδευμένους;

Και το εκπαιδευτικό μας σύστημα, σε όλες τις εκδοχές του, για ποιους αγωνιά και ποιους καλλιεργεί; 

Τους άριστους ή τους εκπαιδευμένους;

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 10:48 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη.

Καλώς αναγνώρισες  το διάγραμμα.

Είναι πολύ λίγοι οι πραγματικά άριστοι μαθητές (είναι αυτό το 4,37% που αρίστευσε στη Χημεία) και πολύ περισσότεροι οι "εκπαιδευμένοι", οι οποίοι μπορεί να έχουν μεγάλες ή ακόμη και μεγαλύτερες επιδόσεις, σε ένα διαγώνισμα, ανάλογα με τα θέματα και πόσο αυτά είναι προσαρμοσμένα σε όσα έμαθαν να αντιμετωπίζουν.

Ας μην μας διαφεύγει όμως, ότι εμείς είμαστε "εκπαιδευτές" . Δεν ασχολούμαστε με του "αρίστους" (αυτοί θα επιπλεύσουν ό,τι και γίνει, θα βρουν το δρόμο τους…), ασχολούμαστε να εκπαιδεύσουμε τους άλλους, τους πολλούς…

Βέβαια θα μπορούσαμε να δούμε πόσο μετατρέπουμε τους μη αρίστους σε αρίστους ή πόσο τους εκπαιδεύουμε να …μαϊμουδίζουν…

Αυτό φαντάζομαι είναι και το πνεύμα του πρώτου σου σχολίου.

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 11:00 ΠΜ

Γιάννη, οι ερωτήσεις 6 και 8 δεν απευθύνονται σε έξυπνο μαθητή.

Απευθύνονται σε εκπαιδευμένο, σε ανάλογο πνεύμα, ο οποίος θα απαντήσει.

Ένα πραγματικά καλός μαθητής που δεν έχει υποστεί την "κατάλληλη φροντιστηριακή προετοιμασία" πάρα πολύ δύσκολα, μπορεί να απαντήσει σε ερωτήματα τέτοιου τύπου.

 

 

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 11:14 ΠΜ

"Η ατολμία στην επιλογή θεμάτων το κάνει να αποδίδει. Όταν η επιλογή είναι "κοινότυπα και πολλά" γιατί να μην προωθηθεί η "εκπαίδευση";"

Η ατολμία, δεν "τιμωρείται". Κανείς δεν θα τους κράξει. Κανείς δεν θα ζητήσει να κρεμαστούν στο Σύνταγμα….

Όποιος τολμήσει σε κάτι "που δεν έχει διδαχθεί", παίζει το κεφάλι του κορώνα γράμματα..

Οπότε σίγουρα προωθείται η "εκπαίδευση" και τα ακίνητα σημεία του υγρού, που αναφέρεις.

 

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 11:33 ΠΜ

Γιάννη, προφανώς αναφέρουμε παραδείγματα από την περιοχή που γνωρίζουμε και όχι από το τι γίνεται με τους πιτσιρικάδες του Δημοτικού…

"Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι οι δύο δίσκοι ήταν κακό θέμα διότι δεν είχαν διδαχθεί;"

Το θέμα ήταν πολύ καλό, αλλά θυμάσαι και τις αντιδράσεις νομίζω.

Και τότε είχαν γραφτεί για "τα παιδάκια που τα σφάξανε, για τα σούπερ θέματα για φυσικούς" και τα παρόμοια. Τα άκουσαν για τα καλά οι θεματοδότες (αν βάλεις και τη σφήνα …)

Οπότε τι είναι ασφαλές; Τα τετριμμένα θέματα και … τα πολλά. Βάλε κι άλλο…

Διονύσης Μάργαρης
30/06/2019 12:00 ΜΜ

"Τείνω να πιστέψω ότι αποδοκιμάζονται θέματα που δεν έχουμε διδάξει."

Έτσι είναι Γιάννη και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα.

Δεν εκπαιδεύουμε τους μαθητές ώστε να τους κάνουμε ικανούς να "κολυμπήσουν σε άγνωστα νερά". Τους εκπαιδεύουμε στο πώς θα απαντήσουν σε "γνωστά" πράγματα.