Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Βαχλιώτης

Καλησπέρα. Γιατί, μόνο στο φυσικό περνάνε; Σε οποιαδήποτε σχολή δεν μπορούνε να περάσουν; Αφού έχουν ξεχωριστές θέσεις από τους απόφοιτους γελ, έτσι δεν είναι;

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Έτσι είναι Θοδωρή και δεν είναι κακό Τάκη….

Δηλαδή οι αθλητές που περνάνε με ποσοστά bonus σε αυτό που έγραψαν, 

γιατί δεν ενοχλούν; 

Ή μήπως μόνο τα παιδιά των ΕΠΑΛ θα έχουν γνωστικό "έλλειμμα" για τη συνέχεια

των σπουδών τους;

Ή μήπως είναι "σατανικό σχέδιο" για να χαθούν θέσεις "αρίστων" και να γεμίσουν

οι πανεπιστημιακές σχολές "μέτριους" ή μήπως ακόμα χειρότερα να γεμίσουν

"ημέτερους" των μετριομέτριων…..

Βασίλειος Παππάς

Το ερώτημα είναι τι Παιδεία θέλουμε το 2020, ποια γνωστικά αντικείμενα και σε τι βάθος και πλάτος και όχι ποιούς "κόφτες" θα βάλουμε.

Στους ηλεκτρολόγους μηχανολόγους και  μηχανικούς υπολογιστών Βόλου (υψηλόβαθμη σχολή) το 20 – 30% των εισαγομένων από ΓΕΛ εγκαταλείπει . Αν δε, δεν αφιέρωνα 2-3 14τετράωρα ανά εξάμηνο για τα βιβλία του Yung – όχι κάτι σπουδαίο! ο υιός και η παρέα του (16.500 έως 18000 μόρια) θα χρωστούσαν ακόμη τη φυσική του 1ου έτους! (ο διδάσκων στη σχολή γνωστός, καλός και λογικός καθηγητής).

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα παιδιά. 

Όντως το θέμα δεν είναι αν ένα παιδί που είναι αθλητής, ή μαθητής των ΕΠΑΛ ή ένα εργαζόμενο παιδί Εσπερινού Λυκείου μπει σε απαιτητική σχολή. Ούτε το θέμα μας είναι αν μπορεί να παρακολουθήσει. Ούτε αν εγκαταλείψει, οπότε τζάμπα έφαγε τη θέση από άλλον που δεν θα εγκατέλειπε. Ή μήπως και ο άλλος θα εγκατέλειπε οπότε………

Εγώ (από διαστροφή) σκέφτομαι πάντοτε την εξαίρεση και όχι τον κανόνα.

Δεν σκέφτομαι μόνο το εργαζόμενο παιδί του Εσπερινού που καλώς σπουδάζει εισαγόμενο με ελαστικότερες εξετάσεις. Σκέφτομαι παιδιά γνωστά μου μη εργαζόμενα που εισήχθησαν σε καλές σχολές μέσω εξετάσεων Εσπερινών. Παιδιά που έφαγαν μια θέση από άλλα που δεν ήταν μαϊμού εργαζόμενοι. Σκέφτομαι πάντα την «πίσω πόρτα».

Μια και μιλήσαμε για αθλητές, είναι φανερό το ότι δεν αποτελεί πίσω πόρτα ο πρωταθλητισμός. Το δασκαλεμένο παιδί δύσκολα μπορεί να υποδυθεί τον πρωταθλητή. Έχω και προσωπική εμπειρία. Το Λύκειό μου πήρε πριν χρόνια το παγκόσμιο πρωτάθλημα στο βόλεϋ. Γνωστοί παιχταράδες της Εθνικής του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού και άλλων ομάδων της Α΄ Εθνικής.

Ο ένας σπούδασε στο ΕΜΠ, ο άλλος στο Πάντειο (σήμερα διδάκτωρ) και οι άλλοι σπούδασαν στα ΤΕΦΑΑ.

Δεν βλέπω ούτε κάποια αδικία ούτε κάποια πίσω πόρτα. Θα μπορούσες να δασκαλέψεις ένα δικό σου παιδί λέγων:

-Μην κουράζεσαι με Φροντιστήρια, κοίτα να πάρεις το Παγκόσμιο πρωτάθλημα!

Θα σε καρπάζωναν όταν θα εξέφερες την παραπάνω προτροπή και καλά θα σου κάνανε.

Αν όμως του έλεγες να παραστήσει τον εργαζόμενο;

Αν του έλεγες ότι, με τις ικανότητες που έχει, είναι πιθανότερο το να περάσει στο ΕΜΠ μέσω εξετάσεων ΕΠΑΛ;

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα συνάδελφοι. Το ερώτημα σου Τάκη είναι πολύ ενδιαφέρον.
Γράφει ο Γιάννης “Μια και μιλήσαμε για αθλητές, είναι φανερό το ότι δεν αποτελεί πίσω πόρτα ο πρωταθλητισμός”.
Ένα τμήμα από την εγκύκλιο, δείχνει ότι μιλάμε και για 3η Θέση σε σχολικούς και μάλιστα σε ομαδικά αθλήματα! Έχω προσωπικά παραδείγματα μαθητών που δεν έπαιξαν καν τον αντίστοιχο αγώνα κατάταξης και κέρδισαν τα μόρια. Σε ατομικό άθλημα θα συνέβαινε αυτό; Τα ομαδικά αθλήματα να δίνουν μόρια σε αθλητές που δεν συμμετείχαν, είναι σκανδαλώδες.

Και όπως βλέπουμε το δικαίωμα το κρατάνε για τρία χρόνια.  Το θεωρώ απαράδεκτο και άδικο απέναντι στον υποψήφιο που έχασε την Ιατρική για 100 μόρια και θα πρέπει να ξαναδιαβάσει και ξαναπληρώσει πάλι από την αρχή, να βλέπει τους αθληταράδες του πάγκου να μπαίνουν θριαμβευτικά.

Και οι περισσότεροι από αυτούς παρατάνε την ομάδα αμέσως μετά την εισαγωγή τους. Την έκαναν φυσικά τη δουλειά τους.

Τα νυχτερινά Λύκεια είναι η άλλη κερκόπορτα. Συνάδελφος που εργάζεται στο νυχτερινό ΕΠΑΛ, μου έλεγε πως κάθε χρόνο σχεδόν έχει μαθητές παιδιά μεγαλογιατρών, που παρουσιάζονται ως εργαζόμενοι του πατέρα τους στο ιατρείο…
Και δυστυχώς αποτελεί και πρακτική ορισμένων συναδέλφων καθηγητών, που ξέρουν τα παραθυράκια καλύτερα απ’ όλους, να γράφουν τα παιδιά τους στα νυχτερινά και να μπαίνουν σε υψηλόβαθμες σχολές. Αναρωτιέμαι με τι μούτρα διδάσκουν στην τάξη…

Βασίλειος Παππάς

Το ερώτημα είναι όχι αν συμβαίνει αλλά γιατί συμβαίνει!

Υπάρχουν νόμοι, διατάξεις και τρόποι ελέγχου αλλά δεν εφαρμόζονται. Ποιός δ/ντής έστειλε την επιθεώρηση εργασίας στο χώρο της υποτιθέμενης δουλειάς για έλεγχο; ΚΑΝΕΙΣ!

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Ανδρέα.

Οι μαθητές μου τότε (1998) μπήκαν χωρίς εξετάσεις στις σχολές που προανέφερα.

Αν θέλει μια χώρα να στηρίξει πρωταθλητισμό πρέπει να έχει ανάλογα μέτρα. Δεν ξέρω την ισχύουσα μοριοδότηση. Αν περιέχει αδικίες να τροποποιηθεί.

Τα άλλα που λες τα γνωρίζω και εγώ. Ψευτοεργαζόμενοι.

Βασίλειος Μπάφας

Καλημέρα συνάδελφοι. 

Να πω κι εγώ τη γνώμη μου. 

Σέβομαι τους αθλητές και τους εργαζομένους. Νόμοι πρέπει να υπάρχουν ώστε να προστατεύουν την προσπάθεια που καταβάλλουν. 

Όχι όμως σε βάρος του επιπέδου της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ούτε σε βάρος άλλων εργαζομένων (αναφέρομαι σε διορισμένους πρωταθλητές που δεν εμφανίζονται στην εργασία και καταλαμβάνουν τη θέση).

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα παιδιά.

Δεν είναι το ίδιο. Αυτός που νικά σε Πανελλήνιους αγώνες με έναν ψευτοεργαζόμενο.

Είναι λογικό το να θέλει η Πολιτεία να βοηθήσει ένα εργαζόμενο παιδί που δεν έχει την δυνατότητα (χρόνο και χρήμα) να "εκπαιδευτεί" στις ανοησίες που ζητούνται.

Είναι λογικό το να θέλει η Πολιτεία να δώσει την δυνατότητα σε έναν αθλητή να σπουδάσει. Τρέχει όλη μέρα και γυρίζει σαν πτώμα το βράδυ. Κάποτε θα γίνει 30 χρονών. Τι θα του πούμε;

-Λυπούμεθα, ας πρόσεχες!

Στο κάτω-κάτω δεν είναι ούτε εύκολο ούτε "πίσω πόρτα" ο πρωταθλητισμός. Εύκολα παίρνεις 3η θέση σε Πανελλήνιους;

Τα αναγεγραμμένα ποσοστά δεν μου φαίνονται υπερβολικά.

Όμως είναι πολύ εύκολο το να χαρακτηρισθεί ένα παιδί ευκατάστατης οικογένειας ως εργαζόμενος. Η στάση αυτή καταστρατηγεί τα δικαιώματα ενός πραγματικά εργαζόμενου παιδιού.

Ανάλογη πίσω πόρτα είναι και αυτή που διαβαίνει ένα παιδί που πηγαίνει σε ΕΠΑΛ όχι για να μάθει μια τέχνη αλλά για τις όποιες Εξετάσεις.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Είναι απλό. Αν κάποιος είναι εργαζόμενος πριν, θα είναι και μετά. Ας ζητάνε αποδεικτικά (ένσημα, μισθοδοτικές καταστάσεις, …) και μετά την εισαγωγή του από το φοιτητή, για όσα έτη σπουδάζει. Με αυτή την προϋπόθεση μπήκε, με αυτή συνεχίζει. Δε μπορεί να έπαψε ξαφνικά να εργάζεται, εκτός βέβαια αν απολύθηκε από το μπαμπά…

Ξενοφών Στεργιάδης

Καλό απόγευμα.Το ποιος θα σπουδάσει και τι είναι θέμα σχεδόν επιστημονικό , δεν είναι θέμα φιλανθρωπίας, δεν μπορεί να σχετίζεται με τη libido  των γονιών του, ούτε με το θρήσκευμα του(σε σχέση με το τελευταίο, θα ήθελα να ρωτήσω τους συνήθεις επισπεύδοντες τι επίδραση είχε η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση στους εθνικούς λόγους  τους οποίους συνήθως επικαλούνται). Θα μπορούσα να προσθέσω και εκείνη την κατηγορία των τέκνων κατοίκων του εξωτερικού που εισάγονται σε ηλικία δεκαέξι ετών στην Ιατρική εξεταζόμενοι μόνο στη Νεοελληνική γλώσσα.

Με την ευκαιρία αυτής της παρέμβασης, επειδή έχω την άποψη ότι αν δεν σπούδαζα και ασχολούμην μόνο με την αθλητισμό "είναι βέβαιο" ότι θα ήμουν Ολυμπιονίκης, θα μου δώσει κανείς χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο;Θα διοριστώ στις ένοπλες δυνάμεις;