1ο Επαναληπτικό Διαγώνισμα στη Χημεία Γ (με την τελική ύλη)

Γεια χαρά σε όλες και όλους και καλό καλοκαίρι!

Ετοίμασα ένα διαγωνισματάκι επάνω στη νέα ύλη της Χημείας Γ Λυκείου.

Το διαγώνισμα περιέχει υλικό με βάση την τελική υλη (Ημερομηνία 9-4-2020).

Στην αρχή έλεγα να κάνω μεμονωμένες ασκήσεις αλλά τελικά θεώρησα πιο πλήρη ιδέα ένα διαγώνισμα

Από κάτω το διαγώνισμα:

Διαγώνισμα

…….Εδώ οι λύσεις

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Έχω ενσωματώσει ασκήσεις από όλη τη νέα ύλη, όπου αυτό είναι εφικτό.

Υπάρχει υλικό μαζί με όλα τα άλλα και από:

  • Διαμοριακές δυνάμεις
  • Ωσμωτική πίεση
  • Νόμους ταχύτητας
  • Θερμοχημικούς υπολογισμούς
  • Qc
  • Δομής Οξέων – Βάσεων και pH

…και διάφορα άλλα….δεν μπορούσε να λείπει η επίδραση από τη σειρά Chernobyl (Γεια σου Θοδωρή Παπασγουρίδη!).

Ως συνήθως …τα θέματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μεμονωμένα-‘σπασμένα’, αν θεωρηθούν απλοϊκά ή σκληρά αντίστοιχα, είτε σαν διαγώνισμα συνολικά. Καλή ανάγνωση – αναμένω σχόλια αν θέλετε, προτάσεις και διορθώσεις !

Καλές βουτιές !

 

 

 

(Visited 14,382 times, 3 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
31 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης (@dmargaris_2z73r8xw)
2 έτη πριν

Καλημέρα και καλή βδομάδα.

Να διατυπώσω και δω μια γνώμη, την οποία εξέφρασα και σε προσωπικό μήνυμα στον Μιχαήλ.

Δεν χρειάζεται (και δεν πρέπει…) ένας μαθητής να αρχίζει να ψάχνει σε βιβλία και δη ξενόγλωσσα, τα θέματα που πρόκειται να μπουν τον Ιούνιο στις εξετάσεις του.

Δεν χρειάζεται να έχει λύσει, ακριβώς τα ίδια θέματα που θα μπουν, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι οι θεματοδότες, παραβιάζοντας το νόμο, βάλλουν για εξέταση ακριβώς το ίδιο θέμα…

Χρειάζεται απλά να προσπαθήσει στη διάρκεια της χρονιάς, να κατανοήσει την ύλη του, με εργαλεία το σχολικό του βιβλίο και ό,τι άλλο συμπληρωματικό χρησιμοποιήσει ο καθηγητής τους, στο σχολείο ή στο φροντιστήριο. Και αν αυτό το "ό,τι άλλο"  δεν του προσφέρεται, αφού δεν κάνει φροντιστήριο και ο καθηγητής του στο σχολείο αδιαφορεί, ας πάρει ένα καλό φροντιστηριακό βιβλίο, από τα κυκλοφορούντα στην αγορά, να επιλύσει μόνος του κάποιες επιπλέον ασκήσεις, ώστε να …προπονηθεί.

Μαθαίνουμε την ύλη και την επίλυση προβλημάτων, με βάση αυτή την ύλη.

Δεν μαθαίνουμε προβλήματα…

Μιχαήλ Πεντέρης
2 έτη πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Με συγχωρείτε κύριε Διονύση, αλλά το σχολικό βιβλίο δεν ανταποκρίνεται στα δεδομένα του μαθήματος της Φυσικής στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης (@dmargaris_2z73r8xw)
2 έτη πριν

Μιχαήλ καλημέρα.

Έγραψα και κάποιες άλλες πηγές, πέρα από το σχολικό βιβλίο…

Ας το διατυπώσω αλλιώς:

Τα περισσότερα αν όχι όλα, τα φροντιστηριακά βιβλία που κυκλοφορούν, έχουν ως πηγές και βάση, κάποια ξενόγλωσσα βιβλία.

Δεν είναι δυνατόν, ένας μαθητής να ψάχνει "το θέμα που θα πέσει", διαβάζοντας όλα τα φροντιστηριακά βιβλία που κυκλοφορούν και στη συνέχεια όσα ξενόγλωσσα βρεθούν στο δρόμο του. Θα τρελαθεί…

Αλλά έστω ότι τελικά έπεσε, στο σωστό ξενόγλωσσο, όπου διάβασε και 100 ασκήσεις, που δεν υπήρχαν αντίστοιχες στα Ελληνικά.

Αυτές βέβαια θα προστεθούν στις 1.000, 2.000 άλλες ασκήσεις που προηγούμενα είχε λύσει.

Και το ερώτημα.

Τη στιγμή της εξέτασης θα θυμηθεί την μία αυτή άσκηση και την λύση της; Ή θα προσπαθήσει να την επιλύσει ως άγνωστη;

Μιχαήλ Πεντέρης
2 έτη πριν

Έχετε δίκαιο κύριε Διονύση. Φέτος έδωσα πανελλήνιες και έγραψα 18.1 στην φυσική λόγω του Β3 θέματος με το παραπλανητικό σχήμα. Θα ξαναδώσω πανελλήνιες αν δεν πετύχω τον στόχο μου και απλά θέλω να μελετήσω και υλικό απο ξενόγλωσσα βιβλία, καθώς έχω ασχοληθεί με όλα τα αξιόλογα βοηθήματα της αγοράς (Μαθιουδάκη, Σαββάλα, Πενέση, Πουκαμισά και Τσούνη).

Γιούλη Αποστόλου
2 έτη πριν

Καλησπέρα
και καλή σχολική χρονιά σε όλους το διαγώνισμα σας είναι πάρα πολύ καλό και
φυσικά προτίμησα κάποια από τα θέματα σας. Παρατήρησα, πάντα με κάθε επιφύλαξη,
πως στο Β4 το διάγραμμα που δίνεται στις λύσεις δεν ταιριάζει, καθώς
επίσης και κανένα άλλο (βασικά αν το ΔΗ2 = –600 ή αν στο διάγραμμα Ι
το ΔΗ1 = 50, μάλλον κάτι κάνω λάθος(?)). Αν έχετε τον χρόνο και την
διάθεση να μου δώσετε τα φώτα σας.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

trackback

[…] Διαγώνισμα στη Χημεία Γ Λυκείου, στο σύνολο της νέας ύλ… […]

Χάλαρης Γεώργιος
1 έτος πριν

Καλησπέρα σας, είχα μια απορία όσον αφορά το ερώτημα Β1 του θέματος Β. Στην θεωρία απ'όσο γνωρίζω, λέει πως η διαφορά ενέργειας μεταξύ 5d και 4f, καθώς και μεταξύ 6d και 5f είναι πολύ μικρή. Έτσι, σε κάποια άτομα τοποθετούνται ηλεκτρόνια στην 6d, ενώ σε άλλα στην 5f. Το ουράνιο και το πλουτώνιο αναφέρονται κάπου στο σχολικό βιβλίο και πρέπει να τα ξέρουμε;

Χάλαρης Γεώργιος
1 έτος πριν

Κατάλαβα τώρα, σας ευχαριστώ πάρα πολύ!

νικος παπαδοπουλος
νικος παπαδοπουλος (@nikospapadopoulos)
1 έτος πριν

Καλημέρα σας. Με αφορμή τη συζήτηση αυτή αφου ο τομέας f περιλαμβάνει 14 ομάδες-οπως αναγράφει το σχολικό- γιατί απαντάμε ότι όλα βρίσκονται στην ομάδα του La ή του Ac δηλαδή στην 3; Μήπως παρακάμπτουμε το σχολικό βιβλίο και απαντάμε οπως το γράφει το γνωστό και καλό βοήθημα; ευχαριστώ για το χρόνο σας και τα πολύ καλά διαγωνίσματα!!!

Κωνσταντίνος Χαρίτος
1 έτος πριν

Νομίζω ότι αυτό το σημείο είναι ασαφές στο βιβλίο και καλό είναι να το αποφεύγουμε όταν θέτουμε ερωτήματα στους μαθητές. Το ίδιο ισχύει και για το ποια στοιχεία ανήκουν στις λανθανίδες και στις ακτινίδες αφού άλλα αναφέρονται στο κείμενο και άλλα στο αντίστοιχο σχήμα.

Μπορείτε να δείτε τη θέση της IUPAC στον παρακάτω σύνδεσμο στο σημείο 7, όπου θα διαπιστώσετε ότι το θέμα είναι αμφιλεγόμενο και αφορά μόνο τα στοιχεία La, Ac, Lu, Lr :

IUPAC – group -3