Με ποιο κεφάλαιο ξεκινάμε τη διδασκαλία της Φυσικής στη Γ’ Λυκείου;

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, την Δευτέρα στις 10/9/19 είχαμε μια πρόσκληση από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της περιοχής μας, για την ενημέρωση όσον αφορά την ύλη της φυσικής της Γ’ λυκείου, όπως όλοι οι ΠΕ04 ανά την επικράτεια πιστεύω. Η ενημέρωση αφορούσε την ύλη που πρόκειται να διδαχθεί, όπως ακριβώς αναφέρεται στο γνωστό ΦΕΚ . Οι απορίες μας φυσικά εστιάστηκαν στο νέο κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού, στο αν θα έχουμε ασκήσεις με κινήσεις ράβδων κλπ. Δεν υπήρξε όμως καμία απολύτως ενημέρωση από το ΙΕΠ και για να μην τα πολυλογώ, η όλη συζήτηση και ο προβληματισμός μας, κατέληξε κατά πλειοψηφία, στο ότι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο των κρούσεων (όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια) μέχρις ότου έρθουν περαιτέρω οδηγίες για την ύλη. Κάποιοι συνάδελφοι θεώρησαν φρόνιμο ότι θα ήταν καλύτερο να ξεκινήσουν με την σειρά που είναι αναγεγραμμένη η ύλη στο αντίστοιχο ΦΕΚ.

Θα ήθελα λοιπόν και τη δική σας γνώμη για το πώς πρέπει να ξεκινήσουμε, ή αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση για το θέμα αυτό. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

(Visited 5,375 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
28 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μανώλης Δρακάκης

Απ’ ότι φαίνεται,  από αύριο ανά την Ελλάδα θα υπάρξει ο απόλυτος πλουραλισμός  στην Φυσική της Γ' Λυκείου.

Το κάθε λύκειο θα ακολουθεί το δικό του πρόγραμμα!

Επιτέλους , αυτοτέλεια!

Συγχαρητήρια  γιαυτό στους υπεύθυνους του ΙΕΠ !!!

 

Βαγγέλης Κουντούρης

Συμφωνώ Θοδωρή

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Να το πω, για να μην σκασω μετά από αυτήν την κατάσταση που περιγράφετε.

Έχετε ακούσει σε κάποια περιοχή της Ελλαδας ένα αγλαισμα  ΠΕ04 που ονομάζεται ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ Εκπαιδευτικού Έργου να παραιτήθηκε;

Ανδρέας Βαλαδάκης

Καλημέρα και καλή δημιουρ-υγεία σε όλους!

Ήδη στο Γυμνάσιο καθώς και στην Α' και η Β' Λυκείου οι μαθηές έχουν διδαχθεί Φυσική με την εξής σειρά: Αρχικά Μηχανική και κατόπιν Ηλεκτρομαγνητισμό. Στη Γ' Λυκείου λοιπόν, νομίζω ότι, θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά με την οποία οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, δηλαδή αρχικά να διδάξουμε τα θέματα της Μηχανικής και κατόπιν του Ηλεκτρομαγνητισμού. Επιπλέον, επειδή γνώσεις Μηχανικής χρησιμοποιούνται σε θέματα Ηλεκτρομαγνητισμού, είναι χρήσιμο για τους μαθητές, να έχει προηγηθεί η Μηχανική. 

Ανδρέας Βαλαδάκης

Κριτήριο στην επιλογή της σειράς διδασκαλίας των θεμάτων δεν πρέπει βεβαίως να είναι τι έχει επιλεγεί από τα φορτιστήρια αλλά ούτε το αντίθετο· πρέπει να είναι η σειρά διδασκαλίας που θα βοηθήσει καλύτερα το μαθητή. Και οι μαθητές έχουν μάθει να βλέπουν πρώτα Μηχανική και κατόπιν Ηλεκτρισμό.

Κάθε πρόταση έχει τα υπέρ και τα κατά. Και αντιλαμβανόμαστε όλοι τις δυσκολίες στη λήψη απόφασης. Ωστόσο το να μην υπάρχει πρόταση έχει μόνο κατά. 

Ανδρέας Βαλαδάκης

Είναι δυνατό να λειτουργήσουν παράλληλα και οι δύο προτάσεις.

Επειδή στις οδήγιες  που αποστέλλονται κάθε χρόνο αναφέρονται οι διδακτικές ώρες που πρέπει να αφιερωθούν στη διδασκαλία κάθε Ενότητας, η παρακολούθηση της πορείας της ύλης είναι δυνατό να γίνει ανεξάρτητα από τη σειρά διδασκαλίας των Ενοτήτων.

Π.χ. έστω δύο καθηγητές ο Κ και Λ που καλούνται να διδάξουν την Ενότητα Α σε 2ώρες, τη Β σε 4 ώρες και τη Γ σε 3ώρες. Σε κάποιο χρονικό διάστημα ο καθηγητής Κ έχει διδάξει την Α και τη Β. Τότε έχει καλύψει τα 6/9 της ύλης. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ο καθηγητής Λ έχει διδάξει τη Γ και τη Β. Αυτός έχει καλύψει τα 7/9 της ύλης, δηλαδή περίπου όσο ο Κ. Άρα, αν δύο καθηγητές ακολουθούν αντίθετους δρόμους, είναι δυνατό να ελεγχθεί αν χρονικά συμφωνούν στην κάλυψη της ύλης.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής

Καλημέρα συνάδελφοι.

Παραπάνω διατύπωσα μια γνώμη, χωρίς να με ρωτήσει κανένας και χωρίς να μου πέφτει λόγος.

Αλλά διαβάζοντας, το πώς εξελίχθηκε η κατάσταση και τις σκέψεις που κατατέθηκαν, δεν μπορώ να μην πω μερικά πράγματα, που για μένα φαντάζουν ξεκάθαρα.
Σχολεία – Φροντιστήρια  0-1
(Μπορεί να κάνω και λάθος και να είναι 0-10 ή και χειρότερα ακόμα).
Συνάδελφοι του δημόσιου σχολείου, έχετε 7 ώρες να κάνετε μάθημα και δεν ξεκινάτε την ύλη με βάση το ΦΕΚ, αλλά ακολουθώντας την πορεία των φροντιστηρίων; Έχετε συνειδητοποιήσει το μήνυμα που στέλνετε σε έναν εξωτερικό παρατηρητή; Γινόσαστε  ουρά των φροντιστηρίων!!!. Εγκαταλείψατε εντελώς το ρόλο που η πολιτεία σας έχει αναθέσει και για τον οποίο η κοινωνία σας πληρώνει. Στην πραγματικότητα παραιτείσθε από οποιαδήποτε συμμετοχή στη διαδικασία προετοιμασίας των μαθητών…

Λάθος εκτίμηση; Προφανώς μπορεί να κάνω λάθος, αλλά αυτό το μήνυμα εκπέμπετε, είτε το κάνετε συνειδητά είτε όχι. Ένας εξωτερικός παρατηρητής, αυτό το μήνυμα προσλαμβάνει.

Υπάρχουν άνθρωποι μέσα στη δομή που λέγεται εκπαίδευση, με θέσεις ευθύνης, με αρμοδιότητες να καθοδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους και οι οποίοι επιτρέπουν αυτήν την κατάσταση; Έκαναν συγκεντρώσεις οι υπεύθυνοι κατά τόπους και δεν είχαν ή δεν  μπορούσαν να επιβάλλουν το πιο απλό πράγμα του κόσμου; Από πού ξεκινάμε; Και μετά θα επιβάλλουν μεθόδους, τρόπους, συμπεριφορές, επίπεδο διδασκαλίας ή ο,τιδήποτε άλλο;  Νιώθουν καλά με τις θέσεις τους οι άνθρωποι αυτοί;

Το ΙΕΠ, πού είναι; Κανείς δεν το πληροφόρησε για το πρόβλημα που εμφανίστηκε αρχές Ιουλίου με την ύλη; Ότι τα φροντιστήρια  δεν ακολούθησαν το ΦΕΚ, αφού περίμεναν αλλαγές και για να είναι «σίγουροι» προτίμησαν την πεπατημένη; Κανείς δεν τους είπε ότι σήμερα οι καθηγητές μπαίνουν στις τάξεις και πρέπει να είναι σαφές το τι διδάσκουν; Μην απαντήσει κανείς ότι ετοιμάζουν αναλυτικές οδηγίες, που θα έρθουν τέλος του μήνα. Είναι ΝΤΡΟΠΗ!

Οι οδηγίες θα έπρεπε να είναι στο σχολείο πριν πάνε οι καθηγητές. Έλεος πια με την κατάσταση αυτή!

Αλλά και αν (κάνανε και αυτοί διακοπές… ας το δεχτούμε αν και είναι απαράδεχτο επιχείρημα, δεν διδάσκουν σε σχολεία που ήταν κλειστά) δεν προλάβαιναν, θα μπορούσαν να στείλουν ένα έγγραφο με μόνο αντικείμενο τη σειρά τη ύλης και ας ερχόταν αργότερα οι αναλυτικές οδηγίες (και μετά μπορούν να απορούν και να διαμαρτύρονται γιατί οι καθηγητές τους γράφουν τους αγνοούν…).

Τέλος το Υπουργείο παιδείας.

(Προσοχή συνάδελφοι, μην σας ξεφύγει λέξη κριτικής απέναντι στο υπουργείο!!! Άλλαξαν οι εποχές που μας έφταιγε το υπουργείο και προσωπικά ο υπουργός για το παραμικρό…)

Δεν υπάρχουν σύμβουλοι, υπεύθυνοι, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποσπασμένοι ανευθυνοϋπεύθυνοι μέσα στο υπουργείο παιδείας που να γνωρίζουν την κατάσταση και να πληροφορήσουν την πολιτική ηγεσία να παρέμβει; Κανένας από τους συντονιστές που έκανε τις συγκεντρώσεις, δεν είχε πρόσβαση προς τα πάνω και δεν ενημέρωσε;  Δεν υπάρχει κανένας λόγος παρέμβασης και καθοδήγησης των εκπαιδευτικών; Τέτοια αδιαφορία; Εκτός και αν εννοούσε αυτήν την κατάσταση η κ. Υπουργός όταν μιλούσε για αυτονομία στα σχολεία. Μήπως άρχισε το έργο;

ΥΓ

Προφανώς δεν μπαίνω καθόλου στη λογική, τι θα ήταν προτιμητέο, ποια σειρά είναι καλύτερη από παιδαγωγική σκοπιά. Εδώ που φτάσαμε, νομίζω ότι ανακύπτουν άλλα σημαντικότερα ζητήματα…

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλημέρα

Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία από το υπουργείο παιδείας. Οι υπεύθυνοι επί του θέματος ολιγορούν. Το υπουργείο παιδείας οφείλει άμεσα να δώσει οδηγίες να καταλογίσει ευθύνες – υπεύθυνοι υπάρχουν – και να ζητήσει συγνώμη.

Ανδρέας Βαλαδάκης

Διονύση,

φαίνεται σαν να προτείνεις να ακολουθήσουμε το ΦΕΚ για να μη φανεί ότι ακολουθούμε τα φροντιστήρια. Νομίζω ότι κριτήριο πρέπει να είναι ό,τι θα βοηθήσει από διδακτική άποψη καλύτερα το μαθητή και στη συζήτηση να μη λάβουμε καθόλου υπόψη μας τα φροντιστήρια.