Με ποιο κεφάλαιο ξεκινάμε τη διδασκαλία της Φυσικής στη Γ’ Λυκείου;

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, την Δευτέρα στις 10/9/19 είχαμε μια πρόσκληση από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της περιοχής μας, για την ενημέρωση όσον αφορά την ύλη της φυσικής της Γ’ λυκείου, όπως όλοι οι ΠΕ04 ανά την επικράτεια πιστεύω. Η ενημέρωση αφορούσε την ύλη που πρόκειται να διδαχθεί, όπως ακριβώς αναφέρεται στο γνωστό ΦΕΚ . Οι απορίες μας φυσικά εστιάστηκαν στο νέο κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού, στο αν θα έχουμε ασκήσεις με κινήσεις ράβδων κλπ. Δεν υπήρξε όμως καμία απολύτως ενημέρωση από το ΙΕΠ και για να μην τα πολυλογώ, η όλη συζήτηση και ο προβληματισμός μας, κατέληξε κατά πλειοψηφία, στο ότι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο των κρούσεων (όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια) μέχρις ότου έρθουν περαιτέρω οδηγίες για την ύλη. Κάποιοι συνάδελφοι θεώρησαν φρόνιμο ότι θα ήταν καλύτερο να ξεκινήσουν με την σειρά που είναι αναγεγραμμένη η ύλη στο αντίστοιχο ΦΕΚ.

Θα ήθελα λοιπόν και τη δική σας γνώμη για το πώς πρέπει να ξεκινήσουμε, ή αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση για το θέμα αυτό. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

(Visited 5,333 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
28 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

πολλοί οι ανεύθυνοι Άρη…

είναι μέρες που το πιεστικό ερώτημα ταλανίζει τη Μέση Εκπαίδευση και ειδικά την “ευαίσθητη” Γ΄ Λυκείου: “ποια η σειρά διδασκαλίας της Φυσικής Κατεύθυνσης”;

και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός “αρμοδίου” ή “υπευθύνου”!

στερέψαμε φαίνεται, από αυτές τις ομοταξίες…

τί στο διάολο επιδημία αχρηστόπουλων έπεσε;

οι συνάδελφοί μου Φυσικοί συνεργάστηκαν σε κάθε Λύκειο και αντάλλαξαν απόψεις και αποφάσισαν, αλλά κάπως χωρίς κάλυψη, όμως:

ο κ. Διευθυντής έκανε κάποιο “χαρτί”να ρωτήσει τη σεβαστή προϊσταμένη αρχή ή “εγώ είμαι άλλης ειδικότητας πού να ξέρω”;

ο κ. Συντονιστής (ωρέ τι ΄ν τούτος, είδα τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του, παρακολουθεί, συντονίζει, καθοδηγεί, λέει…), που αντικατέστησε, νομίζω, τον Σχολικό Σύμβουλο, άλλη πονεμένη ιστορία αυτή, πήρε καμμία πρωτοβουλία ή “άσε θα μας πουν όταν μας πουν, αυτοί ξέρουν”;

οι κ.κ. Ινστρούκτορες του Π.Ι. (ή όπως λέγεται τώρα), με τους πολλούς τίτλους που διαθέτουν, προβληματίστηκαν να αποφασίσουν και να ενημερώσουν ή “ψειρίζουν τη μαϊμού” και, άρα, “δεν προκάνουν”;;

καλά, από τους συνωστιζόμενους στο Υπουργείο παρατρεχάμενους δεν έχω καμμία απαίτηση, βολέματος και ρουσφετακίου το ανάγνωσμα…

προφανώς και συνυπογράφω τα του Διονύση Μάργαρη, και με μεγαλύτερο θυμό, άλλωστε νωρίτερα είχα γράψει ανάλογα (“όμως, εκεί στο Υπουργείο, αφού διαπιστώνουν ότι υπάρχει προβληματισμός γιατί δεν στέλνουν μια ανακοίνωση”;)

και βέβαια, όλοι εμείς “εντός” και “εκτός” των “τειχών”, αφήνουμε τους ανεύθυνους στην ανυπαρξία τους και εξακολουθούμε να νοιαζόμαστε για τα ζουζούνια , για το μέλλον του τόπου…

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Με δεδομένο ότι μάθαμε από την… μόνη αρχή ενημέρωσης(yliconet) ότι στην Πάτρα τους είπαν ότι ενδέχεται να σταλεί οδηγία μέχρι τέλος του μήνα αποφασίσαμε σήμερα στο Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου να αλλάξουμε την σειρά και να διδάξουμε πρώτα τα Μαγνητικό πεδίο δηλ με τη σειρά του ΦΕΚ. 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σημερινή διευκρίνιση :

"Καλημέρα σας.

Λόγω επανειλημμένων ερωτημάτων συναδέλφων διευκρινίζουμε τα εξής:Μέχρι την πραγματοποίηση του σεμιναρίου,19-9-2019, οι συνάδελφοι ΠΕ04 της Γ΄ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα ακολουθούν με τη σειρά τα προγράμματα σπουδών Φυσικής,Χημείας,Βιολογίας Προσανατολισμού,όπως δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ στις 5-7-2019 και 2-8-2019.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Ο ΣΕΕ ΠΕ04 και Ο.Σ.του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής 

Παναγιώτης Πεφάνης ,Φυσικός Ph.D., M.Sc "

 

Μανώλης Δρακάκης
1 έτος πριν

Επιτέλους ένας ΣΕΕ ΠΕ04 ( 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής  ) κατάλαβε ότι υπάρχει λόγος να αναλάβει πρωτοβουλία και ευθύνη όπως επιβάλει ο ρόλος του και η νομοθεσία που τον περιγράφει και να στείλει γραπτή οδηγία.

Κάποιος άλλος αντί να αναλάβει την ευθύνη,  έβαλε τους συναδέλφους να βγάλουν οι ίδιοι το φίδι από την τρύπα  ώστε ο ίδιος να μην φαίνεται πουθενά.

Οι περισσότεροι  ΣΕΕ ανά την Ελλάδα  όπως φαίνεται "ποιούν τις νήσσες"… 

Κατά τα άλλα,  έχουν δίκιο ο Διονύσης και ο Βαγγέλης σε όλα.

Αυτοί  που ανάλαβαν να φέρουν σε πέρας μια μικρή αλλαγή στην ύλη της φυσικής και στο πρόγραμμα διδασκαλίας  αποδείχτηκαν απολύτως ανεπαρκείς και ανεύθυνοι.

Αναρωτιέμαι ύστερα απ' όλα αυτά , με τι κύρος και με τι θράσος θα παρουσιαστούν στον κλάδο για να δώσουν οδηγίες όταν και αν δεήσουν να τις συντάξουν.

Προσωπικά  και για λόγους αξιοπρέπειας ,  θα απέχω από κάθε σεμινάριο που θα γίνει για τον σκοπό αυτό.

 

 

 

Βαγγέλης Κουντούρης

Μανώλη, αν ήμουν "εντός" θα απείχα κι εγώ, και με πλακάτ ίσως…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Μερικές (ίσως όχι απαραίτητες) διευκρινήσεις.

Για τα φροντιστήρια και την αλλαγή της σειράς διδασκαλίας. Πολύ καλά κάνανε!!!

Και εγώ αν είχα φροντιστήριο, με την ευκολία που η πολιτεία λέει και ξελέει, θα επέλεγα να διδάξω κάτι σίγουρο το καλοκαίρι, παρά να διδάξω ένα μήνα εντατικά μια ύλη και στο τέλος να αφαιρεθεί. Ουδείς ψόγος!

Για την ευθύνη της χθεσινής ημέρας:

Η ευθύνη αποδόθηκε κατά σειρά, πρώτα και κύρια στους καθηγητές της τάξης. Έχουμε συνηθίσει και μας  είναι πολύ βολικό να φταίνε πάντα οι αποπάνω και εμείς να είμαστε οι σωστοί. Αλλά, δυστυχώς, δεν είναι αυτή η αλήθεια. Αν το δημόσιο σχολείο δεν το στηρίζουν καθημερινά με τη δουλειά τους οι εκπαιδευτικοί, τότε δεν έχει καμιά ελπίδα σωτηρίας. Οι ηγεσίες έρχονται και παρέρχονται, βγάζουν οδηγίες, διαταγές, οραματίζονται αλλαγές, αλλά αυτός που καλείται να τα υλοποιήσει όλα αυτά είναι ο εκπαιδευτικός της τάξης. Δεν μας φταίει κανένα ΙΕΠ και κανένα υπουργείο, αν βολευόμαστε να διδάξουν πρώτα την ύλη τα φροντιστήρια και εμείς στη λογική «αυτά τα ξέρετε… πάμε …» είτε να κοιτάμε πώς θα περάσει η ώρα, είτε να κάνουμε τα δικά μας…

Και βέβαια, κανένας  δεν πρόκειται να βγει να υποστηρίξει ότι δεν θα κάνει σωστά τη δουλειά του, την οποία θα αφήσει να κάνουν άλλοι, αντί γι΄ αυτόν. Θα ταχθεί με το μέρος εκείνης της άποψης, η οποία καταλήγει στην ίδια επιλογή για την σειρά  διδασκαλίας, αλλά η οποία ξεκινά από παιδαγωγικά κριτήρια!!!

Εκτός και αν μόνο εγώ συναντούσα, συναντώ και πληροφορούμαι καθημερινά για συναδέλφους που «δεν κάνουν τίποτα στην τάξη». Αν ισχύει αυτό, τότε πείτε ότι δεν έγραψα τίποτα…

Τέλος να κλείσω με κάτι πάνω στο σχόλιο του Θοδωρή. Χαίρομαι που ο κ. Παναγιώτης Πεφάνης, έστειλε αυτό το έγγραφο. Τον κ. Πεφάνη δεν τον γνωρίζω, δεν ξέρω αν είναι «καλός ή κακός» συντονιστής, σύμβουλος, καθοδηγητής… αλλά τη στιγμή αυτή κάνει, για μένα, το αυτονόητο. Αξίζει ένα μπράβο.

Βαγγέλης Κουντούρης

σχετικό μπράβο του αξίζει, Διονύση, σε σχέση, δηλαδή, με άλλους  που "αγοράζουν αγρόν", απόλυτο μπράβο, όμως, οχι, διότι τα σχολεία έχουν ανοίξει εδώ και 12 μέρες, έπρεπε να έχει παρέμβει νωρίτερα, ο προβληματισμός για τη σειρά διδασκαλίας ήταν γνωστό ότι είχε χτυπήσει "ταβάνι"…