Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κική Σιγάλα
1 έτος πριν

Καλημέρα Αντώνη

Τη λάθος απάντηση στη συγκεκριμένη άσκηση τη θυμάμαι από την β λυκείου …

Με είχε μπερδέψει πολύ τότε.

Αλλά ακόμα δεν έχω καταλάβει μέχρι ποια διαφορά το Μr θεωρείται παραπλήσιο

Μια απορία που ανέφερε και ο Κώστας σε μια προηγούμενη ανάρτηση

Και κάτι ακόμα, που σχετίζεται έμμεσα με άσκηση του βιβλίου

και αφορά τους αιθέρες.

Στο γνωστό βοήθημα,

σε ερώτηση αν το μόριο του CH3OCH3 είναι πολικό,

η απάντηση είναι ναι διότι δεν έχει ευθύγραμμη διάταξη.

Ενώ στην ερώτηση ποιες διαμοριακές δυνάμεις αναπτύσσονται 

μεταξύ των μορίων CH3OCH3, η απάντηση είναι διασποράς…

Οι δυνάμεις δεν θα έπρεπε να είναι διπόλου-διπόλου;

 

 

 

 

Καμβίσιος Ευάγγελος
Απάντηση σε  Κική Σιγάλα

και μάλιστα διόλου αμελητέα δεν είναι η διπολική ροπή του διμεθυλαιθέρα, 1,30 D

Διαμαντοπουλου Ναντια

Υπάρχει περίπτωση να βάλουν στις Εξετάσεις κατι τόσο δύσκολο΄;

Κώστας Χαρκοπλιάς
1 έτος πριν

Προσπαθούμε να βρούμε τους απόλυτους κανόνες που θα απαντάνε με απόλυτη επιτυχία όλες τις ερωτήσεις που αφορούν στις διαμοριακές δυνάμεις

Μάλλον είναι αδύνατον γιατί το θέμα είναι πολυπαραγοντικό

<<Όσο αυξάνει η Mr στα μη πολικά μόρια αυξάνει το ΣΖ>>

Βr2(Mr=160)   ΣΖ= 58,8 οC

CCl4 (Mr=156) ΣΖ=76,72οC  !!!

Και επαναφέρω κι εδώ το ερώτημα: Αυτές οι παραπλήσιες Mr που διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε μέχρι πόσο πρέπει να διαφέρουν για να τις θεωρούμε παραπλήσιες;

Κική Σιγάλα
1 έτος πριν

Εγώ πάντως νιώθω πολύ άσχημα όταν με ρωτούν οι μαθητές μου ποια διαφορά Mr θεωρείται παραπλήσια

και δεν μπορώ να δώσω σαφή απάντηση…

Επειδή αναφέρατε το 2-βουτένιο, γενικά τους υδρογονάνθρακες δεν τους θεωρούμε μη πολικά μόρια;

(λόγω μικρής πόλωσης C-H)

Και μια τελευταία διευκρίνηση όσον αφορά την προηγούμενη απορία μου:

Στους αιθέρες έχουμε δ.δ. διπόλου-διπόλου, οπότε η απάντηση στο βοήθημα είναι λάθος;

 

Φιλλένια Σιδέρη
1 έτος πριν

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΕΧΩ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ comment image?dl=0)

ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΕΠΙΛΥΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΥΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Ο ATKINS, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ

ΧΗΜΕΙΑΣ. 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ κατα την γνώμη μου ΕΙΝΑΙ: 

1. Η αποσπασματικότητα της ύλης και η ελλιπής υποδομή γνώσεων που δεν επιτρέπουν να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ολοκληρωμένα (ελλείψεις  σε γνώσεις δεσμών, θεωρία VSEPR, 

2. Η υπερβολή, ο εξυπνακισμός  και η σχολαστικότητα στην εξέταση, η οποία ξεπερνά κατά πολύ τις ερωτήσεις της γενικής χημείας.

 

Σοφία Κουτσούκου
1 έτος πριν

Καλησπέρα, η διατύπωση της άσκησης του βιβλίου είναι λανθασμένη. Έπρεπε να έδινε την σειρά των σημείων ζέσεως και να ζήταγε να εξηγηθεί ή αντί για χλώριο να είχε φθόριο. Ας ελπίσουμε ότι αν μπει στις εξετάσεις ένα αντίστοιχο θέμα να μπορεί να λυθεί σωστά με τις γνώσεις των μαθητών.