Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κική Σιγάλα
26/09/2019 9:42 ΠΜ

Καλημέρα Αντώνη

Τη λάθος απάντηση στη συγκεκριμένη άσκηση τη θυμάμαι από την β λυκείου …

Με είχε μπερδέψει πολύ τότε.

Αλλά ακόμα δεν έχω καταλάβει μέχρι ποια διαφορά το Μr θεωρείται παραπλήσιο

Μια απορία που ανέφερε και ο Κώστας σε μια προηγούμενη ανάρτηση

Και κάτι ακόμα, που σχετίζεται έμμεσα με άσκηση του βιβλίου

και αφορά τους αιθέρες.

Στο γνωστό βοήθημα,

σε ερώτηση αν το μόριο του CH3OCH3 είναι πολικό,

η απάντηση είναι ναι διότι δεν έχει ευθύγραμμη διάταξη.

Ενώ στην ερώτηση ποιες διαμοριακές δυνάμεις αναπτύσσονται 

μεταξύ των μορίων CH3OCH3, η απάντηση είναι διασποράς…

Οι δυνάμεις δεν θα έπρεπε να είναι διπόλου-διπόλου;

 

 

 

 

Διαμαντοπουλου Ναντια

Υπάρχει περίπτωση να βάλουν στις Εξετάσεις κατι τόσο δύσκολο΄;

Κώστας Χαρκοπλιάς
26/09/2019 11:17 ΜΜ

Προσπαθούμε να βρούμε τους απόλυτους κανόνες που θα απαντάνε με απόλυτη επιτυχία όλες τις ερωτήσεις που αφορούν στις διαμοριακές δυνάμεις

Μάλλον είναι αδύνατον γιατί το θέμα είναι πολυπαραγοντικό

<<Όσο αυξάνει η Mr στα μη πολικά μόρια αυξάνει το ΣΖ>>

Βr2(Mr=160)   ΣΖ= 58,8 οC

CCl4 (Mr=156) ΣΖ=76,72οC  !!!

Και επαναφέρω κι εδώ το ερώτημα: Αυτές οι παραπλήσιες Mr που διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε μέχρι πόσο πρέπει να διαφέρουν για να τις θεωρούμε παραπλήσιες;

Καμβίσιος Ευάγγελος
Απάντηση σε  Κική Σιγάλα

και μάλιστα διόλου αμελητέα δεν είναι η διπολική ροπή του διμεθυλαιθέρα, 1,30 D

Κική Σιγάλα
27/09/2019 12:51 ΜΜ

Εγώ πάντως νιώθω πολύ άσχημα όταν με ρωτούν οι μαθητές μου ποια διαφορά Mr θεωρείται παραπλήσια

και δεν μπορώ να δώσω σαφή απάντηση…

Επειδή αναφέρατε το 2-βουτένιο, γενικά τους υδρογονάνθρακες δεν τους θεωρούμε μη πολικά μόρια;

(λόγω μικρής πόλωσης C-H)

Και μια τελευταία διευκρίνηση όσον αφορά την προηγούμενη απορία μου:

Στους αιθέρες έχουμε δ.δ. διπόλου-διπόλου, οπότε η απάντηση στο βοήθημα είναι λάθος;

 

Φιλλένια Σιδέρη
27/09/2019 7:56 ΜΜ

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΕΧΩ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ comment image?dl=0)

ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΕΠΙΛΥΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΥΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Ο ATKINS, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ

ΧΗΜΕΙΑΣ. 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ κατα την γνώμη μου ΕΙΝΑΙ: 

1. Η αποσπασματικότητα της ύλης και η ελλιπής υποδομή γνώσεων που δεν επιτρέπουν να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ολοκληρωμένα (ελλείψεις  σε γνώσεις δεσμών, θεωρία VSEPR, 

2. Η υπερβολή, ο εξυπνακισμός  και η σχολαστικότητα στην εξέταση, η οποία ξεπερνά κατά πολύ τις ερωτήσεις της γενικής χημείας.

 

Σοφία Κουτσούκου
27/09/2019 11:10 ΜΜ

Καλησπέρα, η διατύπωση της άσκησης του βιβλίου είναι λανθασμένη. Έπρεπε να έδινε την σειρά των σημείων ζέσεως και να ζήταγε να εξηγηθεί ή αντί για χλώριο να είχε φθόριο. Ας ελπίσουμε ότι αν μπει στις εξετάσεις ένα αντίστοιχο θέμα να μπορεί να λυθεί σωστά με τις γνώσεις των μαθητών.

Χριστίνα Tσιούφη
04/10/2019 2:00 ΠΜ
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Συνάδελφοι εχω την εξης ερώτηση:Καπου διάβασα οτι τα συμμετρικά πολικά μορια ειναι πιο συμπαγή (σφαιρικα ), διευθετούνται καλύτερα στο χώρο,, αρα αναπτυσσουν  ισχυρότερες διαμορ δυνάμεις και  αυξάνεται το σζ. Πχ η  νεοβουτανόλη   εχει μεγαλύτερο σζ από την 1 βουτανόλη. Επίσης αλλού  διαβασα οτι η 1 πεντανόλη εχει  πολύ μεγαλύτερο σζ από την νεοπεντανόλη επειδη : εκτός των δ.υ. που υπάρχουν και στις 2 , στην ευθύγραμμη παιζουν σπουδαίο ρόλο και οι London . TEΛΙΚΑ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ;;Τι λέμε στους μαθητες?