Ένας ιδιοκτήτης καντίνας σε παραλία, αγόρασε μια θερμική συσκευή με στοιχεία κανονικής λειτουργίας 220V, 2200W. Η καντίνα χρησιμοποιούσε γεννήτρια στρεφόμενου πλαισίου, εμβαδού A = 0,5√2 m2, με Ν = 100 σπείρες και εσωτερική αντίσταση RΠ = 2Ω, μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης μέτρου Β = 0,2Τ. Τη χρονική στιγμή t = 0, που άρχισε η λειτουργία της γεννήτριας το εμβαδικό διάνυσμα ήταν ομόρροπο με την ένταση του μαγνητικού πεδίου.
α) Ποια είναι η μέγιστη ένταση του ρεύματος κανονικής λειτουργίας της συσκευής και η αντίστασή της;
β) Ποια έπρεπε να είναι η μέγιστη ΗΕΔ επαγωγής του στρεφόμενου πλαισίου για να λειτουργεί κανονικά η συσκευή;
γ) Με ποια γωνιακή ταχύτητα πρέπει να στρέφεται τότε το πλαίσιο της γεννήτριας; Γράψτε τις χρονικές εξισώσεις της εναλλασσόμενης ΗΕΔ και της αντίστοιχης τάσης στα άκρα της γεννήτριας και κάνετε τις γραφικές παραστάσεις τους σε κοινό σύστημα βαθμολογημένων αξόνων.
δ) Γράψτε την εξίσωση που δίνει τη στιγμιαία ισχύ που καταναλώνει η συσκευή και κάνετε την αντίστοιχη γραφική παράσταση σε βαθμολογημένο σύστημα αξόνων για 2 περιόδους λειτουργίας.
ε) Ποιες χρονικές στιγμές στη διάρκεια μιας περιόδου η στιγμιαία ισχύς είναι p = 3300W;
στ) Η περιστροφή του πλαισίου της γεννήτριας γίνεται με τη βοήθεια βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει κατανάλωση 2,8L/h. Αν γνωρίζουμε ότι η θερμαντική αξία της βενζίνης είναι 35ΜJ/L, ποια είναι η % απόδοση της γεννήτριας;
Καλησπέρα Ανδρέα.
Άλλη μια πλούσια (για εναλλασσόμενο..) άσκηση, όπου από τον υδροστρόβιλο, περάσαμε στη βενζίνη!
Καλησπέρα Διονύση. Σε ευχαριστώ. Πλούσια για να …κρύψουμε λίγο την διατιθέμενη ποσότητα και κυρίως ποιότητα ύλης.
Μια παράγραφο μετά το τέλος της ύλης, βρίσκονται οι γεννήτριες. Δεν έχει δύσκολα …Μαθηματικά, γιατί να μην είναι στην ύλη; Μάλιστα εκεί υπάρχει και η φωτογραφία από πυρηνικό εργοστάσιο. Μήπως η Πυρηνική είναι απαγορευμένη μορφή ενέργειας για τον Έλληνα Μαθητή; Μήπως Πυρηνική σημαίνει Μαγική;
Και μια παράγραφο παρακάτω μπαίνουμε στα …άδυτα του φορτιστή ενός κινητού, με την ανόρθωση. Μυστηριώδεις απαγορευμένες έννοιες…
Καλησπέρα Ανδρέα.
Με τις δύο τελευταίες αναρτήσεις σου, μάλλον εκφράζεις ενδόμυχες επιθυμίες σου να ζήσεις μελλοντικά σε.. αγρόκτημα, εφαρμόζοντας τις γνώσεις σου!!
Πέρα από την πλάκα, οι ασκήσεις σου στο εναλλασσόμενο ρεύμα, είναι πλήρεις και έπρεπε να διδάσκονται!
Είναι και μια σύνδεση με την ύλη της Φυσικής Β Λυκείου, και αναβάθμιση της. Αρκεί να τεθεί και θέμα στις εξετάσεις που να άπτεται πραγματικών στοιχείων της καθημερινότητάς μας!
Να είσαι πάντα καλά.
Καλησπέρα και σε σένα Πρόδρομε. Σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.
Έχω το κακό συνήθειο να μη μπορώ να δω ξεκομμένα τα διάφορα κεφάλαια Φυσικής. "Ένα αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα". Πόσα Φυσικά Φαινόμενα κρύβονται κάτω από αυτήν την πρόταση και σε ποιες τάξεις διδάσκονται;
Συμφωνώ μαζί σου. Θα έπρεπε να δίνουν Πανελλαδικές σε όλη την ύλη του Λυκείου. Νάσαι καλά.