Έργα και δυναμικές ενέργειες

1) Μια σφαίρα κρέμεται στο άκρο νήματος, όπως στο σχήμα. Σε μια στιγμή ασκείται πάνω της μια σταθερή κατακόρυφη δύναμη μέτρου F=4Ν και την επιταχύνει μέχρι να φτάσει στη θέση Β, όπου (ΑΒ)=0,5m, όπου η δύναμη καταργείται.

i) Πόση είναι η δυναμική ενέργεια της σφαίρας στη θέση Α;

ii) Πόση ενέργεια μεταφέρθηκε στη σφαίρα, μέσω του έργου της δύναμης F;

iii) Η κινητική ενέργεια της σφαίρας στη θέση Β είναι:

α) ΚΒ<2J,   β) ΚΒ=2J,    γ) ΚΒ>2J

iv) Αν η σφαίρα σταματά την άνοδό της στη θέση Γ, να βρεθεί η μεταβολή της δυναμικής ενέργειας της σφαίρας μεταξύ των θέσεων Α και Γ.

v) Αν η σφαίρα έχει μάζα 1kg, να υπολογιστεί η ταχύτητα της σφαίρας τη στιγμή που επιστρέφει στην αρχική της θέση Α (πριν τεντωθεί το νήμα…)

2) Σε λείο μονωτικό οριζόντιο επίπεδο έχει στερεωθεί ακλόνητα ένα σημειακό φορτίο Q. Μια μικρή φορτισμένη σφαίρα συνδέεται με το φορτίο Q  με αβαρές και μονωτικό νήμα, ενώ φέρει φορτίο q1. Σε μια στιγμή ασκείται πάνω της μια σταθερή οριζόντια δύναμη μέτρου F1=2Ν, η οποία την επιταχύνει μέχρι να φτάσει στη θέση Β, όπου (ΑΒ)=0,2m, όπου η δύναμη καταργείται.

i) Πόση είναι η δυναμική ηλεκτρική ενέργεια της φορτισμένης σφαίρας στη θέση Α;

ii) Πόση ενέργεια μεταφέρθηκε στη σφαίρα, μέσω του έργου της δύναμης F;

iii) Η κινητική ενέργεια της σφαίρας στη θέση Β είναι:

α) ΚΒ< 0,4J,   β) ΚΒ= 0,4J,    γ) ΚΒ> 0,4J

iv) Αν η σφαίρα σταματά την κίνησή της στη θέση Γ, να βρεθεί η μεταβολή της δυναμικής ενέργειας της σφαίρας μεταξύ των θέσεων Α και Γ.

v) Αν η σφαίρα έχει μάζα 0,2kg, να υπολογιστεί η ταχύτητά της, τη στιγμή που επιστρέφει στην αρχική της θέση Α (πριν τεντωθεί το νήμα…).

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Έργα και δυναμικές ενέργειες
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Έργα και δυναμικές ενέργειες

(Visited 555 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
2 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Καλημέρα Διονύση. Στη Β΄Λυκείου το έλλειμμα γνώσης είναι μεγάλο στο θέμα της Ενέργειας και της διατήρησής της. Το αντίστοιχο κεφάλαιο της Α΄γίνεται στο τέλος της σεζόν και βιαστικά. Το ΘΜΚΕ χρησιμοποιείται μηχανικά και πολλοί αποφεύγουν την ΑΔΜΕ, αφού πολύ απλά δεν ξέρουν πότε να την πάρουν… Φταίμε βέβαια και εμείς που υπερβάλλουμε με ασκήσεις Κινηματικής και κόβουμε πολύτιμο χρόνο από την Ενέργεια.
Η ανάρτησή σου είναι πολύ καλή για μαθητές Β΄Θετικής, αφού εφαρμόζεις την ΑΔΕ, εξηγώντας την σε δυο διαφορετικά πεδία, οπότε φαίνεται και η αξία της, Από παιδιά της Β΄θεωρητικής δυστυχώς δε νομίζω ότι θα μπορούσε να γίνει κατανοητή. 
Ίσως η διατύπωση "Πόση είναι η δυναμική ενέργεια" θα ήταν καλύτερα "Μπορείτε να υπολογίσετε τη δυναμική ενέργεια;" γιατί ο μαθητής μπαίνει σε διαδικασία υπολογισμού ψάχνοντας δεδομένα. Εκτός αν αυτό ακριβώς θέλεις να κάνει…