Δυο παράλληλα σύρματα οδηγοί αμελητέας αντίστασης είναι τοποθετημένοι οριζόντια και απέχουν μεταξύ τους απόσταση l . Οι αγωγοί βρίσκονται σε κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης μέτρου B και τα δυό άκρα τους συνδέονται μέσω αντιστάτη αντίστασης R……………
Καλημέρα Μανώλη.
Δυνατή περίπτωση, με μη αναμενόμενα… ενδιάμεσα.
Δεν φανταζόμουν ότι η δύναμη Laplace που αντιτίθεται στην κίνηση, τελικά έχει κατεύθυνση ίδια με την ταχύτητα κέντρου μάζας!!!
Και όμως έτσι είναι…
Καλημέρα Διονύση
Ούτε και εγώ το φανταζόμουν. Είχα αρχικά ξεκινήσει με τη τη δύναμη Lapl;ace να είναι αντίθετη της ταχύτητας του κέντρου μάζας αλλά στην πορεία και μετά από ταλαιπωρία μου φανερώθηκε το μη αναμενόμενο!
Καλημερα !
Μανωλη εχει πολυ ενδιαφερον το θεμα σου !
Με προβληματιζουν ομως καποια πραγματα . Ο κύλινδρος – ραβδος σαν στερεο θα κινειται μεταφορικα προς τα δεξια και ταυτοχρονα θα περιστρεφεται ωρολογιακα . Επομενως αυτο οδηγει σε αυξηση της μαγνητικης ροης οποτε η δυναμη Laplace θα εχει φορα τετοια ωστε να αντισταθει στο αιτιο που την προκαλεσε δηλαδη προς τα αριστερα, με σημειο εφαρμογης το CM. Εκτιμω δηλαδη οτι ολος ο κυλινδρος θα διαρεεται απο ρευμα και οχι μονο το εκαστοτε ευθυγραμμο τμημα της παραπλευρης επιφανειας του που ειναι σε επαφη με τους παραλληλους οδηγους . Το ρευμα "τρεχει" σε ολη την επιφανεια του και κλεινει κυκλωμα μεσω των σημειων επαφης του κυλινδρου με τους οδηγους .
Καπως ετσι το σκεφτομαι αυτη την στιγμη …..
Καλημέρα Κώστα
Και εγώ κάνω κάποιες δεύτερες σκέψεις γιαυτό μετακίνησα το θέμα σο φόρουμ για συζήτηση.
Καλημέρα συνάδελφοι
Καλημέρα Μανώλη
Δεν έχω τελειώσει την μελέτη ( διαβάζω πολυ αργά και δύσκολα )
αλλά κόλλησα στη Αρχική γωνιακή επιτάχυνση … Αφού η F ασκείται στο ανώτερο σημείο , γιατί η ροπή της είναι Fρ και όχι F2ρ ; Εγώ βλέπω αρρχική γωιακή επιτάχυνση 4F/mρ .
Εξαιρετική ιδεα … συνεχίζω την μελέτη
Ξέχασέ το βλακεία μου. Ροπή ως προς κέντρο είναι Fρ.
Τριβή δεν υπάρχει …
Α … μάλιστα !
τώρα την είδα όλη και είδα και τα σχόλια …
Ναι μάλλον όλος ο κύλινδρος ( ή τέλος πάντων όλη η παράπλευρη επιφάνειά του ) θα διαρρέεται από ρεύμα.
Οι κατακόρυφες συνιστώσες των ταχυτήτων δεν μας ενδιαφέρουν. ΑΛΛΑ
με βάση ποιες ταχύτητες υπολογ'ιζεται η δύναμη Λαπλάς; Φαντάζομαι με την ταχύτητα του κέντρου μάζας ή όχι ;
Δεν ξέρω θέλει μάλλον ιδιαίτερη ανάλυση για να αποδειχθεί ότι μετρά η ταχύτητα του κέντρου μάζας …
Ρε για δε κάτι μυστήρια ;!
Καλημέρα Μανώλη. Πολύ ωραία ιδέα για να συνδυαστούν τα δύο κεφάλαια. Έχω όμως μία απορία. Μας ενδιαφέρει η μεταφορική κίνηση του κυλίνδρου. Η acm έχει κατεύθυνση δεξιά. Γιατί τότε o κύλινδρος κινείται προς τα αριστερά; Δες εδώ και ένα i.p.
Καλησπέρα
Πολύ όμορφη και απαιτητική άσκηση!
Μια απορία: Καθώς ο κύλινδρος κινείται προς τα δεξιά λόγω της επίδρασης της δύναμης F το κατώτατο σημείο του κυλίνδρου έχει ταχύτητα προς τα αριστερά. Για στοιχειώδη μετατόπιση το σημείο αυτό που εφάπτεται με τους αγώγιμους οδηγούς θα έχει ανεβεί προς τα πάνω και κατά συνέπεια δεν θα βρίσκεται πια σε επαφή.
Συνεπως θα έχουμε εμφάνιση ΗΕΔ από επαγωγή λόγω αύξησης της μαγνητικής ροής γιατί ο κύλινδρος θα κινείται προς τα δεξιά και το σημείο επαφής θα αλλάζει συνεχώς άρα αυτή η προς τα αριστερά ταχύτητα θα είναι ανίκανη για τη μείωση ροής. Τελικά η Laplace κατά αυτόν τον τρόπο θα είναι προς τα αριστερά ώστε να αντιτίθεται στο αίτιο.
Καλησπέρα και πάλι
Ακόμα κι αν υποθέσουμε πως δεν υπάρχουν άλλες ροπές ( που μάλλον υπάρχουν ), η (κατανομή καθ' ύψος των οριζόντιων ταχυτήτων της επιφάνειας του Κύλίνδρου φαίνεται πως ήταν κάπως έτσι:
Πολύ φοβάμαι ότι αυτό σημαίνει κατανομή καθ' ύψος των ρευμάτων . Εγώ …. εγκαταλείπω
Θα περιμένω την εξέλιξη της συζήτησης σας με ενδιαφέρον…