Διαγράμματα κίνησης: αξιολόγηση μαθητών της Β΄ Γυμν.

Οι μαθητές μελέτησαν στο εργαστήριο την κίνηση μεταλλικού σφαιριδίου μέσα σε παραφινέλαιο, χωρισμένοι σε ομάδες των τριών. Η αλουμινένια διάταξη που στηρίζει τον διαφανή σωλήνα με το σφαιρίδιο έχει μήκος 60cm. Η μία από τις οκτώ διατάξεις περιείχε γλυκερίνη για να αναδειχθεί ποιοτικά η λειτουργία του υγρού στη διαμόρφωση του είδους της κίνησης, δηλαδή με οριακή ταχύτητα.

Η ευθύνη της εργαστηριακής διδασκαλίας ανήκει και στους δύο υπογράφοντες ενώ ο σχεδιασμός & η κατασκευή των οκτώ διατάξεων αποτελούν αναφαίρετο προνόμιο το ενός μας. Πρόκειται για μια εύκολη ταυτοποίηση.

Το αξιολογικό φύλλο διερεύνησε τις ικανότητες των μαθητών να αναπαράγουν την επεξεργασία μετρήσεων που ελήφθησαν κατά την εργαστηριακή άσκησή τους. Παράλληλα, αξιολόγησε τις δυνατότητές τους να μελετούν σχετικά πιο σύνθετα διαγράμματα κίνησης τα οποία αντιμετώπισαν σε ασκήσεις που χειρίστηκαν στην τάξη.

Με μεγαλύτερη σαφήνεια,

τα δεδομένα του πρώτου μέρους αποτελούν καταγραφές μιας από τις οκτώ εργαστηριακές ομάδες και η επεξεργασία είχε περαστεί στα φ.ε. τους κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής άσκησης. Όσο για τα ερωτήματα του δευτέρου μέρους, αυτά είχαν δουλευτεί, ακριβώς τα ίδια, στην τάξη. Οι μαθητές είχαν εργαστηριακή εμπειρία χάραξης διαγραμμάτων από την Α Γυμνασίου.

Το εργαστήριο εξελίχθηκε σε ένα συνεχόμενο δίωρο και διευκολύνθηκε και από τους δυο υπογράφοντες. Οι μαθητές το αντιμετώπισαν θετικά.

Το απαιτητικότερο τμήμα της αξιολόγησης, αυτό δηλαδή που πρόβλεπε σύγκριση δύο κινήσεων, οπωσδήποτε δυσκόλεψε περισσότερο τους μαθητές. Ο Μ.Ο. της βαθμολογίας των δύο τμημάτων που εφαρμόστηκε η διδασκαλία ήταν το 14. Το 10% των μαθητών απέδωσε αρνητικά στην αξιολόγηση, και στα εργαστηριακά και στα τυπικά ερωτήματα, σκιαγραφώντας τα όρια των συγκεκριμένων διδακτικών παρεμβάσεων.

το αξιολογικό φύλλο

Γ. Γάτσιος & Γ. Φασουλόπουλος

(Visited 582 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης
2 έτη πριν

Πολύ καλό!

("μικρές" παρατηρήσεις: στην 4 ζητείται Δx/Δt και στην 7 να γραφούν οι  υ

γιατί οι τιμές του χρόνου στο 5 δεν αφήνονται "ελεύθερες";

το "γιατί" στην 9 σημαίνει πώς το διαπιστώνετε ή πώς το εξηγείτε;

η ερώτηση 4 έπρεπε να είναι υποσύνολο της 2

η ερώτηση 8 είναι άνω του μετρίου σε δυσκολία)

 

Βαγγέλης Κουντούρης
2 έτη πριν

όχι δεν βρήκα εκφραστικό λάθος, φίλε, άλλως…

(και ένα δικό μου "μικρό παράπονο": αφού το γνωρίζεις ότι, όπως και ο Γιάννης, αθεράπευτα "άρρωστος" είμαι με τα πειράματα, άρα, αν, την επόμενη φορά, καιρού, αλλά και, κυρίως, γιατρού, επιτρέποντος "βάλε μια φωνή"…) 

Βασίλειος Παππάς
2 έτη πριν

Θέματα και για την α΄ λυκείου. ή όχι? Εξάλλου  υπάρχει αντίστοιχη πειραματική δραστηριότητα.

Να ξεφύγουμε από το στερεότυπο "δίνεται κινητό κλπ…."