Από ένα διάγραμμα δυναμικού…

Μια μικρή φορτισμένη σφαίρα, φέρει θετικό φορτίο (q>0) και κινείται ευθύγραμμα μέσα σε ένα ηλεκτροστατικό πεδίο, περνώντας από το σημείο Ο (στη θέση x=0) έχοντας κινητική ενέργειας Κο=0,04J. Στο διπλανό διάγραμμα δίνεται το δυναμικό κατά μήκος της ευθείας x, πάνω στην οποία κινείται η σφαίρα.

i) Η κινητική ενέργεια της σφαίρας τη στιγμή που διέρχεται από το σημείο Α, στη θέση x1, έχει τιμή:

α) Κ1=0,03J,    β) Κ1=0,04J,   γ) Κ1=0,05J.

ii) Η κινητική ενέργεια της σφαίρας τη στιγμή που περνά από το σημείο Β, είναι ίση:

α) Κ2=0,03J,     β) Κ2=0,04J,      γ) Κ2=0,05J.

iii) Ένας συμμαθητής σας υποστηρίζει ότι μεταξύ των σημείων Α και Β υπάρχει ένα σημείο, στο οποίο η ένταση του πεδίου είναι μηδενική. Να εξετάσετε αν έχει ή όχι δίκιο.

iv) Με βάση τις παραπάνω τιμές κινητικής ενέργειας που επιλέξατε, μπορείτε να υπολογίσετε το φορτίο q της σφαίρας;

v) Αν το δυναμικό στο σημείο Γ, έχει τιμή VΓ=7.000V, να εξετάσετε αν η σφαίρα θα φτάσει ή όχι στο σημείο Γ.

Η κίνηση της σφαίρας γίνεται στο κενό και δεν δέχεται άλλες δυνάμεις, πέρα από την δύναμη του πεδίου.

Απάντηση:

 ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Από ένα διάγραμμα δυναμικού…
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Από ένα διάγραμμα δυναμικού…

(Visited 1.058 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

"Εκπάγλου καλλονής!"  που γράφει και ο Γιάννης Μαρής…συγγνώμη Κυριακόπουλος…

Ζητούνται όμως μαθητές να…… διδαχθεί

Κρατείται για τον προσανατολισμό…που είναι ακόμα  "ψαρωμένοι" 

 

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Πράγματι Μάργαρη    πρέπει να ήσουν στα high σου όταν την  σκέφτηκες.

Μια επιπλέον ερώτηση. «Ανήκει στην πραγματική ζωή  ή στους  αφαιρετικούς  τύπους ασκήσεων ;»

Αν έλεγες ότι είναι το δυναμικό σε μια περιοχή μέσα σε έναν κρύσταλλο, θα αύξανε οπωσδήποτε το ενδιαφέρον των μαθητών ή θα τους βοηθούσε στην λύση ;

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

υποθέτω ότι η, χωρίς ιδιαίτερα ευφυή προσαρμογή, επιλογή ως περιβάλλοντος εφαρμογής της συγκεκριμένης διδακτικής πρότασης ενός κρυσταλλικού πλέγματος, θα αποτελούσε παραδειγματικά κακή πρακτική ενθουσιώδους αλλά άπειρου “ινδιάνου των STEM”

η συγκεκριμένη όμως πρόταση Άρη, φαίνεται να έχει επίγνωση της αφαίρεσης που διαχειρίζεται, αφού προβαίνει στην αναλογία φορτίου στο συγκεκριμένο ηλεκτροστατικό δυναμικό με την κίνηση μιας σφαίρας σε κατακόρυφη ελλειψοειδή τροχιά εντός ομογενούς πεδίου βαρύτητας

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Προφανώς ο Διονύσης έχει υπόψη του την αναλογία ηλεκτρικού βαρυτικού  ή  έχει επίγνωση της αφαίρεσης που διαχειρίζεται.

Όμως,  Γιώργο, αν την έδινε σε εξετάσεις μάλλον δεν μπορούσε να βάλει και την σημείωση,, αν την έκανε στην τάξη του, και μάλιστα  με τα δυο κομμάτια της, τότε δεν χρειαζόταν κανέναν κρύσταλλο ή άλλη επιλογή ως περιβάλλοντος εφαρμογής της, για να ανήκει στην πραγματική ζωή.

Αυτό σκέφτομαι.

Ξενοφών Στεργιάδης

Καλό μεσημέρι, Διονύση εξαιρετικό θέμα, διαβάζοντας τα σχόλια των Άρη και Γιώργου- γνωστοί ουτοπιστές και οι δύο- το πρώτο που σκέφθηκα ήταν το εμβληματικό έργο του Thomas More "Περί της καλλίστης Δημοκρατίας της ευρισκομένης εν τη νήσω Ουτοπία" πιο απλά "Ουτοπία". Μαθητές που τελειώνουν το Λύκειο έχουν θέματα προπαίδειας.Καλλίτερα να ξαναγυρίσω στον Τ.More, (1478-1535) ,Άγγλος επιφανής κληρικός , εισαγγελέας και κηδεμόνας του Ερρίκου του 8ου μέχρι την ενηλικίωση του.Πολέμιος της Μεταρρύθμισης , αρνήθηκε να συμμετάσχει στην απόσχιση από την Καθολική Εκκλησία και τη δημιουργία της Αγγλικανικής Εκκλησίας από τον Ερρίκο τον 8ο( με σκοπό να μπορέσει να χωρίσει την Αικατερiνη της Αραγωνίας και να παντρευτεί την Άννα Μπολέυν). Πρόλαβε και τον αγιοποίησε το 1935 ο πάπας Πίος ο 11ος , τον ανακήρυξε προστάτη των πολιτικών(!), πριν προλάβουν να τον "αρπάξουν" οι "άλλοι" που πολύ εκτίμησαν τις απόψεις του εναντίον της ιδιοκτησίας , όπως αυτές περιγράφονται στην "Ουτοπία". Αυτά.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Καλημέρα Ξενοφώντα.

Φαντάζεσαι να αξιολογούσε το ελληνικό υπουργείο παιδείας, με βάση  τους σχεδιασμούς  της  κας  υπουργού.  τον Thomas More  με βάση  τα αποτελέσματα των διδαχών του στον μαθητή του   Ερρίκο τον 8ο ;

Ας θυμίσουμε   δε ότι πριν το αγιοποιήσει   ο  Πίος ο 11ος   τον  περιποιήθηκε ο μαθητής του.  Με διαταγή του  την 1 Ιουλίου 1535 δικάστηκε για την άρνησή του   να δεχτεί ένα κοσμικό πρόσωπο ως κεφαλή της θρησκείας. και στις 6 Ιουλίου αποκεφαλίστηκε. Η κεφαλή του στήθηκε σε πάσαλο στην  γέφυρα του Λονδίνου και παρέμεινε εκεί έναν ολόκληρο μήνα, μέχρι που αποκρεμάστηκε κατόπιν εξαγοράς από την θυγατέρα του.

Και…….

Έναν παγκόσμιο χάρτη που δεν εμφανίζει την Ουτοπία δεν αξίζει ούτε να τον κοιτάξεις, γιατί αφήνει έξω τη μοναδική χώρα στην οποία καταλήγει πάντα η Ανθρωπότητα. Κι όταν καταλήξει εκεί η Ανθρωπότητα, κοιτάξει γύρω της και δει μια καλύτερη χώρα, ανοίγει πανιά. Η πρόοδος είναι η υλοποίηση κάθε ουτοπίας.

                                                                                                                                                        Όσκαρ Ουάιλντ  

 

Υ.Σ.   Περί ιδιοκτησίας όταν βρεθούμε δια  ζώσης, σεβόμενοι το ylikonet.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

καλό μεσημέρι παιδιά

είναι προνόμιο να φιλοξενούνται συζητήσεις που αφορούν τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα από μια ανάρτηση που είναι “τόση – όση”

ας μην αφήσουμε να την φορτώσουν με κρυσταλλογραφικά μπιχλιμπίδια, θα μοιάσει με λατέρνα

ούτε να την στεγνώσουμε στην εκδοχή των τριών φορτίων, θα σταφιδιάσει σαν μεσήλικας σε αναγκαστική δίαιτα

ακόμα, ας μας συγχωρέσει ο άγιος Τόμας Μορ, αλλά παρά την σοφία του κι’ αυτός βαρύς της πέφτει   

Ξενοφών Στεργιάδης

Συμμορφούμενος με την υπόδειξη του Γιώργου θα αυτοπεριοριστώ λέγοντας μόνον ότι η διαχρονία του Ορθόδοξου δόγματος οφείλεται στο ότι προτείνει το ρεαλιστικά ανεκπλήρωτο.