Στόχος της συγκεκριμένης εργαστηριακής άσκησης είναι να προσδιορίσουμε πειραματικά τη σχετική μοριακή μάζα (Mr) μιας αέριας χημικής ένωσης. Η συγκεκριμένη πειραματική διαδικασία μπορεί να απλοποιηθεί ώστε να πραγματοποιηθεί από μαθητές Α΄ Λυκείου μετά τη διδασκαλία της καταστατικής εξίσωσης ιδανικών αερίων.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο ΕΔΩ.
Η προσαρμογή της συγκεκριμένης πειραματικής διαδικασίας για την Α΄ Λυκείου μπορεί να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα παρακάτω:
(Visited 1,150 times, 1 visits today)
Καταπληκτικό!
Ευχαριστώ Γιάννη!
Αυτό το πείραμα ζητήθηκε να πραγματοποιηθεί από τους μαθητές στον πειραματικό διαγωνισμό EUSO των ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω και Δυτικής Αττικής.
Αντώνη μπράβο σας ! Πολύ όμορφο πείραμα ! Η συμφωνία πειραματικής και θεωρητικής τιμής πολύ κοντα (και το βουτάνιο στον αναπτήρα θα περιέχει σίγουρα και προσμίξεις). Τέλειο !
Ευχαριστώ πολύ φίλε Παναγιώτη!
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους υπεύθυνους των ΕΚΦΕ:
Αγίων Αναργύρων, Χρήστο Γεωργόπουλο
Αιγάλεω, Μιχάλη Φιλιόγλου και
Δυτικής Αττικής, Χρήστο Δέδε
για την τιμή που μου έκαναν να βάλω τα θέματα Χημείας στους προκριματικούς αγώνες για την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών 2020.
Καλημέρα Αντώνη.
Πέρα από την πραγματοποίηση και τα αποτελέσματα, που είναι … σχεδόν τέλεια, εντύπωση προκαλεί η σύλληψη
Πολύ καλή ιδέα!!!
Καλημέρα Αντώνη. Συγχαρητήρια για την ιδέα και την υλοποίησή της!
Διονύση και Αποστόλη σας ευχαριστώ!
Ελπίζω να βοηθήσει στο τέλος του βίντεο η επεξεργασία των πειραματικών δεδομένων.
Επίσης θα ανεβάσω σε λίγο και τη μετατροπή της πειραματικής διαδικασίας ώστε να είναι κατάλληλη για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Αυτό γίνεται εύκολα αν αφαιρέσεις από το θεωρητικό μέρος το τμήμα των μερικών πιέσεων και τη τάσης ατμών και της μέτρησης της εξωτερικής πίεσης..
Ο σκοπός μου είναι αυτό το πείραμα να μπορεί να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια από τους μαθητές και να μπορεί να ολοκληρωθεί η επεξεργασία των μετρήσεων μέσα σε μια διδακτική ώρα.
Αντώνη,
απ’ τις δημόσιες εντυπωσιακές επιδείξεις
έχεις περάσει σε δραστηριότητες,
που φάνταζαν άπαιχτες στο σχολικό εργαστήριο,
προτείνοντας μια υλοποιήσιμη εκδοχή τους
ζηλεύω και την σύλληψη και τη λιτή παρουσίαση
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο!
Ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε όλους τους συναδέλφους.