Σ-Λ για τις συνδεσμολογίες αντιστατών, Γ΄ Γυμνασίου.

Εδώ υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις τύπου σωστό – λάθος πάνω στις συνδεσμολογίες αντιστατών, για τη Γ Γυμνασίου.

(Visited 1,404 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Πολύ καλές Δημήτρη!

Θα υποθέσουμε σε όλες ιδανική πηγή;

Διονύσης Μάργαρης
Admin
11 μήνες πριν

Καλησπέρα Δημήτρη.

Θα συμφωνήσω με το Γιάννη, ότι είναι όλες καλές, αλλά θα μου επιτρέψεις να επιλέξω τις δύο πρώτες.

Αν κάποιος μαθητής (όχι μόνο Γ΄Γυμνασίου…) μπορεί να απαντήσει σωστά τα ερωτήματα πάνω στα δύο πρώτα κυκλώματα, δείχνει ότι έχει κατανοήσει, σε πολύ καλό επίπεδο, τις συνδεσμολογίες…

Γιώργος Φασουλόπουλος
Editor

να περάσουν όλες στην τάξη;

(ΣΛ)

Λάθος να μην το επιχειρήσω

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Πολύ καλές ερωτήσεις που στοχεύουν στο ουσιαστικό….

Αλλά…..είναι να τραβάς τα μαλλιά σου για να μην πω να χάνεις τα μυαλά σου….

Στις ερωτήσεις 9-12, βλέπω 8 και 6 αντιστάτες σε διάφορες συνδεσμολογίες….

Δηλαδή στη Γ' Γυμνασίου, δεν υπάρχει ο περιορισμός των τριών αντιστατών;

Θα μου πεις βέβαια, στο Γυμνάσιο δίνουν και τη Φυσική, στο Λύκειο δίνουν Πολιτική Παιδεία….

Έτσι και αλλιώς, η Β' Λυκείου είναι κάτι σαν το Διδυμότειχο στο γνωστό τραγούδι….

Τρύπα στην γεωγραφία το Διδυμότειχο, τρύπα στο σχολείο η Β' Λυκείου…. 

 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Editor

Καλημέρα Δημήτρη.

Πράγματι πολύ καλές  . Του Θοδωρή την παρατήρηση περί του πλήθους των R θα έκανα κι εγώ , όχι ότι με ενοχλεί αλλά οι "διαταγές" βάζουν όριο…Πάντως έχουμε υπ'όψιν ότι και πρόσφατα στον "Αριστοτέλη" 2019 και στον του 2014  υπήρξε πλήθος R άνω του ορίου. Θα μου πείτε άλλο το 'να κι άλλο τ'άλλο!

Στις 9 και 10 καλό είναι να γνωρίζουν τα παιδιά ότι " ν όμοιες R σε παράλληλη σύνδεση ισοδυναμούν με  Rολ=R/ν " για να ξεμπλέξουν γρήγορα αλλιώς …μπλέκουν. 

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

πολύ καλή, Δημήτρη

το έχω ξαναγράψει: "όλα τα λεφτά" είναι το Γυμνάσιο, πεδίον δόξης λαμπρόν για να δείχνει ο διδάσκων τρόπο και δρόμο στον μαθητή να πάει "λίγο ψηλότερα", ιδιαίτερα όταν κάποιοι παρατρεχάμενοι ασχετόπουλοι, επιλέγουν τον πάτο του βαρελιού…

(όποιος ενδιαφέρεται εδώ μια άσκηση που διαπραγματευόμουν "ζωντανά" και με κατευθυνόμενη καθοδήγηση για τρεις, περίπου, δεκαετίες στο 1ο Γυμνάσιο Ιλίου)

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα κύριε Σκλαβενίτη, βρίσκω απόλυτα λογικό, ακόμα και στο δικό σας σχολείο,

το γεγονός ότι δεν υπήρξε μαθητής να απαντήσει σωστά όλες τις ερωτήσεις.

Όσο γι αυτό που γράφετε:

" μπορούμε να προσθέτουμε αντιστάτες και το ρεύμα να αυξάνεται 
έρχεται σε αντίθεση με την κοινή λογική (αντίσταση σημαίνει δυσκολία)"

είναι απόλυτα κατανοητό….

Ακόμα και όταν δείχνεις πως η παράλληλη σύνδεση έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη

ισοδύναμη αντίσταση και από την μικρότερη των συνδεόμενων αντιστατών,

δυσκολεύονται να προβλέψουν τι θα συμβεί σε κυκλώματα που βάζουμε-βγάζουμε

αντιστάτες…. Όταν το υπολογίζουν τελικά, δείχνουν έκπληξη….

Ο περιορισμός του αριθμού των συνδεόμενων αντιστατών μέχρι τρεις στο Λύκειο,

οδηγεί σε απόλυτη τυποποίση του τρόπου σκέψης και σε συνταγές "Νικολάου Τσελεμεντέ"

Το πρόβλημα στα δικά μας σχολεία είναι η ανομοιογένεια των τάξεων

Όμως, γι αυτό το 10% των μαθητών που μπορούν "να πάνε παραπέρα" νομίζω αξίζει να ανεβάζουμε

τον πήχη….Αν δε το κάνουμε, θα μείνουν χαρούμενοι και "άριστοι" στο μικρόκοσμο

της τάξης τους που δεν είναι όμως αυτό που θα συναντήσουν και θα ανταγωνιστούν

στη συνέχεια….

Γι αυτό προσωπικά εκτιμώ κάθε προσπάθεια "ανόδου του πήχη" αρκεί βέβαια αυτό

να υποστηρίζεται και από το μάθημα στη σχολική τάξη….

Όταν οι συνθήκες μου επιτρέψουν, σκοπεύω να δώσω τις ερωτήσεις στη δική μου τάξη

της Β' Λυκείου….Θα είμαι πολύ ευχαριστημένος αν έχω τα ίδια αποτελέσματα

με τη δική σας Γ' Γυμνασίου…. Το σίγουρο είναι πως θα έχω πολύ γκρίνια από την πλειοψηφία….

Όμως έστω και για δύο αξίζει….