Αν και συγκοινωνούντα δοχεία…

Το κλειστό δοχείο του σχήματος περιέχει νερό σε ύψος h, πάνω από το οποίο έχει εγκλωβιστεί μια ποσότητα αέρα, ενώ πολύ κοντά στον πυθμένα του υπάρχει μια μικρή οπή που κλείνεται με τάπα. Το δοχείο έχει συνδεθεί με ανοικτό κατακόρυφο σωλήνα, στον οποίο το νερό έχει ανέβει μέχρι ύψος Η.

i) Η πίεση του εγκλωβισμένου αέρα στο πάνω μέρος του δοχείου, έχει τιμή:

α) p1 < pατμ,   β) p1 = pατμ,   γ)  p1 > pατμ.

όπου pατμ η ατμοσφαιρική πίεση, στο εξωτερικό του δοχείου.

ii) Ανοίγουμε την τάπα και αποκαθίσταται μια μόνιμη ροή. Η ταχύτητα εκροής του νερού είναι ίση:

Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας θεωρώντας το νερό ασυμπίεστο ιδανικό ρευστό, ενώ η βάση του δοχείου έχει πολύ μεγαλύτερο εμβαδόν από το αντίστοιχο της οπής.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Αν και συγκοινωνούντα δοχεία…
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Αν και συγκοινωνούντα δοχεία…

(Visited 1,884 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
45 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Όχι, αν το κάνεις βγαίνει τέρας. Ούτε λίγο ούτε πολύ (αν υπονοείς ίδιες διατομές και υψόμετρα) θα βγάλεις ίδιες ταχύτητες, κάτι που μπορεί να μην ισχύει. Μπορεί ο κάτω σωλήνας να τροφοδοτείται από "ψηλή" δεξαμενή. Τότε θα βγάλεις σαχλαμάρες αν εφαρμόσεις την σχέση μεταξύ Α και Β.

Όμως πέραν αυτών, κάτι δύσκολο όπως τα θέματα αυτά καθίσταται μάλλον εύκολο για μαθητές.

Δηλαδή θα τολμήσει κανείς να βάλει θέμα στο οποίο δύο οιαδήποτε σημεία δεν συνδέονται με τη σχέση Μπερνούλι;

Αν προβλέπω σωστά κάθε άσκηση είναι τυφλοσούρτης. Συνδέω με τη σχέση οιαδήποτε σημεία και καταλήγω σε σωστό αποτέλεσμα!

Όταν μάλιστα το βιβλίο περιέλαβε πλάκες που ανασηκώνονται τι έχει να φοβηθεί ένας μαθητής;