Ο πολυέλαιος – άσκηση για τη Β Γυμνασίου

Θα αντέξουν τα σύρματα τον πολυέλαιο;

Μια δραστηριότητα με σκοπό να πεισθούν οι μαθητές ότι οι γνώσεις της Β’ τάξης αρκούν για τη λύση ενός δύσκολου προβλήματος. Και να αναγνωρίσουν – επίσης – τη σημασία της εικόνας.

Περισσότερα εδώ.

(Visited 732 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Γραφικά Δημήτρη;

Γνωρίζουν όμοια τρίγωνα;

Υ.Γ.

Οι πρόσφατες αντιστασιακές ασκήσεις σου δυσκόλεψαν τα παιδιά της Β΄Λυκείου.

Άρεσαν όμως και τράβηξαν την προσοχή όλων!

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

γραφικά Γιάννη,

το θεώρημα του Θαλή και η ομοιότητα, στη Γ Γυμνασίου

Δημήτρη, οι παράλληλες συνδέσεις που πρότεινες, έπιασαν τόπο στις τάξεις μου. Αποτέλεσαν το πεδίο που δοκιμάστηκε η ανίχνευση ισοδυναμικών περιοχών σε συνδυασμό με τις όμοιες τιμές των ολικών αντιστάσεων στις διάφορες περιπτώσεις που πρότεινες

ψύλλοι στ' άχυρα

στο καινούργιο ερώτημα, σε ρεαλιστικές συνθήκες, μάλλον δεν θα προλάβει να σπάσει το συρματόσχοινο, αφού συνήθως είναι πιο ευάλωτη η περιοχή εξάρτησής του απ την οροφή. Ίσως το όριο αντοχής να έπρεπε να μετατοπιστεί εκεί 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Οι δυνάμεις:

Screenshot-1

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Τα προηγούμενα για ένα κιλό. Για πολυέλαιο 30 κιλών:

Screenshot-2

Βλέπουμε δηλαδή τα σημεία στήριξης να δέχονται δυνάμεις όσες θα δέχονταν αν κρεμόμουν εγώ κατακόρυφα από αυτά.

Λαζαρος Λατσκος
1 έτος πριν

πολυ καλη δραστηριοτητα για τους μαθητες της Β γυμνασιου

με σχεδιασμο και υπολογισμο της συνισταμενης των δυο μεγιστων δυναμεων των συρματων (σχεδιασμενων με κλιμακα)

Για να μπορεσουν να καταλαβουν  την αξια του σχηματος στη φυσικη.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα Δημήτρη. 

Γραφικά λέω κι εγώ για β΄Γυνασίου, αρκεί να μπορούν να αναλύσουν την αντίθετη του βάρους στα σχοινιά και με σχέση cm-N θα βρουν πως απαιτείται όριο συρμάτων άνω των 1050Ν η 105 κιλά.

Πάντως εγώ μια φορά και έναν καιρό τα έβαλα να κρεμιούνται στο μονόζυγο ξεκινώντας με τα χέρια κατακόρυφα και σιγά σιγά να τα ανοίγουν…crying Νομίζω κατάλαβαν

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Το σκοινί το μετράνε με χαρακάκι (υπό κλίμακα φυσικά)  και το βρίσκουν περίπου 7,1 m.

Καταλαβαίνουν ότι κάθε δύναμη πρέπει να είναι περίπου 3,5 φορές μεγαλύτερη από το βάρος, δηλαδή 1.050 Ν.

Απόλυτη ακρίβεια στο i.p. που έστειλα, όμως περιττή.

Αυτά είναι έξω από την κουλτούρα μας και μας φαίνεται περίεργο πως θα περάσουν σε παιδιά χωρίς τριγωνομετρικούς αριθμούς.

Βαγγέλης Κουντούρης
1 έτος πριν

καλησπέρα σε όλους

ίνα πληρωθεί, δια της δραστηριότητας του Παντελή, το ρηθέν του Καίσαρος "αποκλείεται το σχοινί να είναι οριζόντιο", διότι τότε οι τάσεις του θα ήταν άπειρες

Δημήτρη υψηλός ο στόχος για Β΄ Γυμνασίου, είχα δοκιμάσει παρόμοια (ανεμόμετρο του Daloge) με μικρή επιτυχία ως εξής: σχεδιαζουμε πάνω στο σύρμα δύναμη 5Ν με κλίμακα 1cm/1N, άρα "φαίνεται 5cm

αναλύουμε γραφικά τη δύναμη σε δύο συνιστώσες

υπολογίζουμε γραφικά την κατακόρυφη συνιστώσας της

βρίσκουμε το διπλάσιο της συνιστώσας

κάνουμε απλή μέθοδο: αν η δύναμη είναι 5Ν το διπλάσιο της συνιστώσας είναι τόσο, αν είναι 800Ν πόσο; και αν το πόσο είναι μικρότερο από 300Ν καλώς

Βαγγέλης Κουντούρης
1 έτος πριν

ε, χμ, μικρότερο, όπως λέμε ίσο…