Διαγώνισμα Γ΄ Γυμν. Κυκλώματα και ένα θέμα Coulomb

 

Στο παρακάτω κύκλωμα φαίνεται ο τρόπος σύνδεσης τριών αντιστατών. Οι τιμές των αντιστάσεών τους είναι R1= 60 Ω , R2 = 20 Ω και R3= 5 Ω. Αν γνωρίζετε ότι η τάση που επικρατεί στα άκρα της πηγής είναι 100 Volt, να υπολογίσετε τα παρακάτω ερωτήματα με την ενδεδειγμένη σειρά.

Διαβάστε τη συνέχεια…

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ωραία θέματα!

Μοιάζουν τελικά με τα θέματα της Β΄ Λυκείου.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους

καλώς ήλθες Άγγελε (και καλή αρχή, υποθέτω νέος στην υπηρεσία)

έχω κάποιες παρατηρήσεις

Α1 θεωρώ ότι καμμία απάντηση δεν είναι σωστή, διότι το ανάλογο ή το αντιστρόφως ανάλογο το δείχνει ο νόμος και όχι ο ορισμός, υποθέτω θεωρείς σωστή τη γ, αλλά, ούτως ή άλλως, ποιο είναι το φορτίο;

Α2 πολύ καλή

Α3 γιατί δεν είναι (που πράγματι δεν είναι) σωστή, κατ΄αναλογίαν με την Α1 και η α;

Β1 “δυνάμεις” στην αρχή και “δύναμη” μετά;

“τί θα συμβεί” είναι γενικό, θα έπρεπε να γράψουν και ότι π.χ. η διεύθυνση δεν αλλάζει;

γιατι στο α “διπλασιάσουμε” και στο β “υποδιπλασιάσω”;

Β2 στο β η ίδια πρόταση εμπεριέχει και θεωρία και άσκηση

γ “το σημείο Α” το ρεύμα δεν διαρρέει σημείο, διαρρέει κύκλωμα σε κάποιο σημείο

δ ομοίως για “τα σημεία”

Γ1 καλό (αλλά απορία: γιατί 32 και όχι π.χ. 5;)

Γ2 καλό, αλλά δεν καλύπτει εν μέρει το Β2;

Δ πολύ καλό και χρήσιμη η υπόδειξη (αλλά γιατί αλλάζεις το ρήμα “να βρεθεί” στα δ και ε;), μια λίγο πιο δύσκολη παρόμοια άσκηση εδώ

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα στη νησίδα.

Ερωτήματα βάσης για τα γυμνασιόπαιδα ,που απαιτούν τη γνώση της αντίστοιχης θεωρίας αλλά και κατανόηση του μαθηματικού λογισμού περί αναλόγου και αντιστρόφως τοιούτου που θέλει προσεχτική διατύπωση…

Βαγγέλη σύμφωνος με τις φυσικομαθηματικές παρατηρήσεις (για τις γλωσσικές αναφοράς …φωνής καταλαβαίνω μεν αλλά…) . Βέβαια «η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει» .Γιατί  …λες η "Α2 πολύ καλή" … και συμφωνώ ως προς το στόχο που σκοπεύει ,όμως όταν την πρωτοδιάβασα είπα μα είναι δυνατόν η R να εξαρτάται από την τάση; Αυτό το «όταν η τάση είναι …η αντίσταση είναι… » μου ακούγεται ολίγον α…φύσικο.

Θα πρότεινα Άγγελε : ΄΄ Η αντίσταση ενός μεταλλικού αγωγού σε σταθερή θερμοκρασία είναι R= … και η τάση που εφαρμόζεται σ’αυτήν είναι V=…  Αν στα άκρα του αγωγού εφαρμοστεί τάση …κ.λ.π.΄΄

Να είστε καλά

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Παντελή

βέβαια και έχεις δίκιο, δεν το πρόσεξα διότι μου άρεσε η "μπλόφα", εναλλακτικά αντί για "όταν" θα ήταν "στα άκρα του οποίου…"

η βασική μου ένσταση ήταν για το Α1, πέρασα λίγο χαλαρά τα επόμενα… 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Για το Α1 δεν κατάλαβα τι εννοείς Βαγγέλη.

Σκέφτομαι ότι η ένταση του ρεύματος είναι αντιστρόφως ανάλογη του χρόνου που απαιτείται ώστε να περάσει δεδομένο φορτίο από κάποια διατομή. Δηλαδή σκέφτομαι ότι θέλω να περάσει φορτίο 10 C. Αν περνάει σε χρόνο Δt η ένταση είναι Ι. Αν περνάει σε χρόνο 2 Δt η ένταση είναι Ι/2. Αν περνάει σε χρόνο κ.Δt η ένταση είναι Ι/κ. 

Τι δεν καταλαβαίνω;

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους

Γιάννη, τώρα το είδα !

(χαζολογώ στο fb…)

εννοώ το ότι κάθε αποτέλεσμα εξαρτάται από τις (μεταβλητές) αιτίες που το φτιάξανε οι οποίες, και μόνον αυτές, "δικαιούνται να ομιλούν", και όχι κάθε άλλη που "έτυχε" να συνυπάρξει με το μέγεθος

το μέγεθος ένταση ηλεκτρικού ρεύματος το γεννάει η τάση που εφαρμόζεται στα άκρα του και το επηρρεάζει η αντίστασή του (που είναι κατασκευαστικό στοιχείο) και η θερμοκρασία

εν ολίγοις του χρόνου που περνάει "δεν του πέφτει λόγος" για την ένταση, απλά πιστοποιεί τις συνέπειές της (όλο αιρέσεις είμαι, εξασφαλισμένη την έχω την κόλαση, και τώρα με τον κορωνοτέτοιον είναι και κοντά…)