Η κίνηση μόλις πάψει η άσκηση δύναμης

1)  Ένα σώμα σύρεται σε οριζόντιο επίπεδο, με την επίδραση μιας σταθερής οριζόντιας δύναμης F, κινούμενο με σταθερή ταχύτητα υ1, μέχρι τη χρονική στιγμή t1, όπου η δύναμη παύει να ασκείται στο σώμα.

i) Το σώμα εμφανίζει τριβή με το επίπεδο ή όχι;

ii) Μετά τη στιγμή t1, ποια γραμμή η (α), η (β) ή η (γ) παριστά την ταχύτητα του σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο;

Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας.

2) Δύο σώματα Α και Β της ίδιας μάζας, σύρονται σε δύο οριζόντια επίπεδα με την επίδραση δύο σταθερών οριζοντίων δυνάμεων F1 και F2, όπου F1 > F2 με την ίδια ταχύτητα υ2. Αν κάποια στιγμή t2 παύουν να ασκούνται οι δυνάμεις F1 και F2, ποιο από τα παρακάτω διαγράμματα παριστά τις μεταβολές των ταχυτήτων των δύο σωμάτων, σε συνάρτηση με το χρόνο;

Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Η κίνηση μόλις πάψει η άσκηση δύναμης
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Η κίνηση μόλις πάψει η άσκηση δύναμης

(Visited 544 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση. Σε ευχαριστούμε που συνεχίζεις να δίνεις τέτοιες αναρτήσεις για την Α΄ τάξη, κόντρα στην υπάρχουσα μαθησιακή κατάσταση. Μια εξαιρετική άσκηση που αναλύει στην ουσία, ένα πείραμα. Ο μαθητής πρέπει να γνωρίζει τον 1ο και 2ο Νόμο Newton και να βγάλει συμπεράσματα από διαγράμματα, γνωρίζοντας τη φυσική τους σημασία. 
Ο μέσος μαθητής της Α΄είναι σχεδόν ανίκανος να κάνει κάτι τέτοιο, αφού δεν έχει καταλάβει την έννοια της συνάρτησης και η κριτική του ικανότητα είναι απενεργοποιημένη, αφού θεωρεί ότι θα πάρει αυτοδίκαια το 16 ή 17. 
(Στην παιδαγωγική συνεδρίαση ασχολήθηκε ο σύλλογος διδασκόντων μία ώρα με τις επιδόσεις ενός τμήματος της Α΄, με χαρακτηρισμούς όπως …αναλφαβητισμός! Στη βαθμολογία τους οι συγκεκριμένοι επικριτές έχουν μέσο όρο τμήματος 16,3 ενώ ο γράφων έπιασε μετά βίας το 13.)
Νάσαι καλά!

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση. Η ροή μπορεί να αντιστραφεί, αν χρησιμοποιηθεί κάποια "αντλία". Είδες αυτό το άρθρο;
Τέρμα τα 10άρια “φούσκες” στα Δημοτικά και τα 20άρια με το “τσουβάλι” στα Γυμνάσια και Λύκεια
Ίσως πρέπει να το βάλουμε στο φόρουμ για συζήτηση, γιατί δε μου φαίνονται σαν απλές "σκέψεις" της υπουργού, αφού θα χρησιμοποιείται και ως μέθοδος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού…

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα Διονύση, η συγκεκριμένη ανάρτηση θα δοθεί αύριο ως εργασία στους μαθητές

της Α' Λυκείου, με μια μικρή αλλαγή….αφού μας πρόδωσες κάνοντας χρήση του όρου "επιβράδυνση"

Ανδρέα, ….. "στο ίδιο έργο θεατές" πολλάκις