Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Σωτήριο έτος 1231

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Σωτήριο έτος 1231…όχι τι έτος έχουμε…; Α ναι, 2020. Και όμως στο περιοδικό της Ένωσης Ελλήνων φυσικών βλέπουμε άρθρο το οποίο ξεκινά ως εξής:

“Οι φοιτητές των τμημάτων φυσικής των Πανεπιστημίων, οι μαθητές Λυκείου κλπ, με την εκτέλεση του απλού αυτού πειράματος που κοστίζει ελάχιστα χρήματα, εύκολα μπορούν να αποδείξουν, ότι η θεωρία της Σχετικότητας είναι λάθος!”

Και προχωράει αναφέροντας δυο αξιώματα της Ειδικής Θεωρία Σχετικότητας και πως αποδεικνύεται ότι κανένα εκ των δυο “δεν ισχύει μέσα στη φύση”.

Το θέμα με ισχυρισμούς αυτού του τύπου στη φυσική είναι το ίδιο με αντίστοιχες δηλώσεις στο πλαίσιο της εξελικτικής θεωρίας. Αν υπήρχαν όντως αποδείξεις που καταρρίπτουν μια εδραιωμένη επιστημονική αρχή όπως η θεωρία της εξέλιξης ή η Ειδική Θεωρία Σχετικότητας, αυτές οι αποδείξεις θα έπαιζαν νυχθημερόν σε κάθε site, επιστημονικό κανάλι και σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Θα το ξέραμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την επικοινωνία της επιστήμης μέσα σε λίγα λεπτά πόσο μάλλον άτομα που ασχολούνται με τη φυσική επαγγελματικά. Το να υπάρχει λοιπόν τέτοια απόδειξη θαμμένη μόνο στο περιοδικό της ΕΕΦ είναι πρακτικά αδύνατο….

πηγή.

(Visited 3,648 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
50 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Και μετά την χιουμοριστική προσέγγιση, αναρωτιέμαι: 
Αντί να βρούμε τρόπους να ανεβάσουμε το νοητικό επίπεδο των μαθητών, με γλώσσα που θα εκλαϊκεύει αλλά δε θα καρατομεί την επιστήμη, βρίσκουμε τρόπους για να υποβιβάσουμε το επίπεδο της Φυσικής στο δάπεδο;
Σε τι στοχεύει αυτή η πρακτική; Διότι εφόσον επαναλαμβάνεται πρόκειται για στοχευμένη ενέργεια. Σε αγράμματους – αλλά με δεξιότητες – μαθητές, που έρχονται από το Δημοτικό μη γνωρίζοντας διαίρεση και τονισμό;
Που θα ξέρουν Ρομποτική και Χειροτεχνία; (Στο Φινλανδικό μοντέλο μαθαίνουν και Ραπτομηχανική…)
Η Φυσική είναι η έκφραση του Πολιτισμού μας και δεν επιτρέπεται να την υποβαθμίζουμε εμείς οι ίδιοι που την υπηρετούμε.
Ντροπή!  
Ποιος αλήθεια χρηματοδότησε το συγκεκριμένο φυλλάδιο; 

Τίνα Νάντσου
Τίνα Νάντσου (@tinanantsou)
1 έτος πριν

To κείμενο με προσβάλει ως γυναίκα και ως επιστήμονα.

Δεν θελω να σχολιασω τιποτα παραπανω.

Ελπιζω αυτο το κειμενο να μην πηγαινει στα σχολεια.

Έλεος.

Νίκος Ανδρεάδης
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Ανδρέα σωστά (κατά τη γνώμη) μου επισημαίνεις,
ότι το βασικό ερώτημα είναι:
Σε τι στοχεύει αυτή η πρακτική;

Ας γράψω και εγώ τη γνώμη μου η οποία μπορεί να είναι σωστή
ή λανθασμένη διότι δεν έχω απτές αποδείξεις.

Τρία τινά μπορεί να συμβαίνουν στην εκπαίδευση και όχι μόνο στη φυσική:
Αυτοί που προωθούν τις ανοησίες και τις χαρούμενες δράσεις,
χωρίς παιδαγωγικό στόχο είναι:
α. Άσχετοι (ή γράψε κάτι αντίστοιχο).
β. Εγκάθετοι που εκτελούν έργο κατά παραγγελία.
γ. Και τα δύο παραπάνω ταυτόχρονα (για να μην ξεχνάμε και τις ταυτόχρονες κινήσεις).

Αν ισχύει το α, υπάρχει σωτηρία.
Αν ισχύει το β, δεν υπάρχει σωτηρία.
Αν ισχύει το γ, τότε… (γράψε ότι θέλεις).
 

Γρηγόρης Μπουλούμπασης
1 έτος πριν

Καλησπέρα. Το όλο θέμα έχει ξεφύγει πλέον από το αν αυτά που δημοσιεύει η ΕΕΦ είναι επιστήμη ή αρλούμπες .

Το θέμα είναι ότι λένε σε παιδιά ότι ένα κορίτσι κλείνει τις πύλες (κάθε παιδί καταλαβαίνει ποιες είναι αυτές οι πύλες) όταν πλησιάζει ο πολυορκητής (προφανώς καταλαβαίνουν ποιός είναι αυτός) και ανοίγουν όταν απομακρύνεται άρα τα κορίτσια δεν ξέρουν τι θέλουν και ίσως όταν λένε ΟΧΙ κάνουνε νάζια και εννοούν ΝΑΙ.

Πιστεύω ότι αυτοί που τα έγραψαν αυτά δεν το έκαναν επίτηδες, και δεν κατάλαβαν τι λένε.

Για αυτό είναι υποχρέωση όλων μας σε κάθε σχολείο να ελέγχουμε οτιδήποτε υλικό δίνεται στους μαθητές και φυσικά πρώτα από όλα να έχει την έγκριση του υπουργείου.

Για την ΕΕΦ θα πω μόνο ότι λυπάμαι  για μια ακόμη φορά .

Θοδωρής Παπασγουρίδης
1 έτος πριν

«Η Θεωρία της Σχετικότητας είναι λάθος»

Αυτό αναγγέλλεται θριαμβευτικά σε περιοδικό με άρθρα του. Συγκλονιστική είδηση που –αν συνοδευόταν από επιστημονικές αποδείξεις– θα μπορούσε να προκαλέσει επιστημονική αλλά και εκπαιδευτική επανάσταση παγκοσμίως σε μόλις λίγα λεπτά της ώρας από τη δημοσίευση των άρθρων. Μάλιστα το περιοδικό καλεί τους εκπαιδευτικούς, φοιτητές φυσικής και μαθητές λυκείου (!) της χώρας να ενημερωθούν, για να κηρύξουν ίσως πρώτοι την επανάσταση.

Δυστυχώς, επιτροπή, που το περιοδικό αναφέρει ως επιστημονική, δεν προστάτευσε φοιτητές και μαθητές και επέτρεψε -άκριτα;- τη δημοσίευση των άρθρων. Άρθρων που αν είχαν έστω και ψήγματα επιστημονικής απόδειξης θα ήταν η πρώτη είδηση παγκοσμίως.

Δυστυχώς, επίσης, που το Υπουργείο Παιδείας δεν προστατεύει τους μαθητές αφού επιτρέπει να διανεμηθεί το περιοδικό σε μαθητές κατά τη διάρκεια πανελλήνιου διαγωνισμού φυσικής που ενέκρινε να γίνει στα σχολεία όλης της χώρας.

Προφανώς πρόκειται για το περιοδικό «Physics News» (τεύχη 28 και 30) που εκδίδει το σωματείο Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνέχεια ίσως αμφισβήτησης και της θεωρίας της εξέλιξης (βλ. το άρθρο «Η Θεωρία της Εξέλιξης και η δυσπιστία για την επιστήμη» που δημοσιεύεται στην Καθημερινή της 13-02-2020).

Τα Τμήματα Φυσικής όλης της χώρας έχουν προειδοποιήσει, πρόσφατα, για τα φαινόμενα παραεπιστήμης που συνεχίζονται.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα παιδιά.

Περίμενα την Τίνα να αντιδράσει μετά την δημοσίευση. Είδα ότι το είχε κάνει πολύ νωρίτερα στον δικό της χώρο. Με απασχολούν οι αντιδράσεις των κυριών μια και, μη έχων χρηματίζει κυρία, δεν έδωσα σημασία στην "αλληγορία". Δεν σκέφτηκα ότι κυρίες θα θιγούν. δεν είναι μόνο κυρίες αλλά και άρρενες που μιλούν για σεξιστικό κείμενο.

Το θέμα έχει διπλό ενδιαφέρον. Είχα σκεφτεί να γράψω κάτι αλλά το ανέβαλα.

Θα το κάνω. Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ. Είμαι απλώς άλλης γενιάς,

Έφηβος επί Χούντας και όχι την δεκαετία του 90.

Μανώλης Δρακάκης
Μανώλης Δρακάκης (@manolisdrakakis)
1 έτος πριν

Η κατρακύλα της ΕΕΦ δεν έχει τελειωμό. 

Έφτασε αισίως,  μέχρι και να προτείνει σεξιστικά κείμενα για την δήθεν εκλαΐκευση της φυσικής!

Ταυτόχρονα επισημοποιεί  απόψεις κατά της θεωρίας της σχετικότητας που κανένα πανεπιστήμιο δεν έχει υιοθετήσει και κανένα επίσημο περιοδικό φυσικής δεν έχει δημοσιεύσει. 

Είναι κατά συνέπεια μη έγκυρες επιστημονικά.

Εννοείται ότι  τα έντυπα με τα δημοσιεύματα αυτά δεν έχουν θέση στα σχολεία.

Τουλάχιστον αυτό είναι στο χέρι μας. 

Όσων τουλάχιστον από εμάς σεβόμαστε ακόμα τον ρόλο μας και την επιστήμη  μας.

Είμαι σίγουρος ότι είμαστε πολλοί.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Το πρώτο μου κείμενο περιορίζεται στην Φυσική. Τα σχετικά με το σεξιστικόν του κειμένου αύριο.

Ο κανόνας του Λεντζ χρησιμοποιεί νοητικά σχήματα του τύπου:

-Το πηνίο για να αποφύγει το πλησίασμα του μαγνήτη δημιουργεί έναν πόλο αντίθετο αυτού που πλησιάζει. Οπότε….

Κάποιες φορές αυτό τροποποιείται σε κάτι πιο «ανθρωπομορφικό»:

-Θέλοντας το πηνίο να εμποδίσει τον μαγνήτη να το πλησιάσει…..

Ως εάν το πηνίο σκέφτεται ή αντιδρά ενστικτωδώς.

Κάποιοι μπορεί να βάλουν το πηνίο να μονολογεί:

-Σιγά μην τον αφήσω να με πλησιάσει. Θα…..

Τέτοια σχήματα, διδακτικά και όχι επιστημονικά, σχοινοβατούν. Η μικρή εκτροπή από το πρώτο στο δεύτερο σχήμα ίσως προσφέρει. Η εκτροπή από το δεύτερο στο τρίτο υιοθετεί μια υπερβολή. Περαιτέρω ανθρωπομορφισμοί ίσως καθίστανται κακόγουστοι και καθόλου αποδοτικοί.

 Ίσως, πέραν του καλού ή του κακού γούστου, μια μακρόσυρτη ιστορία με την πολιορκία μιας πυργοδέσποινας-πηνίου από έναν μαγνήτη-Κόναν Βάρβαρο, αποσπά την προσοχή των μαθητών από αυτό που θέλεις να πεις. Ίσως όχι αν ο ομιλών πετύχει να τον προσέξουν ακριβώς λόγω της γλαφυρής ιστορίας και οι παραδοσιακά αδιάφοροι και οι καλοί.

Η ισορροπία είναι δύσκολη, μη επιδεχόμενη συνταγές. Κάποια «γλαφυρότητα» που θα έχει εξαίρετο αποτέλεσμα σε έναν συνάδελφο «σόουμαν» θα αποτύχει σε άλλον.

Έτσι η προσέγγιση που διαβάσαμε κρίνεται για την αποδοτικότητά της και το γούστο της.

Για το αν αποτελεί ατόπημα αύριο.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

πολιτική ορθότητα

την επικαλείται εκπρόσωπος της ΕΕΦ, ως έκφραση … πλουραλισμού, για να αιτιολογήσει τη φιλοξενία μιας ακόμα αναίρεσης της Ειδικής Σχετικότητας στα έντυπά της

από την άλλη, προβληματίζομαι αν αυτή η συστηματική επιλογή της ΕΕΦ να προβάλει αντιεπιστημονικές απόψεις, μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιχειρήματα που επίσης επικαλούνται την πολιτική ορθότητα, προτάσσοντας τον «σεξισμό» ενός κειμένου που διατείνεται ότι διαπραγματεύεται τον κανόνα του Lentz

το συγκεκριμένο κείμενο θα αρκούσε να επικριθεί γιατί η αναλογία που χειρίζεται επισκιάζει το περιεχόμενο, γιατί δεν πληροί κάποια κριτήρια αισθητικής, γιατί δεν σέβεται τις ευαισθησίες κάποιων απ’ τους αναγνώστες του

η απόρριψή του όμως ως φορέα σεξισμού, μου θυμίζει αντίστοιχες αιτιάσεις για το ακόλουθο κείμενο, όταν κάποιοι ΠΕ04 το είχαν εισάγει στα σχολεία τους

αυτός κι αν ήταν έρωτας Μαγνητισμέ . . . κεραυνοβόλος

ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ:   Ηλεκτρισμέ, σ’ αγαπάω, μου ’ρχόταν να σου φωνάξω. . . . κι όχι το «σ’ αγαπώ» που μαζεύει σαν δασκάλα τα φωνήεντα να μην πολυφωνάζουν, αλλά ένα σ’ αγαπάω για ν’ ακούγεται το άω . . . . . .   Και να μην τολμώ.

   Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι θα πέρναγα την υπόλοιπη ζωή μου οδηγώντας καράβια και μαζεύοντας καρφίτσες που θα πέφταν στο πάτωμα. Ήθελα πάρα πολύ να κάνω κάτι μαζί σου και η μοναδική μου ελπίδα βρισκόταν μέσα στη διαίσθηση των φιλοσόφων του ρομαντισμού … φωνές περιθωριακές που έρχονταν από τη Γερμανία και από τη Δανία και μιλούσαν για το ενιαίο που κρύβεται πίσω από τη διαφορετικότητα των πραγμάτων. . . Έπρεπε να διασχίσω την τελευταία εικοσαετία μου χωρίς εσένα.

 Στο κέντρο της σκηνής βρίσκεται ο «ιστορικός» με ένα μεγάλου μεγέθους βιβλίο ανοικτό μπροστά του ……

  Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ: Ο γάμος έγινε τελικά στην Κοπεγχάγη, καλοκαίρι του 1820, στο πανεπιστημιακό εργαστήριο. Ο Χανς Κρίστιαν Έρστεντ   είχε πιστέψει πως είχαν δίκιο οι ρομαντικοί και όχι ο Φρανκλίνος. Έσκυψε πάνω από τη μαγνητική βελόνα και καθώς εκείνη κοίταζε όπως πάντα τον Βορρά πλησίασε το καλώδιο, κρατώντας το από τις δύο άκρες με τα δύο του χέρια, το τέντωσε ακριβώς από πάνω της, το ρευματοδότησε

η εμπειρία από τις αντιστάσεις που αντιμετώπισε το προηγούμενο κείμενο, περιγράφουν την πολιτική ορθότητα ως αξία πιο ρευστή κι’ απ’ τον υδράργυρο

προσωπικά θα επιμείνω στην αντίκρουση με πιο ορθολογικά κριτήρια (άψογα τα κωδικοποιεί ο Τραχανάς),

χωρίς παράλληλα να αμφισβητήσω τις ευαισθησίες των συνομιλητών μου  

Νίκος Ανδρεάδης
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Συμφωνώ απόλυτα με τη θέση του κ. Φασουλόπουλου:
“προσωπικά θα επιμείνω στην αντίκρουση με πιο ορθολογικά κριτήρια”

Πρέπει ως φυσικοί πρώτα να καυτηριάσουμε τις “επιστημονικές ανοησίες”, όπως στην αλληγορία 8 και στο πηνίο.

Τώρα όσον αφορά την αλληγορία 10, εγώ ως παλαιός θεωρώ ότι αν πω
ότι τα ετερώνυμα έλκονται είναι αρκετό και δεν χρειάζεται να αναφέρω “τάφρους” και “υπερπηδήσεις”, που μπορεί να παρεξηγηθούν.
Τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου γνωρίζουν καλύτερα από εμάς τι σημαίνει “έλξη”.
Την αλληγορία 10, τη θεωρώ περισσότερο ατυχή παρά σεξιστική.

Γρηγόρης Μπουλούμπασης
1 έτος πριν

Καλημέρα.

Πιστεύω πως οι εκπαιδευτικοί φυσικοί , όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί, πρώτα είναι παιδαγωγοί και μετά φυσικοί.

Ο σημαντικότερος σκοπός και μεγαλύτερη υποχρέωσή μας απέναντι στην κοινωνία είναι να φροντίσουμε οι μαθητές μας να γίνουν σωστοί, δημοκρατικοί πολίτες χρήσιμοι στην κοινωνία.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν αναφέρεται σε ένα κανονικό φλερτ, δημιουργεί την εντύπωση, τουλάχιστον σε μένα, ότι ένα κορίτσι ακόμη και όταν με αποκρούει και με απωθεί αυτό δεν σημαίνει ότι δεν με θέλει, άρα και να προχωρήσω ακόμη και παρά την φαινομενική άρνησή της κατά βάθος με θέλει οπότε αφού έτσι είναι η φύση και είμαι και πιο δυνατός σωματικά προχωράω προχωράω κανονικά χωρίς να νιώθω ότι βιάζω ή παραβιάζω καμία.

Εύχομαι να δημιουργείται μόνο σε μένα αυτή η εντύπωση και στα παιδιά .