Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Σωτήριο έτος 1231

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Σωτήριο έτος 1231…όχι τι έτος έχουμε…; Α ναι, 2020. Και όμως στο περιοδικό της Ένωσης Ελλήνων φυσικών βλέπουμε άρθρο το οποίο ξεκινά ως εξής:

“Οι φοιτητές των τμημάτων φυσικής των Πανεπιστημίων, οι μαθητές Λυκείου κλπ, με την εκτέλεση του απλού αυτού πειράματος που κοστίζει ελάχιστα χρήματα, εύκολα μπορούν να αποδείξουν, ότι η θεωρία της Σχετικότητας είναι λάθος!”

Και προχωράει αναφέροντας δυο αξιώματα της Ειδικής Θεωρία Σχετικότητας και πως αποδεικνύεται ότι κανένα εκ των δυο “δεν ισχύει μέσα στη φύση”.

Το θέμα με ισχυρισμούς αυτού του τύπου στη φυσική είναι το ίδιο με αντίστοιχες δηλώσεις στο πλαίσιο της εξελικτικής θεωρίας. Αν υπήρχαν όντως αποδείξεις που καταρρίπτουν μια εδραιωμένη επιστημονική αρχή όπως η θεωρία της εξέλιξης ή η Ειδική Θεωρία Σχετικότητας, αυτές οι αποδείξεις θα έπαιζαν νυχθημερόν σε κάθε site, επιστημονικό κανάλι και σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Θα το ξέραμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την επικοινωνία της επιστήμης μέσα σε λίγα λεπτά πόσο μάλλον άτομα που ασχολούνται με τη φυσική επαγγελματικά. Το να υπάρχει λοιπόν τέτοια απόδειξη θαμμένη μόνο στο περιοδικό της ΕΕΦ είναι πρακτικά αδύνατο….

πηγή.

(Visited 3,662 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
50 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γρηγόρης Μπουλούμπασης
1 έτος πριν

Διορθώνω την τελευταία πρόταση που έγινε λάθος

Ευχόμαστε να δημιουργεί σε μένα αυτή την εντύπωση και ΟΧΙ στα παιδιά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Για σχόλιο το πήγαινα, μιούζικαλ βγήκε.

Η πολιτική ορθότης.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα σε όλους. Συμφωνώ ότι η πολιτική ορθότητα δεν είναι το ζητούμενο, αλλά η έλλειψη επιστημονικών κριτηρίων και φυσικά αισθητικής.

Γιάννη ο γέρο νέγρο τζιμ δεν θα ονομαζόταν καν γέρο μαύρος τζιμ, αλλά γέρο αφροαμερικανός τζιμ…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Αποστόλη τότε το "νέγρος" το θεωρούσαμε ευγενικότερο από το "μαύρος".

Κάποιοι μάθανε Αμερικάνικα. Εκεί το "νίγκρο" δεν είναι ευγενικό.

Μας κουνήσανε το δάχτυλο και προσαρμοστήκαμε. Μιλάμε πλέον Ελληνικά από μετάφραση. Δεχόμαστε ότι λένε, διαφορετικά "είμαστε κάφροι". Έτσι υιοθετούμε ή μάλλον εισάγουμε και την πολιτική ορθότητα. Έτσι λέμε "οι μαθητέστριες" και οι"καθηγητέστριες" (όπως λέμε ερπύστριες).

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Τζερτζελές μέγας στο alfavita.

Ο συντάξας την αλληγορία απαντά. Ακολουθούν σχόλια.

Τμήμα ενός σχολίου:

Στον σύγχρονο κόσμο οι μαθητές χρειάζεται να μάθουν τόσα πολλά και χρήσιμα πράγματα που νομίζω ότι είναι χάσιμο χρόνου να ασχολούνται με το φαινόμενο Λενζ που σε τίποτα δεν θα τους χρησιμεύσει στη ζωή τους.

Τα μαθηματικά και η φυσική ήταν κάποτε βασικά μαθήματα (έως το 19ο αιώνα) γιατί εκεί βασιζόταν ο κόσμος, σήμερα όμως δεν είναι, και πρέπει να βρούμε εναλλακτικά αντικείμενα να διδάξουμε τους μαθητές σε ένα σχολείο που δεν σχετίζεται με το πανεπιστήμιο και την εξειδικευμένη γνώση.

Το σχολείο οφείλει να παρέχει τα εφόδια που χρειάζεται ένας πολίτης για να ζήσει αρμονικά με τους άλλους ανθρώπους δίνοντας του μια πολυεπίπεδη μόρφωση απαλλαγμένη από στρυφνά και συστηματικά αντικείμενα που δεν πρόκειται να του χρησιμεύσουν ποτέ.

Θοδωρής Λουκάκος
1 έτος πριν

Γιάννη, συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σου για το «πολιτικά ορθόν». Αλλά κατά τη γνώμη μου το κείμενο δεν είναι προβληματικό μόνο επειδή είναι σεξιστικό, καθώς παρουσιάζει το πηνίο-γυναίκα ως κάποιον που τελικά «δεν ξέρει ποτέ τί θέλει», ενώ ο άντρας «μιά χαρά ξέρει».

Το κείμενο κυρίως είναι προβληματικό γιατί αναπαραγάγει, με αφορμή ένα φυσικό φαινόμενο!, ξεπερασμένα πατριαρχικά πρότυπα για τον ρόλο της γυναίκας και του άντρα, σαν να είναι απολύτως φυσιολογικά: η γυναίκα-πολιορκούμενη και ο άντρας-πολιορκητής. Με άλλα λόγια περιορίζει αυθαίρετα και λανθασμένα τις έμφυλες σχέσεις σε αυτό το δίπολο. Και γιατί το πηνίο να μην είναι ο Ιορδάνης και μαγνήτης η Μάγδα; Ή το πηνίο ο Ιορδάνης και μαγνήτης ο Πέτρος; Ή αντίστοιχα η Μάγδα και η Ελένη; Και θα υπάρχουν σίγουρα και άλλοι συνδυασμοί. Φαντάζεσαι αντιδράσεις, άλλου όμως τύπου;

Και γιατί είναι προβληματικό; Γιατί εντέλει παράγει δυστυχία. Όχι μόνο σε κάθε Ιορδάνη-Πέτρο ή Ελένη-Μάγδα, αλλά και σε κάθε αγόρι ή κορίτσι που δεν έχουν καμμία μα καμμία διάθεση να παίξουν τους ρόλους του «πολιορκητή» και της «πολιορκούμενης», αντίστοιχα. Με άλλα λόγια, παράγουν δυστυχία στους μαθητές μας, στους συναδέλφους μας, στους συγγενείς μας, στους φίλους μας, σε μας τους ίδιους.

Και όσον αφορά στη διδακτική αξία αυτής της «αναλογίας» που παρουσιάζεται σε αυτήν την «αλληγορία», η απάντηση στο ερώτημα «και γιατί κύριε το πηνίο αντιδρά με αυτόν τον τρόπο;» η απάντηση ποιά μπορεί να είναι; Ότι «έτσι κάνουν οι γυναίκες»;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Θοδωρής Λουκάκος

Θοδωρή προσπαθώ να φανταστώ τι θα γραφόταν αν στην αλληγορία μαγνήτης και πηνίο ήσαν του ιδίου φύλλου;

Θεωρώ πως δεν θα στενοχωρηθούν παιδιά που δεν έχουν καμία διάθεση να παίξουν τους ρόλους του «πολιορκητή» και της «πολιορκούμενης», αντίστοιχα.

Ή τουλάχιστον δεν θα στενοχωρηθούν περισσότερο απ' ότι αν έβλεπαν τις γελοιογραφίες του σχολίου μου, άκουγαν τα τραγούδια του σχολίου μου, έβλεπαν μια ταινία στην οποία ο Τζακ Λέμον πολιορκεί την Σίρλεϋ Μακλέην (Τροτέζα-Γλικειά Ίρμα).

Για την διδακτική αξία της αλληγορίας αμφιβάλλω. Μπορούμε να την συζητήσουμε, αν και δεν την έχω δει δια ζώσης. Η επιτυχία τέτοιων εγχειρημάτων εξαρτάται από την θεατρικότητα του διδάσκοντος. Έλεγε ο Ανδρέας Κασσέτας περίπου ότι δεν μπορεί να είσαι σοβαροφανής και να βάζεις θέματα με Αστερίξ και Οβελίξ.

 

Όσον αφορά εμένα, δεν πρόκειται απλώς για επιφυλάξεις απέναντι στο πολιτικά ορθόν. Περί φόβου πρόκειται. Φόβου που αναδύεται όταν μια ομάδα που πιστεύει κάτι προσπαθεί να το επιβάλλει. Να σου επιβάλλω δηλαδή να μην λες ανέκδοτα με Κρητικούς, ή εισπράκτορες, ή ξανθές. Να πιέζω και να κατεβαίνουν κείμενά σου που πιστεύω ότι βλάπτουν την νεολαία ή ……..

Να εγερθεί ομάδα ατόμων που θα απαιτήσει από τον Διονύση να κατέβουν οι γελοιογραφίες του Μποστ (που έβαλα) διότι προσβάλλουν λαούς και ερωτικούς προσανατολισμούς. Να πετύχουν το κατέβασμα των γελοιογραφιών από το διαδίκτυο.

Να κάνουν το ίδιο για τα βιβλία του Τσιφόρου.

Κατόπιν να αρχίσουμε να κυνηγάμε γελοιογράφους:

-Σεξιστικό το σκίτσο του …..!

Μετά που θα πάμε;

 

Όταν κατακρίνω επιθέσεις κατά ευθυμογράφων, γελοιογράφων κ.λ.π. δεν σημαίνει ότι μου άρεσαν τα κείμενα ή οι γελοιογραφίες τους.

Η πολιτική ορθότητα έχει διολισθήσει στον φανατισμό. Αυτό κατακρίνω. 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Βλέπω ότι κάποιοι, κάπως πέτυχαν το μπλοκάρισμα του μπλόγκ της Τίνας.

Πιθανώς θεώρησαν ότι βλάπτει κάποιους. 

Πιθανώς έχουν και επιχειρήματα για το μπλοκάρισμα. Πιθανώς θα επικαλεστούν ότι η Τίνα έβλαψε τη νεολαία, τη Φυσική, ή κάποια ομάδα του πληθυσμού.

Αυτά δεν μου αρέσουν. Σε καμία περίπτωση. Παρακολουθώ την Τίνα όμως, ακόμα και αν θεωρούσα τη σελίδα της αποφευκταία, θα αντιδρούσα έτσι.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα σε όλους. Γιάννη με μπερδεύεις! Ποια θεατρικότητα; Φυλλάδιο μοιράστηκε σε μαθητές Δημοτικού. Το έπαιξε κάποιος θίασος; 
Και το γεγονός δεν είναι ξεκομμένο από όλο το σχετικό “έργο” που επιτελεί η ένωση, με τις γνωστές δημοσιεύσεις και χορηγίες. 
Δηλαδή για να καταλάβω είσαι σύμφωνος με την προσέγγιση έτσι των φυσικών φαινομένων; Δεν είναι θέμα Πολιτικής αλλά Μαθηματικής και Φυσικής Ορθότητας.
Οι μαθητές που έρχονται πλέον στο Λύκειο είναι πολύ χαμηλού γνωστικού επιπέδου στα Μαθηματικά. Να αρχίσουμε τις παραστάσεις; Να φτιάχνουμε θεατρικά δρώμενα μπας και καταλάβουν τι είναι η επιτάχυνση;  

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Ανδρέα θα υποθέσω ότι ο συνάδελφος υποβάλλει ταυτόχρονα και πρόταση ενός παραδείγματος. Κάτι που θα φανεί άνοστο από έναν "παρουσιαστή" θα προκαλέσει το γέλιο των μαθητών από έναν "θεατρικότερο". 

Έχω αμφιβολίες για την συγκεκριμένη μεταφορά, όμως έχω δει να δρουν άλλες καλά.

Ο Ανδρέας μεταχειριζόταν κάποιους "ανθρωπομορφισμούς" επιτυχώς. Κάποιες παρεμβολές του δεν ήταν ανθρωπομορφικές. Μιλούσε σε μας για μαγνήτες και έβαζε επιδέξια τον Τζακ Λόντον και την αναφορά των σιδερικών που εξέτρεπαν την πυξίδα του πλοίου.

Δεν είπα να αντικατασταθούν οι κλασικές παραδόσεις από δρώμενα. 

Έγραψα δύο σχόλια. Το πρώτο ήταν σχετικό με τη Φυσική. Έγραψα ότι ο κανόνας Λέντζ επιδέχεται ανθρωπομορφισμούς του τύπου:

-Το πηνίο δεν θέλει να του αλλάξουν τη ροή και, για να σπρώξει  τον μαγνήτη προς τα αριστερά, εμφανίζει βόρειο πόλο αριστερά.

Η παραπάνω φράση στέκει στο ένα πόδι. Τα πηνία ούτε θέλουν, ούτε σκέπτονται.

Ένας μαθητής μπαίνει στη θέση του πηνίου και, κάνοντας την παραπάνω σκέψη, προβλέπει.

Η αντικατάσταση του πηνίου από ένα άτομο ή ζώο ή κράτος ή …. μπορεί να λειτουργήσει, μπορεί να είναι κακογουστιά. Δεν το έχω δοκιμάσει.

Έχω δοκιμάσει καλαμπούρια και ανθρωπομορφισμούς με την τριβή επιτυχώς και χωρίς να θίξω μαθητρίας. Γέλασαν και οι φεμινίζουσες. Είναι θέμα ανθρώπου, φωνής, γνωριμίας με μαθητές. Είναι επίσης θέμα ισορροπίας. Άλλο το να λες μια ώρα παραμυθάκια και άλλο το να παρεμβάλλεις ένα σε ολόκληρο μάθημα.

Ο Ανδρέας έλεγε πως δεν μπορεί να είσαι σοβαροφανής και να βάζεις θέματα με Αστερίξ και Οβελίξ. Θα πρόσθετα πως ούτε στην διδασκαλία σου θα είχαν θέση οι Γκοσινικοί ήρωες τότε. Δεν θα λειτουργούσαν. λειτούργησαν όμως στο βιβλίο Δαπόντε -Κασσέτα-Μουρίκη-Σκιαθίτη.

Τίνα Νάντσου
Τίνα Νάντσου(@tinanantsou)
1 έτος πριν

Αγαπητέ Γιάννη, αν κάποιος θεωρεί ότι βλάπτω την φυσική, τη νεολαία ή την πολιτεία ας το πει επώνυμα και δημόσια.Το να λειτουργεί ως κουκουλοφόρος, ανώνυμα και να στέλνει reports στο facebook δείχνει ότι δεν έχει κανένα επιχείρημα και απλά ενοχλείται από τις επιστημονικές μου θέσεις.

Η επιστημονική κριτική είναι δικαίωμα που προστατεύεται και θα συνεχίσω να την ασκώ είτε αρέσει είτε όχι.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Επίσης Τίνα καταλήγει το σχόλιό μου:

Αυτά δεν μου αρέσουν. Σε καμία περίπτωση. Παρακολουθώ την Τίνα όμως, ακόμα και αν θεωρούσα τη σελίδα της αποφευκταία, θα αντιδρούσα έτσι.

Όντως αυτό προβάλλω ως καλή στάση. Το να είσαι αντίθετος με λογοκρισίες ακόμα και αν διαφωνείς με το υπό λογοκρισίαν "πόνημα". Τότε έχει αξία η στάση μας και όχι όταν είμαστε υπέρ του πονήματος. Να διαφωνείς δηλαδή με το πνεύμα μιας γελοιογραφίας και ταυτόχρονα να τα ψέλνεις σε όσους θέλουν το κατέβασμά της.

Είμαι παιδί άλλης εποχής. Φοβάμαι την επιβαλλόμενη ευπρέπεια.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Τίνα πάμε στη φράση μου:

Πιθανώς έχουν και επιχειρήματα για το μπλοκάρισμα. Πιθανώς θα επικαλεστούν ότι η Τίνα έβλαψε τη νεολαία, τη Φυσική, ή κάποια ομάδα του πληθυσμού.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι το πνεύμα της, αλλά ας το πω, έστω καταστρέφοντας το ειρωνικόν της φράσης.

Οι λογοκριτές πάντοτε είχαν επιχειρήματα. Πάντοτε κάλυπταν τις αυθαιρεσίες τους με προφάσεις. Άλλοτε προστάτευαν την Πατρίδα, άλλοτε την Θρησκεία, άλλοτε την Γλώσσα, άλλοτε τη Νεολαία.

-Εχαστουκίσαμεν, αλλά διατί εχαστουκίσαμεν; Δια το καλόν του Έθνους και των παραδόσεων! (Από ευθυμογράφημα).

Υποθέτω ότι, έχοντας αναπτύξει πως σκέφτομαι, αντιλαμβάνονται όλοι το πνεύμα της φράσης, στην οποία φέρεσαι βλαπτικώς προς την  Φυσική, τη Νεολαία ή κάποια ομάδα του πληθυσμού.

Το τελευταίο είναι η χειρότερη μορφή λογοκρισίας. Εμφανίζεσαι ως προστάτης μιας ευαίσθητης ομάδας και λογοκρίνοντας επιβάλλεις ότι θέλεις. Κόβεις όλα τα τραγούδια και τις γελοιογραφίες που έβαλα σε προηγούμενο σχόλιο "για την προστασία των……". Έπειτα αρχίζει ένας κατήφορος χωρίς τέλος.

Τίνα Νάντσου
Τίνα Νάντσου(@tinanantsou)
1 έτος πριν

Από την σημερινή Καθημερινή της Κυριακής

 

ΔΙΟΜΗΔΗΣ Δ. ΣΠΙΝΕΛΛΗΣ*

Οχι στις ίσες αποστάσεις

ΠΟΛΙΤΙΚΗ 20:58

Σύμφωνα με πρόσφατη είδηση που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή», το περιοδικό της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) «Physics News» δημοσίευσε άρθρο που υποστηρίζει με βάση ένα (νοητικό, καταλαβαίνω) πείραμα ότι η Θεωρία της Σχετικότητας είναι εσφαλμένη. Στέλεχος της ΕΕΦ δικαιολόγησε τη δημοσίευση λέγοντας ότι είναι «απλώς μια άποψη», η οποία προβλήθηκε «στο πλαίσιο του πλουραλισμού». Στην πραγματικότητα, η δημοσίευση ήταν απολύτως άστοχη και πρέπει να ανακληθεί.

Η δημοσίευση του συγκεκριμένου άρθρου και η αιτιολόγησή της ξεκινούν από μια παρανόηση. Στην καθημερινή γλώσσα χρησιμοποιούμε τη λέξη «θεωρώ» ως συνώνυμο του «νομίζω», για να εκφράσουμε την άποψή μας. Για παράδειγμα λέμε «Θεωρώ ότι ο Θανάσης φτιάχνει νοστιμότατη φασολάδα» ή «Θεωρώ ότι ο δολοφόνος της δούκισσας είναι ο μονόφθαλμος μπάτλερ». Ομως μια επιστημονική θεωρία δεν είναι προσωπική άποψη. Η θεωρία της σχετικότητας δεν είναι η γνώμη του Αϊνστάιν για τους νόμους του σύμπαντος. Οπως όλες οι καθιερωμένες επιστημονικές θεωρίες, είναι η αλήθεια στην οποία έχει καταλήξει σήμερα η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα έπειτα από δεκαετίες εξαντλητικής έρευνας.

Μια επιστημονική θεωρία εξηγεί ένα στοιχείο του φυσικού κόσμου και μπορεί να ελεγχθεί επαναλαμβανόμενα σύμφωνα με την επιστημονική μέθοδο με συγκεκριμένο ευρέως παραδεκτό τρόπο παρατήρησης, μέτρησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων. Το να πει κάποιος ότι στην πανσέληνο της 9ης Μαρτίου θα γίνει σεισμός στην Παταγονία, δεν είναι επιστημονική θεωρία, διότι αφορά μία μόνο παρατήρηση. Αντίθετα, το ότι οι σεισμοί στην Παταγονία σχετίζονται με την πανσέληνο θα μπορούσε να αποτελέσει επιστημονική θεωρία, επειδή μπορούμε: α) ανατρέχοντας σε παλιούς σεισμούς να ελέγξουμε αν υπάρχει στατιστική συσχέτιση και β) να αξιολογήσουμε βάσει νέων σεισμολογικών παρατηρήσεων αν βοηθά στην πρόβλεψη μελλοντικών σεισμών (αμφιβάλλω).

Οπου είναι δυνατό, η θεωρία ελέγχεται με βάση πειράματα (π.χ. για τη θεωρία της βαρύτητας ρίχνοντας σφαίρες διαφορετικής μάζας από τον Πύργο της Πίζας). Αλλιώς, η θεωρία θα πρέπει να διατυπώνει την απλούστερη δυνατή εξήγηση του φαινομένου. Για παράδειγμα, πιστεύουμε ότι η θέση της Γης στο ηλιακό σύστημα εξηγείται από τον νόμο της βαρύτητας και όχι ότι η Γη στηρίζεται πάνω σε έναν ελέφαντα που στέκεται πάνω σε τέσσερις τεράστιες χελώνες.

Ειδικά για τη θεωρία της σχετικότητας τα πειραματικά δεδομένα είναι αξιοθαύμαστα. Ηδη, πριν από τη διατύπωσή της, πειράματα ακριβείας είχαν αποτύχει στο να αποδείξουν την ύπαρξη της επικρατούσας τότε θεωρίας του «αιθέρα». Αργότερα, η γενική θεωρία της σχετικότητας εξήγησε επιτυχημένα τις περίεργες παρατηρήσεις της τροχιάς του Ερμή, ενώ η ειδική θεωρία της σχετικότητας επιβεβαιώθηκε, μεταξύ άλλων, από τη συμπεριφορά ατομικών ρολογιών σε πτήσεις. Σήμερα, εφαρμογές όπως το σύστημα εντοπισμού θέσης GPS δεν θα δούλευαν αν στον σχεδιασμό τους δεν είχε ληφθεί υπόψη η συγκεκριμένη θεωρία.

Θα με ρωτήσετε, δεν μπορεί μια θεωρία να αποδειχθεί εσφαλμένη; Και βέβαια μπορεί· αυτός είναι ο τρόπος που προοδεύει η επιστήμη. Η διαδικασία όμως απόρριψης ή αποδοχής μιας θεωρίας είναι πολύ συγκεκριμένη. Βασίζεται στην άτεγκτη και αδέκαστη κρίση ομότιμων επιστημόνων των επιστημονικών εργασιών που υποβάλλονται για δημοσίευση  – συνήθως ανώνυμα για να διασφαλίζεται η αμεροληψία.

Δεν πρέπει όμως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να προσφέρουν βήμα για τη διατύπωση διαφορετικών ή και αιρετικών απόψεων; Η απάντηση είναι φυσικά θετική όταν πρόκειται για διαφορετικές γνώμες π.χ. για θέματα όπως το πώς πρέπει να χειριστεί η χώρα τα προβλήματα στο Αιγαίο, με ποια μέτρα μπορεί να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη, ή ποια ποδοσφαιρική ομάδα θα πάρει φέτος το πρωτάθλημα. Η χρήση όμως των επιχειρημάτων της πολυφωνίας και των ίσων αποστάσεων για να δοθεί βήμα σε ψευδοεπιστημονικές θεωρίες και σε τσαρλατάνους είναι εσφαλμένη και ανεύθυνη. Οι απόψεις ότι η Γη είναι επίπεδη, το Ολοκαύτωμα μύθος, η κλιματική αλλαγή ανύπαρκτη, η εξέλιξη των ειδών αναπόδεικτη και οι εμβολιασμοί επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία δεν έχουν σε καμία περίπτωση το ίδιο βάρος με τις καθιερωμένες επιστημονικές θεωρίες. Τα ΜΜΕ δεν έχουν κανέναν λόγο να τις προβάλλουν και καμία υποχρέωση να δίνουν οποιοδήποτε βήμα σε εκπροσώπους τους. Μάλιστα, όπως δυστυχώς συνέβη με το αντιεμβολιαστικό κίνημα, η ανεύθυνη παρουσίαση τέτοιων απόψεων μπορεί να έχει τραγικές συνέπειες.

Ιδιαίτερη ευθύνη έχει το έντυπο της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές και εμφανίζεται να εκπροσωπεί μια επιστημονική κοινότητα. Οι συντάκτες του θα πρέπει να ανακαλέσουν το συγκεκριμένο άρθρο και να εξηγήσουν λεπτομερώς τον λόγο ανάκλησης στους αναγνώστες του. Μπορεί έτσι το θλιβερό αυτό επεισόδιο να αποτελέσει ένα πολύτιμο δίδαγμα για όλους μας.

* Ο κ. Διομήδης Δ. Σπινέλλης είναι πρόεδρος και καθηγητής του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

https://www.kathimerini.gr/1066062/opinion/epikairothta/politikh/oxi-stis-ises-apostaseis?fbclid=IwAR3pSsSeFGfUpa67XQ4srIflO90ohA26-hkulODvtKX66FJsEfC5mICCvlw

 

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

ένα παράδειγμα διαχείρισης του δημόσιου λόγου, που παρακάμπτει τους φράχτες της πολιτικής ορθότητας, με τρόπο ορθό – λέω εγώ

αναμνήσεις που πυροδοτήθηκαν απ’ τον θάνατο της Κ. Δημουλά

ήταν Μάιος του 2013, όταν ξέσπασε η ιερή "αριστερή" οργή στο διαδίκτυο. Η ήδη 80χρονη ποιήτρια σε μια εκτενή-συζήτηση μάλλον παρά συνέντευξη για την Αθήνα, είχε πει ότι δεν βρίσκει πια θέση να καθίσει στα παγκάκια της πλατείας Κυψέλης, με τόσους μετανάστες που ζουν εκεί και πού να πάνε κι αυτοί οι καημένοι είχε προσθέσει. Ο λιθοβολισμός ήταν ακαριαίος. Τότε (14 Μαΐου 2013) είχα γράψει ένα κείμενο με τίτλο "Το λίγο του κόσμου" που είναι και τίτλος ποιητικής συλλογής της Κικής Δημουλά

 το τηλέφωνο χτύπησε γύρω στις 11 το πρωί, ….

-Η κυρία Ευγενία Λουπάκη; άκουσα μια ευγενική ηλικιωμένη φωνή.
– Μάλιστα.
-Είμαι η Κική Δημουλά..
-Παρακαλώ;
-Είμαι η Κική Δημουλά.
-Ναι το άκουσα αλλά προσπαθώ να το συνειδητοποιήσω…
Γέλασε. Μου εξήγησε ότι έψαξε και βρήκε το τηλέφωνό μου γιατί θέλει να μ' ευχαριστήσει που την υπερασπίστηκα "τότε", χωρίς καν να τη γνωρίζω. Της είπα ότι έκανα απλώς αυτό που θεωρούσα σωστό και θα το έκανα για οιονδήποτε δεχόταν τέτοια άδικη επίθεση. ….

σε λίγες μέρες έφθασε στο σπίτι μου το βιβλίο. Η συλλογή της "Δημόσιος Καιρός". Με την εξής αφιέρωση:
"Δεν είστε αγαπητή, είστε αγαπημένη μου κυρία Λουπάκη. Και πάλι στο ελάχιστο περιορίζω τα συναισθήματά μου για σας. Όσο δε και να τα εντείνω πάλι δε λένε τί μέγεθος έχει αυτό που σας οφείλω. Με προστατεύσατε, σα να με ξέρατε περισσότερο κι απ' ότι αν με γνωρίζατε. Μια προστασία μ' έναν λόγο για τον οποίο αντίδωρο δεν υπάρχει".
Αυτή την ιστορία δεν την έχω πει, την αφιέρωση δεν την έχω επιδείξει, τη Δημουλά δεν την πήρα τηλέφωνο να βρεθούμε, όπως μου ζήτησε, δεν επιδίωξα να της κάνω συνέντευξη. Την καταθέτω τώρα που αποδήμησε, ως ελάχιστο δείγμα της ποιότητάς της

απ’ το fb της Ευγενίας Λουπάκη

θα κατανοήσει ο Παντελής γιατί δεν το ενέταξα κάτω από τη επίκαιρη ανάρτησή του Πέθανε η Κική Δημουλά

ίσως εδώ να πιάσει περισσότερο τόπο