Καλημέρα σας ,
Το ερώτημα είναι σαφές και το υπονοούμενο είναι ακόμα σαφέστερο.
Εμείς στην Πτολεμαΐδα είχαμε διδάξει έως την προσθήκη στους HC ( Markovnikov ) +- 1 μάθημα
Από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με συνάδελφο στην Πάτρα ( που έκλεισαν 5 Μαρτίου ) γνωρίζω ότι λίγα Λύκεια είχαν μπει στον υβριδισμό. ( εάν κατάλαβα καλά )
Η Φλώρινα ( σόρρυ εάν κάνω λάθος ) ήταν ακόμα πιο πίσω ( είχε και κλεισίματα από την κακοκαιρία ).
Μπορείτε να δώσετε feedback από τις περιοχές σας ( ανεξάρτητα εάν εργάζεστε στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ή εάν είστε γονέας μαθητή )
Ευχαριστώ πολύ.
Καλημέρα.
Διδάσκω σε φροντιστήριο στη δυτική Θεσσαλονίκη. Τα περισσότερα σχολεία από Σταυρούπολη, Αμπελόκηπους, Μενεμένη όταν σταμάτησαν τα μαθήματα βρίσκονταν στην οξειδοαναγωγή ή στον υβριδισμό. Μόνο ένα σχολείο είχε φτάσει στις αντιδράσεις υποκατάστασης.
Ευχαριστώ πολύ Κώστα . Αυτού του είδους την ενημέρωση θα ήθελα να έχουμε σε αυτό το topic . Δεν έχει σημασία εάν εργαζόμαστε σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο ή σε φροντιστήριο .
Δεν έχει σημασία εάν είμαστε εκπαιδευτικοί ή γονείς μαθητών.
Το θέμα μας είναι να πάρουμε μια εικόνα από το τελευταίο μάθημα στο σχολείο.
Και πάλι ευχαριστώ ( και περιμένω και άλλους συναδέλφους ή γονείς )
Καλημέρα Αντώνη και φίλοι!
Εμεις μπαίναμε στην υποκατάσταση στην Οργανική.
Υγεία σε όλους !
Έως και αντιδράσεις προσθήκης στον δ.δ. αλκενίων (4ο ΓΕΛ Κατερίνης)
Καλημέρα Παναγιώτη και Βασίλη ,
Παναγιώτη Θύμισέ μου … Σαντορίνη ;
Καλημέρα φίλε Αντώνη, ναι Σαντορίνη.
Καλή δύναμη σε ότι κάνεις !
Γεια σου Αντώνη !
Από τα 2 λύκεια Κορωπίου, το ένα είχε ξεκινήσει αντιδράσεις προσθήκης, το άλλο δεν είχε προλάβει να μπει οργανική ( ήταν στην οξειδοαναγωγή ).
Καλή συνέχεια !
Καλημέρα στου φίλους Χημικούς.
Διαβάζοντας τις απαντήσεις σας, βλέπω ότι ουσιαστικά δεν έχει διδαχτεί οργανική…
Προσθήκη στον διπλό δεσμό των αλκενίων (Άργος).
Η αφαίρεση της Οργανικής από την εξεταστέα ύλη φαίνεται ως ένα λογικό σενάριο.
Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένα σχολείο έχει τελειώσει την Οργανική και δεν έχει κάνει π.χ. τις διαμοριακές δυνάμεις;
Πολλά σχολεία έχουν αφήσει την ώσμωση και τις διαμοριακές για το τέλος. Τραγική η ιδέα του υπουργείου της μείωσης της ύλης, τα παιδιά θα πληρώσουν τη νύφη, πρώτον γιατί αρκετά θα έχουν φοβερά κενά σε οργανική και οξειδοαναγωγή στα ΑΕΙ που θα περάσουν και δεύτερον αν βγάλεις οργανική τότε 3ο θέμα μπορεί να παίξει από ώσμωση μέχρι κινητική, δηλαδή μιλάμε για αστεία πράγματα. Στη χημεία της γ λυκείου τα κεφάλαια που αποτελούν τον ακρογονιαίο λίθο όσον αφορά τις γνώσεις που θα αποκτήσουν οι μαθητές στη χημεία είναι η οξειδοαναγωγή, η οργανική, οι ογκομετρήσεις – pH, η χημική ισορροπία και φυσικά ο περιοδικός πίνακας και όλα τα συναφή. Κινητική , θερμοχημεία και ώσμωση και να βγουν μικρό το κακό, από αυτά πάντως θα προτιμούσα την ώσμωση να παραμείνει λόγω του βιολογικού της ρόλου. Θεωρώ πάντως καλύτερα να στραφεί το ινστιτούτο σε ευκολότερα και λιγότερα θέματα (όσον αφορά τα υποερωτήματα), παρά σε μείωση της ύλης. Στην τελική ας γίνουν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβρη, ξέρω θα γκρινιάζουν οι Πανεπιστημιακοί αλλά και άλλες χρονιές λόγω καταλήψεων το χειμερινό εξάμηνο ξεκινούσε Δεκέμβρη, η διαφορά είναι ότι τώρα υπάρχει σοβαρός λόγος!
Για τα δημόσια φέτος δυστυχώς δεν έχω εικόνα, αλλά τα ιδιωτικά άφησαν ώσμωση και διαμοριακές για το τέλος. Προφανώς ο καθένας μπορεί να το βλέπει από τη δική του σκοπιά, αλλά λύσεις τύπου μείωση της ύλης είναι πολιτικάντικη τακτική και επαναλαμβάνω ότι χρόνος να βγει η ύλη υπάρχει, επιπλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (πιστεύω πάνω από το 95 % – προσωπική γνώμη και πάλι) έχουν κάνει φουλ προετοιμασία σε οργανική – οξειδοαναγωγή και όχι σε ώσμωση.
Καλημερα Αλέξανδρε ,
σεβαστή η άποψη σου ( εγώ είμαι της ακριβως αντίθετης ) αλλά το ζητούμενο είναι το που βρίσκονται τα σχολεία στην περιοχή σου στην ύλη .
Εχεις να μας ενημερώσεις ως προς αυτό ;
Έχω τελειώσει την ύλη στο φροντιστήριο και επίσης ξέρω ότι το ίδιο συμβαίνει και με αρκετά φροντιστήρια στην Νότια Αθήνα. Επίσης ξέρω ότι η Λεόντειος της Ν.Σ. ήταν προς το τέλος της Οργανικής, αλλα δεν είμαι βέβαιη ότι είχαν κάνει υβριδισμούς.
Πάντως τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν την ύλη κανονικά στα μαθήματα.
Θέλω να διορθώσω, διότι αυτά που είπα για τη Λεόντιο Ν.Σ. ήταν ανακριβή.
Βρίσκονται στην ενέργεια ιοντισμού.
Εμείς έχουμε σαφή εντολή ( και όχι σύσταση ) να κάνουμε επαναληπτικά μαθήματα.
Πέτρο τι εννοείς ; Ότι ( ενυπόγραφα ) δήλωναν στο βιβλίο ύλης ότι έκαναν διαμοριακές αλλά έκαναν οργανική ;
Νομίζω το φετινό ΦΕΚ καθόριζε μέχρι και την σειρά διδασκαλίας των κεφαλαίων.