Subscribe
Ειδοποίηση για
30 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Ζηκόπουλος
10 μήνες πριν

Επιβεβλημένη η περικοπή της Οργανικής, καθώς απ' ό,τι κατάλαβα τα περισσότερα σχολεία μόλις που πρόλαβαν και μπήκαν στο Κεφάλαιο. Ωστόσο, για τα παιδιά που έχουν προχωρήσει και είναι στο στάδιο της επανάληψης νομίζω δεν είναι θετική εξέλιξη γιατί τα μόρια των Κεφαλαίων 7 και 8 "κερδίζονται" ευκολότερα σε σχέση με των πρώτων 5 Κεφαλαίων. Λογικά, θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο 5 (εκτιμώ σε ποσοστό 30-40% του διαγωνίσματος). Ίδωμεν.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor

Την άποψή μου την έχω εκφράσει και σε άλλα νήματα του υλικού.

Θεωρούσα επιβεβλημένη αφαίρεση της οργανικής εφόσον τα περισσότερα δημόσια σχολεία δεν είχαν σχεδόν μπει στην οργανική γιατί :

– διδάσκουν την ύλη της Γ Λυκείου μόνο σε μαθητές της Γ Λυκείου

– ακολουθούν την ροή διδασκαλίας που επιβάλει το ΙΕΠ

– ακολουθούν τις προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας ανά κεφάλαιο που επιβάλει το ΙΕΠ

 

Ήταν έκπληξη για εμένα η αφαίρεση της οξειδοαναγωγής αλλά φαίνεται ότι στο υπουργείο :

– έχουν καλύτερη εικόνα για τα δημόσια σχολεία που τοποθετήθηκαν αναπληρωτές 

– ίσως σκέφτονται να μην ανοίξουν τα σχολεία τη "Δευτέρα του Θωμά" για λόγους δημόσιας υγείας ( από άρθρα που διαβάζω σχετικά με αυτό , θεωρείται ότι τα σχολεία θα είναι από τις τελευταίες δομές που θα βγουν από την καραντίνα )

Και για το τέλος …

Επειδή το ερώτημα έχει πλέον μπει στην ζώνη του μεταφυσικού …………………..

 

Κατερίνα Σκαλτσά
10 μήνες πριν

Καλησπέρα σας ,θα ήθελα να πω οτι σύμφωνα με το ΦΕΚ εκτός είναι η υποενότητα <<Μεταβολές καταστάσεων της ύλης >>Αρχίζει με : Η ύλη στη Γη  εμφανίζεται..………πιο πλούσια σε ενέργεια από τα στερεά. (τελειώνει) 

Ιδιότητες υγρών αποτελεί άλλη υποενότητα. 

Αρα είναι σαφές οτι Ιδιότητες υγρών , Ιξώδες , Επιφανειακή τάση είναι μέσα. 

Είναι βεβαίως άλλο θέμα αν οι επιλογές αυτές δεν είναι κατάλληλες ή δεν θεωρούμε οτι είναι αποσπασματικές .Αλλά δεν θεωρώ οτι αυτό το θέμα αποτελεί αιτία για κείμενο διαμαρτυρίας . 

Από την άλλη η αφαίρεση όλης της οργανικής Χημείας που πραγματικά είναι ένα σοβαρό πρόβλημα δεν θεωρείτε οτι είναι ένα θέμα προς συζήτηση ουσιαστική; Καθώς και η αφαίρεσης της οξειδοαναγωγής πώς μπορεί να εξηγηθεί με 7 ώρες μάθημα την εβδομάδα και δήλωση της ύλης κάθε μήνα;

Θεωρώ οτι οι διαμαρτυρίες που γίνονται και μάλιστα όταν θίγονται συγκεκριμένα άτομα πρέπει να έχουν βάση πραγματική  για να μας λαμβάνουν σοβαρά υπ΄οψιν τους 

Ελένη Παναγοπούλου
10 μήνες πριν

Ευχαριστώ πολύ.

Ελένη Παναγοπούλου
10 μήνες πριν

Καλησπέρα σας κύριε Μπαλτζόπουλε.Παρακολουθώ πάντα τις αναρτήσεις σας όσον αφορά τα διαγωνίσματα και τα σχόλια που βάζετε .Πάντα εύστοχος .Το σημερινό που βάλατε για την τάση ατμών είναι μάλλον απορία πολλών συναδέλφων.Σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες που είχαμε τον Οκτώβριο και τη σημερινή ανακοίνωση της ύλης πιστεύω ότι η τάση ατμών είναι εντός αφού αναφέρεται σε ιδιότητα της ύλης (εκτός μόνο οι μεταβολές καταστάσεων).Ωστόσο ακόμα και αν πούμε μόνο τον  ορισμό, το παράδειγμα 1.3 και η εφαρμογή θα πρέπει να διδαχθεί;Νομίζω ότι θα πρέπει να ενημερωθούμε από τους συμβούλους ,άλλωστε αυτός είναι και ο ρόλος τους.Τελειώνοντας θα με ενδιέφερε η άποψή σας όπως και άλλων συναδέλφων Καλό βράδυ.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor

Καλημέρα Ελένη ,

είναι φανερό ότι θα βαδίσουμε προς την λήξη της σχολικής χρονιάς χωρίς νεότερη ενημέρωση από το μέτωπο της τάσης ατμών. O λόγος είναι κατά την άποψή μου προφανής . ( αλλά επειδή περιέχει έναν συνδυασμό ικανοτήτων και προσωπικών φιλοδοξιών των εμπλεκόμενων δεν θα ήθελα να επεκταθώ ).

Να ξέρεις πάντως ότι ανάμεσα στο υπό κατάργηση ΙΕΠ και στο υπουργείο δεν υπάρχει και η καλύτερη επικοινωνία ( δες και την χθεσινή διαρροή στο θέμα της ύλης που εκτιμώ ότι μόνο τυχαία δεν ήταν)

Κάπου εκεί στην μέση είμαστε εμείς και οι μαθητές μας.

Επειδή το πιθανότερο λοιπόν είναι στον ελάχιστο χρόνο διδασκαλίας που μένει , να μην έρθει κάποιο έγγραφο που να ξεκαθαρίζει σε 2 σειρές ένα θέμα στην εξεταστέα ύλη που :

– έχει επισημανθεί από την πρώτη στιγμή ( 8 – 9 μήνες πριν )

– η όποια οδηγία έχει αναιρεθεί / τροποποιηθεί 2-3 φορές 

– το όποιο συμπέρασμα προκύπτει από την λογική της "μη αναφοράς" ( άρα ισχύουν τα προηγούμενα )

έχω σκοπό ( γυρνώντας με το καλό στην τάξη ) να διδάξω την τάση ατμών , όχι γιατί ξέρω εάν είναι εντός ή εκτός αλλά γιατί είμαι ένα φυσικό πρόσωπο με ευθύνες και υποχρεώσεις απέναντι στον εργοδότη μου και στους μαθητές μου.

Όπως έχω γράψει και αλλού , προτιμώ να "κάψω" 2 δίωρα μαθήματα επανάληψης παρά να μπω στην λογική της ερμηνείας μιας εγκυκλίου .

Πιθανότατα και εσύ ( όπως και οι περισσότεροι ) αυτό θα πράξουν.

Στα επιστημονικά μας …

Η τάση ατμών των υγρών είναι ένα μέγεθος που έχει σκοπό να περιγράψει την ισορροπία μεταξύ υγρής και αέριας κατάστασης. Άρα δεν έχει νόημα η διδασκαλία μιας παραλλαγής της έκφρασης της καταστατικής εξίσωσης ( που είναι ήδη γνωστή ) χωρίς να την συνδέσεις με το φυσικό φαινόμενο που περιγράφει. Οπότε ναι θα διδάξω το παράδειγμα 1.3 και τις ασκήσεις 31 έως 34 

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Πάντοτε οι "οριζόντιες περικοπές" δημιουργούν αδικίες…

Θα εμφανισθούν νέες ιδέες στο θέμα Γ (θερμοχημεία, Π, κινητική ..)

Οι "φωστήρες" του ΙΕΠ είχανε σήμερα μια χρυσή ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν αν η Τάση Ατμών είναι εντός ή εκτός ύλης (κι αν είναι εντός αν χρειάζονται και ασκήσεις). Δεν το κάνανε . . .

 

Κώστας Μούγιος
10 μήνες πριν

Νομίζω ότι είναι εντός ύλης (τα έχω διδάξει) ιξώδες, επιφανειακή τάση, τάση ατμών. αφού δεν ανήκουν στις υποενότητες που αναφέρονται ως εκτός.

Κώστας Χαρκοπλιάς
10 μήνες πριν

Βέβαια προφανώς και έπρεπε να αφαιρεθεί ότι δεν διδάχθηκε στο σχολείο (δεν κάνουν όλοι οι μαθητές άλλωστε φροντιστήριο)

Για την Οργανική όμως, οι περισσότεροι μαθητές (που έκαναν φροντιστήριο) στεναχωρέθηκαν γιατί την είχαν διδαχθεί από τη Β Λυκείου και τη θεωρούσαν βατό κεφάλαιο.

Τώρα για την τάση ατμών νομίζω μία είναι η λύση: Να τη διδάξουμε… Ακόμη και απλές ασκήσεις για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο… Δε νομίζω να γίνει ποτέ καμμία διευκρίνηση επί του θέματος

 

Μαρία Ζησοπούλου
10 μήνες πριν

Εντός είναι η τάση ατμών.

 

Κώστας Μούγιος
10 μήνες πριν

Θα διαφωνήσω ότι τα επιπλέον μόρια θα πάνε προς ιοντική ισορροπία. Περιμένω διασπορά τους σε νεοεισερχόμενα κομμάτια της ύλης, νόμος ταχύτηταμ θερμοχημικοί νόμοι και διαμοριακές δυνάμεις – ώσμωση.

Για να είμαι ειλικρινής περιμένω ένα σχετικά βατό 3ο Θέμα όπως ήταν παλαιότερα στη Χημεία Κατ. Β ΄ Λυκείου πάνω στην Χημική Κινητική – Θερμοχημεία ενώ Τέταρτο Θέμα Συνδυαστικό Ώσμωση – Χημική Ισορροπία – Ιοντική Ισορροπία. Π.χ. διαλύματα HCl – HF σε εύρεση συγκεντρώσεων μέσω ωσμωτικής πίεσης και μετά άναμιξη προς εφαρμογή ιοντικής ισορροπίας

Θοδωρής Βαχλιώτης
10 μήνες πριν

Αντώνη μην περιμένεις άλλη – κβαντική – διευκρίνηση. Οι ιδιότητες των υγρών είναι εντός ύλης.

Κώστα Μούγιο, αν αναφέρεσαι στο 4ο θέμα σε ωσμωτική με ηλεκτρολυτικά διαλύματα το θεωρώ τραβηγμένο 

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Editor
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Θοδωρή δεν πρόκειται να περιμένω κάτι παραπάνω.

Προφανώς δεν θα ρισκάρω τίποτα . Δύο δίωρα είναι η τάση ατμών. Με το που θα γυρίσουμε στο σχολείο θα την διδάξω και θα υπογράψω ότι την δίδαξα.   

Καλύτερα να μου πουν ότι "έκαψα" 4 ώρες επανάληψη παρά να πουν ότι δεν δίδαξα μια παράγραφο από την ύλη.

Από ότι γνωρίζω οι περισσότεροι θα την διδάξουν για τον λόγο που έγραψα παραπάνω. Και καλά θα κάνουν . 

Κώστας Μούγιος
10 μήνες πριν
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Δ1. Απλή εφαρμογή Δύο διαλύματα HCl με HF διαφορετικής συγκέντρωσης και θερμοκρασίας να αναφέρει ότι είναι ισοτονικά. Ξέρουμε την συγκέντρωση του ενός – βρίσκουμε και του άλλου.

Δ2. Αναμειγνούμε τα δύο διαλύματα μεταβάλουμε την θερμοκρασία στους 25οC να βρεθεί το pH (ΕΚΙ).

Νομίζω ότι είναι μία λογική αντικατάσταση της οξειδοαναγωγής που συνήθως υπήρχε ως έναρξη για παρασκευή ηλεκτρολύτη στο Δ Θέμα τα προηγούμενα χρόνια.

Τραβηγμένο θα ήταν αν έβαζα στην ώσμωση ιοντικό διάλυμα 🙂

 

Παπαδημητρίου Βασίλειος

Αυτή είναι η νέα ύλη

Κεφάλαιο 1. ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

1.1«Διαμοριακές δυνάμεις – Μεταβολές φυσικών καταστάσεων – Νόμος μερικών πιέσεων»

ΕΚΤΟΣ από την υποενότητα «Μεταβολές κατάστασης της ύλης» και την υποενότητα «Αέρια – Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton»

1.2«Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων», ΜΟΝΟ η υποενότητα «Ώσμωση και Ωσμωτική πίεση», χωρίς την «αντίστροφη ώσμωση»

 Αυτά είναι τα περιεχόμενα του βιβλίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

1 ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

1.1 Διαμοριακές δυνάμεις-Μεταβολές φυσικών καταστάσεων-Νόμος μερικών πιέσεων.11

1.2 Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων  …………………………………………………………….. 24

Πως προκύπτει ότι η τάση ατμών είναι εντός ύλης;

Κώστας Μούγιος
10 μήνες πριν

Στην ενότητα 1.1 οι υποενότητες είναι:

  • Δεσμοί Van der Waals
  • Δεσμός Υδρογόνου
  • Μεταβολές καταστάσεων της ύλης
  • Ιδιότητες υγρών
  • Αέρια – Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton

Από τα οποία εκτός ύλης είναι οι υποενότητες 3 και 5 (κατά σειρά που τα σημείωσα).

Μπόκαρης Τάσος
10 μήνες πριν
Απάντηση σε  Κώστας Μούγιος

Από τη στιγμή που το σχολικό βιβλίο δεν έχει αριθμημένες τις υποενότητες από που συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι υποενότητες της ενότητας 1.1 είναι οι:

  • Δεσμοί Van der Waals
  • Δεσμός Υδρογόνου
  • Μεταβολές καταστάσεων της ύλης
  • Ιδιότητες υγρών
  • Αέρια-Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton 

και όχι μόνο οι τρεις (3) παρακάτω υποενότητες:

  • Διαμοριακές δυνάμεις
  • Μεταβολές φυσικών καταστάσεων
  • Νόμος μερικών πιέσεων

όπως αναφέρεται, στα περιεχόμενα ως επικεφαλίδα της ενότητας 1.1: " Διαμοριακές δυνάμεις – Μεταβολές φυσικών καταστάσεων – Νόμος μερικών πιέσεων";;;;;

Κατά την 1η εκδοχή οι Ιδιότητες των υγρών είναι εντός ύλης ενώ κατά τη 2η εκδοχή είναι εκτός. Στο σημείο αυτό να θυμίσω ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς υπήρχε επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου  ( 16-09-2019 / αρ. πρωτ. 143377/Δ2 ) όπου ερμήνευε ακρίβώς όπως περιγράφω στην 2η εκδοχή την ύλη.

Αφού λοιπόν υπάρχει αυτό το μπλέξιμο λόγω της μη αρίθμησης των υποενοτήτων του σχολικού βιβλίου ρωτάω πόσο δύσκολο θα ήταν να αναφέρουν ξεκάθαρα ότι οι ιδιότητες των υγρών είναι ΕΝΤΟΣ / ΕΚΤΟΣ ύλης;;;

Θοδωρής Βαχλιώτης
10 μήνες πριν

Βασίλη λέει η ενότητα 1.1 είναι εντός ύλης. Υποενότητα αυτής είναι οι ιδιότητες υγρών

Παπαδημητρίου Βασίλειος
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Η ενότητα 1.1 είναι για τις διαμοριακές δυνάμεις.

Φυσικά, μάλλον Χημικά άσκοπα συζητάμε. Με μια απλή ανακοίνωση όλα θα τελείωναν όλα όμορφα.

Θοδωρής Βαχλιώτης
10 μήνες πριν

Κώστα το Δ1 που αναφέρεις δε μου φαίνεται και τόσο απλό. Τα διαλύματα HCl και HF δεν είναι ηλεκτρολυτικά;

 

Κώστας Μούγιος
10 μήνες πριν
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Ωπ… γράψτε λάθος από την βιασύνη έχασα τον ειρμό της σκέψης του θέματος που ήθελα να εκφράσω. Όπως είπα συνδυαστικό ώσμωσης – χημικής ισορροπίας – ιοντικής ισορροπίας. Οπότε Δ1 π.χ. εφαρμογή σε ώσμωση μεταξύ γλυκόζης – ουρίας

Δ2 χημική ισορροπία μετατροπής της ουρίας σε ΝΗ3

ΝΗ2CONH2 + H20 <=> 2NH3 + CO2

και έπειτα απομόνωση της ΝΗ3 σε εφαρμογές ιοντικής ισορροπίας

Ιδέες ρίχνω για να περνάει η ώρα 🙂 μιας και υπάρχει πλέον άπλετος χρόνος…